اشاره خبازها به اقدام سعید مرتضوی در پرداخت بدهی این سازمان بود او توانست، در چهار ماه و نیم ریاستش برصندوق تامین اجتماعی بدهی 1100 میلیارد تومانی تامین اجتماعی را به مراکز درمانی و بقیه طلبکاران را پرداخت کند

رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق تامین اجتماعی گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دیوان عدالت اداری و دیگر مسوولان ذی‌ربط می‌خواهیم که سرنوشت تامین اجتماعی را به صاحبان اصلی آن بسپارند.
 خبازها با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی سازمانی غیردولتی و تحت نظارت دولت است، به ایسنا گفت: این صندوق 35 میلیون نفر عضو دارد و این اعضا صاحبان اصلی صندوق اصلی تامین اجتماعی هستند.
 وی خاطرنشان کرد: ریاست مرتضوی در صندوق تامین اجتماعی، سخت مورد تایید ماست، چراکه وی موفق شد مطالبات 35 هزار میلیارد ریالی تامین اجتماعی از دولت را در قالب 38 شرکت وصول کند کاری که تاکنون هیچ مدیری قادر به انجام آن نبوده و با این وصول گشایشی در امور تامین اجتماعی به وجود آمده و تامین اجتماعی موفق شد با مراکز درمانی تسویه کند.
اشاره خبازها به اقدام سعید مرتضوی در پرداخت بدهی این سازمان بود او توانست، در چهار ماه و نیم ریاستش برصندوق تامین اجتماعی بدهی 1100 میلیارد تومانی تامین اجتماعی را به مراکز درمانی و بقیه طلبکاران را پرداخت کند. این درحالی بودکه تامین اجتماعی یکی از بزرگترین طلبکاران دولت بود و مدیران این صندوق بارها از دولت خواسته بودند بدهی ها را تسویه کند. اما در زمان نرتضوی بدهی 35 هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق تأمین اجتماعی در قالب سهام شرکت‌ها، بانک‌ها و هتل‌ها پرداخت شد. و دولت بدهی خود به تأمین اجتماعی را تا سال 90 تسویه کرد.
از طرف دیگر دولت، مصوب کرد 10 هزار میلیارد ریال (هزار میلیارد تومان) اعتبار در اختیار تامین اجتماعی برای پرداخت مطالبات پزشکان، داروخانه ها و مراکز درمانی و سایر موارد ضروری قرار بگیرد.
آنطور که پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت، بانک مرکزی و بانکهای عامل موظف شدند مبلغ ده هزار میلیارد ریال تسهیلات به منظور پرداخت مطالبات پزشکان، داروخانه ها و مراکز درمانی و سایر موارد ضروری با قید فوریت در اختیار صندوق تأمین اجتماعی قرار دهند.
نکته اینجابود که بازپرداخت اصل و سود آن به عهده دولت بود در این خبر آمده بود که این مصوبه به منزله تضمین دولت محسوب می شود و نیازی به هیچ تضمین دیگری از سوی صندوق تامین اجتماعی یا هر دستگاه و مرجع و مقامی نیست. همچنین در صورت پرداخت هر مبلغ از اصل و یا سود موضوع این مصوبه توسط دولت، مبلغ پرداختی در تسویه دیون قطعی دولت- مورد تأیید سازمان حسابرسی- به صندوق مذکور محاسبه می شود.
رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق اجتماعی در ادامه با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در سال جاری گفت: این امر رضایت نسبی بازنشستگان و مستمری‌بگیران را در بر داشت و مرتضوی اقدامات نیمه‌کاره‌ای در تامین اجتماعی دارد و انتظار داریم اجازه دهند تا این اقدامات را انجام دهد که از جمله این اقدامات می‌توان به اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشگری اشاره کنم.
 خبازها در پایان تاکید کرد: ملاک عمل، زمان حال افراد است و با گذشته افراد کاری نداریم، چرا که مرتضوی در پنج ماه اخیر اقدامات مفیدی را در تامین اجتماعی انجام داده است.
4545
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    8 20
    آقای خبازها حرف درستی زده بگزارید کار ناتمام را تمام کند همسان ساری را قول داده اجرا نماید اینقدر چوب لای چرخ نگذارید
    • بدون نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
      9 1
      این آقای خبازها یا خودش ساده است یا ما را ساده فرض کرده. عزیزم این حرف ها را روستاییان شریف هم باور نمیکنند. آگاهی ها بالا رفته و کسی نمیتواند با کلمات بازی کند تا چیزی را القا کند.
  • فرزاد IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    13 6
    توی این 5 ماه مرتضوی لابد شق القمر کرده که مدیرای قبلی بلد نبودن آقای خبازم از رییسش دفاع میکنه کاری که برخی کارمندا میکنن حقوق بازنشسته ها رو زیاد کرده چیزی که قبل از انتخاباتم شاهدش بودیم خدا میدونه این انتصاب چه جریانی پشتشه
  • امیر IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    33 3
    خوبه این اقا بدونه که اگه اتفاق خوشایندی در سازمان تو این چند ماه افتاده به خاطر حمایت سیاسی بی سابقه دولت از این اقاست و نه کفایت و مدیریت ایشون.
  • بدون نام IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    26 2
    اونوقت سوی دیگر این مسئله چیست؟ نه این که دولت با آدم های خودش خوش معامله می شود و با دیگران خیر؟ چه طور می شود که بدهی این سازمان درست بعد از منصوب دولت صاف شود ولی در دوره ریاست بقیه خیر
  • بدون نام US ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    31 2
    اشون کاری نکردن دولت واسه خوب نشون دادن ایشون از بیت المال خیلی هزینه ها کرد!
  • بازنشسته IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    2 18
    بایدنشست ودید ان کسی که برای ریاست میاد شهامت مرتضوی رو داره یا نه...
  • بدون نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    12 2
    مرتضوی یا لجاجت رییس دولت با مجلس باعث این پرداخت شد . البته ما امیدواریم همه دعوا ها به نفع مردم تموم بشه
  • بدون نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    21 1
    زياد خوش بين نباشيد آقا ! اين كارها رو همه دولت انجام ميده كه مرتضوي رو مثبت جلوه بده . مرتضوي كه از جيب پدرش اين پولها رو نداده . دولت بايد براي پرداختش اوكي ميداد كه به مديران قبلي نميداد .
  • آرش IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    17 0
    این گفته ایشون نشون میده که باز هم دولت محترمهر جا که دلشون می خواد مصوبات رو اجرا می کنند و هر جا هم که دلشون نخواد انجام نمی دن مثل پولی که به مترو باید بدهد و نمی دهد اگر با رفتن آقای مرتضوی به مترو مشکل حل میشود اجازه بدند یه سه ماه هم رئیس مترو تهران بشند تا بدهی دولت به مترو هم پرداخت بشه
  • بدون نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    26 2
    اقا مرتضوي كاري نكرد دولت براي دهن كجي بدهي خود را در زمان مرتضوي داد اين خيلي ساده است شما چرا نفهميدي نمي دانم
  • بدون نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    10 0
    جناب خبازها!!اولا اگر جنابعالی از درک و تجزیه و تحلیل وقایع عاجزی هیچ دلیلی وجود نداره که این عجز رو به همه جامعه بسط بدی!! بذار برات روشنش کنم...مرتضوی تو این چهار ماه نه شق القمر کرده نه از جیب پدرش این پولهایی رو که شما فرمودید پرداخت کرده دولت برای یک سری بازیهای سیاسی این پول رو در اختیارش گذاشته اون هم ولخرجی کرده کاری که همه مدیران قبلی قادر به انجام ان بودند(اگر دولت این پول رو به هر مدیری میداد اونها هم از پس تصفیه حساب با طلبکاران برمیومدند)...ثانیا من موندم جنابعالی و رئیست که مرتب از تصفیه حساب با طلبکاران و مراکز درمانی صحبت میکنید چطوریه که طلب شخصیه من دندانپزشک بابت ویزیت بیماران ان سازمان از 5ماه قبل به این طرف تصفیه نشده؟!
  • بدون نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    8 0
    دولت یک سری سهام شرکتها و هتلها را که در بورس مشتری ندارد با قیمت بالاتر از بورس به تامین اجتماعی انداخت ! آیا اینطوری تسویه حساب کردن را باید به حساب کار با ارزش مرتضوی دانست ... در هر صورت آقای مرتضوی پرونده قضایی دارد و قانون باید به آن رسیدگی کند اگر بی گناه بود قدمشون روی چشم صندوق تامین اجتماعی دو باره تشریف بیاورندو کارهای ناتمام را تمام کنند . در ضمن به بازنشستگان وعده داد اما عملی نکرد ...
  • بدون نام EU ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    7 0
    توی همین مدت کوتاه ؟ حتما مدیر قبلی خیلی مدیر تشریف نداشتند
  • لاله IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
    0 0
    اينكه از ابتداي سال با شعور بازنشستگان بازي كرده بر سر 100 هزار تومان كه هر ماه بده و نده داشت رو ميگيد ؟؟؟؟ آخرش هم كه منتفي شد !!!! همسان سازي كارشناسي شد ؟؟؟؟