۰ نفر
۲۳ تیر ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۱

انتشارات «محراب قلم» نخستین کتاب مرجع برای خردسالان را با عنوان «فرهنگ فارسی تصویری من» منتشر کرد.

ایبنا نوشت: «فرهنگ فارسی تصویری من» را مهناز عسگری نوشته و کیوان اکبری تصویرگری آن‌ را برعهده داشته است. «فرهنگ فارسی تصویری من» نخستین کتاب مرجع فارسی خردسالان 2 تا 5 سال و حاوی صدها واژه‌ فارسی است. این کتاب منبع مناسبی برای آموزش خردسالان در خانه و خانواده و نخستین کتابی است که آن‌ها می‌توانند به تنهایی از آن استفاده کنند. این کتاب را می‌توان به عنوان بهترین منبع زبان آموزی کودکان در مهدکودک‌ها و مراکز پیش‌دبستانی مورد استفاده قرار داد.

«فرهنگ فارسی تصویری من» شامل واژه‌های ساده‌ای است که والدین دوست دارند فرزندانشان از حدود 2 سالگی آن‌ها را بشناسند. واژه‌های این فرهنگ در چارچوب موضوع‌هایی مانند خانه، شهر، روستا، جنگل، دریا و ... تنظیم شده است. این موضوعات کمک می‌کنند بچه‌ها با لایه‌های اساسی محیط اجتماعی و طبیعی خود بیشتر آشنا شوند و از پس این لایه‌ها، واژه‌ها و مفاهیم زبانی و ذهنی زبان فارسی را بشناسند.

 

به عنوان مثال در «فرهنگ فارسی تصویری من» در بخش «شهر»، واژه‌های بانک، آرایشگاه، هتل، مسجد و خیابان معرفی شده است. یا در بخش کوهستان واژه های صخره و قله را می‌توان یافت. این گونه دسته‌بندی به خردسالان کمک می‌کند تا شاید برای نخستین‌بار با لایه‌ها و مقولات گوناگون محیط خود آشنا شوند و والدین به نحوی ساده و غیرمستقیم به تربیت ذهنی و زبانی فرزندان خود بپردازند.

 

کتاب‌های مهتاب، واحد کودک و نوجوان انتشارات محراب قلم، کتاب مرجع 88 صفحه‌ای «فرهنگ فارسی تصویری من» را با شمارگان سه هزار و 300 نسخه و به بهای هفت هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و سفارش خود را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =