عدم اطمینان نسبت به تغییر و تحولات مربوط به کاهش مالیات تا پایان سال جاری سبب شده تا آمریکایی ها احتیاط بیشتری برای خرج کردن پولهایشان از خود نشان دهند.

کاخ سفید پیش بینی رشد اقتصادی برای سال 2012 را بعد از اعلام رشد ضعیف 1.5 درصدیِ تولید ناخالص داخلی از سوی دپارتمان تجارت کاهش داد. به بیان دیگر واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی و برای سال آینده، شاهد رشد 2.6 درصدی در ثروت ملی خواهد بود. این در حالی است که آمریکا برای سال جاری و سال آینده به ترتیب رشد 2.7% و 3% را پیش بینی کرده بود.

صندوق بین المللی پول نیز رشد 2% برای 2012 و 2.3% برای 2013 را پیش بینی کرده بود که ارقام کاخ سفید به مراتب بالاتر است.
یکی از دلایل کاهش رشد اقتصادی آمریکا، کاهش مصرف خانوارها اعلام شده است. به طوری که این شاخص رقم بسیار ضعیف 1.5% را نشان می دهد در حالیکه در سه ماهۀ اول سال جاری این میزان 2.4% بود.  آمریکایی ها از خرید اتومبیل چشم پوشی کرده اند.

بیکاری به بالای 8% جمعیتِ فعال رسیده و عدم اطمینان نسبت به تغییر و تحولات مربوط به کاهش مالیات تا پایان سال جاری سبب شده تا آمریکایی ها احتیاط بیشتری برای خرج کردن پولهایشان از خود نشان دهند. نرخ پس انداز در ایالات متحدۀ آمریکا طی یکسال اخیر با رقم 4% درآمدها در بالاترین میزان خود قرار دارد. ازآنجایی که برای کاهش بیکاری، ایالات متحدۀ آمریکا نیازمند رشد سالیانۀ 2 درصدی در اقتصاد است، کاخ سفید تا پایان سال جاری نرخ بیکاری را 7.9% و برای سال 2013 نیز رقم 7.6% را پیش بینی کرده است که ارقام بالایی است.
نمودار ذیل روند رشد اقتصادی آمریکا را در چهار دورۀ سه ماهۀ از سال 2010 تا 2012 به تصویر کشیده است:
 

 

لزاکو/ 30 جولای 2012
ترجمه: زهرا خدایی

 

 

26331

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 231811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متولد ماه مهر IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    6 1
    یانکیها از خرید ماشین چشم‌پوشی کرده‌اند! این به این معنا نیست که اونها پیاده بمونن! چون هر خانواده آمریکائی بطور متوسط دوتا خودرو داره، تو این شرایط خودروشو عوض نمیکنه! همین! نرخ بیکاری یانکیها به بیش از 8% جمعیت فعالشون رسیده! شما که نمیخواین این 8% رو با 13% ما مقایسه کنید؟ چون اگه برای اونها هم بخواهیم دوساعت کار درهفته رو ملاک اشتغال درنظربگیریم، مطمئن باشین آمریکا بیکار نداره!!! اگر ملاک اونها رو برای اشتغال در ایران اعمال کنید، فکر میکنید آمار بیکاری بیشتر از 40% جمعیت فعال نمیشه؟؟