ایسنا نوشت:

متن پیام محمود احمدی‌نژاد به نخستین کنفرانس علمی بین‌المللی جنبش عدم تعهد که توسط علی اکبر جوان فکر مشاور رسانه‌ای رییس جمهور قرائت شد به شریح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه
حضور شما اندیشمندان، پژوهشگران و دانشگاهیان محترم را در نخستین کنفرانس علمی بین المللی پیرامون جنبش عدم تعهد، صمیمانه ارج نهاده و از تلاشهای ارزنده تمامی دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس علمی سپاسگذاری می کنم.
نظام دانایی یکی از مهم ترین شاخصهای اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه محسوب می شود. ملت و دولت ایران، در طول تاریخ خود، همواره با احترام به نظام دانایی سعی بلیغ در عرصه تولید علم داشته است، دستاوردهای علمی و پژوهشی، منبع اصلی تولید اطلاعات و دانش جدید است و برای تبدیل شدن از مصرف کننده اطلاعات به تولیدکننده دانایی، باید اهتمام خویش را مصروف پرداختن به مشاهدات، بازخوانی ها و تحلیلهای نو نماییم.
جهان هر روز در حال تحول و تکامل است و نوآوری نیز در ذات خلقت جاری است نوآوری، تکمیل و تسهیل کننده زنجیره خلاقیت و تبدیل ایده های بدیع به امور ارزش آفرین توسط انسان است. این کنفرانس در واقع ایجاد محیطی الهام بخش برای انگیزش جامعه دانش محور و تقویت و ارتقاء جایگاه علمی جنبش عدم تعهد است. از این کنفرانس انتظار می رود که با نگاهی نو و اندیشه هایی تازه، زمینه بسط مشارکت علمی پیرامون جنبش عدم تعهد را با توجه به توانمندیهای بالقوه و بالفعل پژوهشگران، اندشمندان و دانشگاهیان عزیز فراهم نماید. بی تردید در پرتو این حرکت علمی، پیشنهادهای ثمر بخشی در جهت افزایش پویایی و رفع موانع پیش روی جنبش عدم تعهد، طرح خواهد شد.
باید با سربلندی اعلام کرد که جنبش عدم تعهد تاکنون توانسته است در آگاهی بخشی، تثبیت و گسترش صلح و عدالت، کارنامه درخشانی از خود در حافظه تاریخ به جا بگذارد، از این رو تقویت بنیادهای نظری و عملی این جنبش مبتنی بر نظام دانایی، به تسریع در دستیابی ملتهای مستقل، به نقشی برتر و موثرتر در مدیریت جهانی می انجامد، ایده ای که بارها پیشنهاد آن در محافل سیاسی و علمی بین المللی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران مطرح گردیده و مورد استقبال ملتهای آزادی خواه جهان قرار گرفته است.
در پایان با آرزوی توفیق و سلامتی برای همگان، امیدوارم با همدلی و هم افزایی عمومی، این کنفرانس علمی پیش درآمدی شایسته برای برپایی هر چه باشکوه تر و اثربخش تر شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران گردد.
/29295
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 228648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =