بر اثر وقوع انفجار در مراسم عروسی در افغانستان 172 نفر کشته و زخمی شدند."احمد خان سمنگانی"پدر عروس و عضو مجلس و فرمانده سابق پلیس ولایت فاریاب در بین قربانیان این حادثه است.

 شبکه های تلویزیونی عرب زبان از کشته و زخمی شدن 172 نفر در یک انفجار انتحاری در شمال افغانستان خبر دادند. به گزارش مهرالجزیره در خبری فوری گزارش داد که شمال افغانستان هدف یک انفجار انتحاری قرار گرفت.در این حمله که در یک تالار ویژه مراسم و جشن ها صورت گرفت دستکم 22 نفر کشته و 150 تن دیگر زخمی شدند. العالم نیز در این رابطه از احتمال کشته شدن یک نماینده پارلمان افغانستان در این انفجار خبر داد.
خبرگزاری فارس هم در خبری گزارش داد این مراسم عروسی در شهر "ایبک" مرکز ولایت "سمنگان" واقع در شمال افغانستان برگزار می شد.  گفته می‌شود که نوع حمله بمب گذاری انتحاری بوده و "احمد خان سمنگانی" عضو مجلس و فرمانده سابق پلیس ولایت فاریاب در بین قربانیان این حادثه است.
یک ساکن محلی به خبرگزاری بخدی گفت که انفجار در محل هتل "مروارید" در شهر ایبک رخ داده جاییکه مراسم عروسی دختر احمد خان سمنگانی برگزار شده بود.

یک عضو شورای ولایتی سمنگان گفت که در حال حاضر، وضع در محل انفجار به شدت بحرانی است و اجساد قربانیان و زخمی‌ها در اطراف به چشم می‌خورد. این عضو شورای ولایتی می‌گوید که هنوز رقم دقیق قربانیان مشخص نیست اما برخی از مقامات محلی و اعضای مجلس در این مجلس حضور داشتند.

ایسنا هم نوشت که رئیس پلیس منطقه "ایبک"، پایتخت ولایت سمنگان اعلام کرد: رئیس اطلاعات ولایت سمنگان و یکی از فرماندهان ارتش ملی افغانستان در میان کشته شدگان بودند. این مقام در ادامه عنوان داشت که عامل انتحاری خود را در ورودی سالنی که میهمانان حضور داشتند، منفجر کرد. بسیاری از مقام‌های شناخته شده دیگر از جمله ژنرال "سید احمد سامح"، رئیس پلیس ملی افغانستان در این انفجار زخمی شدند.
4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =