۰ نفر
۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰

بیلان شش ماهۀ پژو حکایت از خسارت 819 میلیارد یورویی دارد.

 به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامۀ لوموند، گروه فرانسوی خودروسازی پژو، پیشتر نیز خسارت هنگفت در این شرکت را متعاقب کاهش فروش در اروپا و همچنین توقف فعالیت های اقتصادی در ایران پیش بینی کرده بود. اما روز چهارشنبه این شرکت خودروسازی مهم خودروسازی از ابعاد این خسارت هنگفت پرده برداشت.
گفته می شود شرکت پژو متحمل خسارت 819 میلیارد یوروی شده است که البته این رقم تنها متعلق به شش ماهۀ اول سال 2012 است و دلیل عمدۀ آن کاهش فروش در بازار اروپا بوده است. این در حالی است که سال گذشته پژو سودی معادل 806 میلیارد یورو داشته است. این مبلغ بیش از میزانی است که شرکت پژو و همچنین کارشناسان اقتصادی آن را پیش بینی کرده بود. پژو همچنین شاهد کاهش 5.1 درصدی یعنی 29.6 میلیارد یورو در حجم تبادلات بوده است.
پژو قصد دارد برای جلوگیری از ابعاد خسارت از هم اکنون تا 2015 مبلغ 1،5 میلیارد یورو صرفه جویی کند که تحقق این مسئله با حذف 8 هزار فرصت شغلی و بسته شدن کارخانۀ اولنه در فرانسه که پیشتر از سوی این شرکت اعلام شده بود، شدنی خواهد بود. گفته می شود سازماندهی مجدد پژو بعد از این تمهیدات نیز مبلغ 600 میلیون یورو برای این شرکت هزینه خواهد داشت.

 

31263

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 230673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سروش IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    8 0
    اشکالی نداره ایران خودرو با اون پژوهای باکیفیتش و با کمک ردم انشالله ضرر پژو فرانسو رو جبران میکنن .. من مطمین هستم که الان شرکت پژو جبران این ضررلو به عهده ایران خودرو گذاشته