مهر نوشت:

مهدی ثمره هاشمی  از اجرای نوبت بندی آب برای جمعیتی بالغ بر 278 هزار نفر خبر داد و گفت: در زمان کنونی در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، گیلان و بوشهر نوبت بندی آب وجود دارد.

/3131

مشاور وزیر نیرو با تاکید بر وجود وضعیت مطلوب تامین آب شرب در سایر نقاط کشور، اظهار داشت: به جز مناطق محدودی از کشور که نام برده شد، وضعیت تامین آب شرب در سایر مناطق کشور مطلوب است. 

وی همچنین از خروج برخی از شهرها از نوبت بندی آب خبر داد و با اشاره به حل مشکل نوبت بندی آب در گرگان، تاکید کرد: در سال های گذشته، از اوایل اردیبهشت ماه در این شهر نوبت بندی آب وجود داشت اما امسال با بارش های مناسب و مدیریت خوب تامین آب وضعیت این شهر بهبود یافته و تاکنون در نوبت بندی قرار نگرفته است.

اسامی شهرها و استان‌های دارای نوبت بندی آب

ثمره هاشمی به صورت کلی 5 استان و 7 شهر را دارای نوبت بندی خواند و گفت: در شهرهای سیریک و رویدر در استان هرمزگان، شهر جوزم در استان کرمان، شهر نوک آباد در استان سیستان و بلوچستان، شهرهای بره سر و جیره بند در استان گیلان و شهر بوشهر نوبت بندی آب داریم.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب کشور، با تاکید بر اینکه از کل جمعیت تحت پوشش شبکه آبرسانی کشور 278 هزار و 161 نفر زیرپوشش نوبت بندی آب قرار دارند، اظهار داشت: میزان کمبود آب در این شهرها 39.5 لیتر در ثانیه است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو، سرعت بخشیدن به تکمیل طرح های مجتمع های آبرسانی را مهمترین عامل برای خارج شدن این شهرها از نوبت بندی آب عنوان کرد.

به گزارش مهر، همزمان با افزایش دمای هوا و ورود به زمان پیک مصرف آب در تابستان؛ موضوع مربوط به احتمال بروز کم آبی، قطعی، افت فشار، نوبت بندی و مسائلی از این دست که حاکی از به وجود آمدن مشکل در آبرسانی به مشترکان است مطرح می شود.

مجید نامجو، وزیر نیرو در این باره به مهر گفت که وزارتخانه متبوعش تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع بحران و یا نوبت بندی آب در استان ها و شهرهای مختلف کشور به کار می گیرد و در این زمینه مشکل چندانی وجود نخواهد داشت.

وزیر نیرو در عین حال تاکید کرد که همکاری و همراهی مشترکان در زمینه چگونگی مصرف آب شرب می تواند در این زمینه تعیین کننده باشد. با این حال در برخی نقاط کشور هشدارها و مسائلی مربوط به جیره بندی آب وجود دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 226966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    72 1
    تو دوهفته ی گذشته آب استان گیلان رو برداشته! حواستون نبوده فکر کنم! خب حالا بگو آب رو میخای به کی بفروشی؟! هوم؟ با دلار چندی؟ همه رو حساب کردی نه؟
  • بدون نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    48 3
    ما شمالیا بدبختیم سیل رو ما داریم با اون فاضلاب بندیشون اونوقت آب گیلان باید بره تهران! مردم گیلان باید نوبت بندی شن وای که بوی عدالت
  • بدون نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    82 1
    آب تو کشورمون جیره بندیه ! یه سری روستا هنوز گاز ندارن در حالیکه خیلی جا ها گاز سر چاه رو میسوزونیم جاده ها از جنگ هم بیشتر کشته میگیرین مرغ و تخم مرغ رو نمیتونیم به تعادل برسونیم تورم بیداد میکنه شعار تمومی نداره
    • در حال انقراض IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
      48 1
      اینکه جمعیتمون باید بشه 120 میلیون وگرنه منقرض میشیم هم اضافه کن.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    26 0
    اگه واقعا ميبيني آب كم داريم نفتي كه ميفروشي رو بجاي همون طلاها كه دوباره ميفروشي به خود مردم آب بخر! مثل قطر كه هيچي نداره ولي با فروش نفت جوري به نظر ميرسه كه هيچي كم نداره نميدونم چطوري ميخواين جواب خدا رو بدين
  • حیدری IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    33 2
    اصفهان منطقه 14 هر روز آب از ساعت 7 صبح تا 12 شب قطعه! والا خوب مردمی داریم صداشون در نمیاد این چه وضعیه برا ما درست کردین ؟؟؟
    • بدون نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
      33 12
      اصفهان که تو کویره! بایدم قطع بشه! انتظار ندارین اب از کارون و شهر کرد بیارن اونجا!؟!!دریچه ارومیه خشک شد حرفی زده شد!!!!؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
      2 1
      کی گفته اصفهان تو کویره برو یک کم جغرافی بخون بعد نظر بده
    • بدون نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      0 0
      نمایندگان شما هر دقیقه زورشون به کارون رسیده آب رو بردن !خوزستان خودش خشک شده با دمای 50درجه !ما هم مردمی خوب داریم صدامون در نیومده!آب افتضاح گردوخاک فجیع گرمای بالا .....
  • بدون نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    29 1
    بارندگی امسال در استان گیلان بی سابقه بوده گیلان جز پر بارش ترین مناطق جهان هستش سد سفید رود داره میترکه از پر ابی شهر های ما رو اب گرفته زمین میکنیم اب میاد بیرون گیلان جیره بندی اب نمیفهمم یعنی چی حق ما گیلانی ها رو به کجا میفروشین اگرم میفروشین پولش چرا بر نمیگرده به استان خودمون
  • مسيح IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    19 8
    اصفهان تو كويره بايد ابش قطع بشه؟واي بر ما.با اين طرز فكر قومي قبيله اي بايدم آب همه جا قطع بشه اقاي دهكردي.
  • بدون نام SE ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    4 2
    مقایسه دریاچه ارومیه با اصفهان مقایسه درستی نیست اصرار نمایندگان استانهای مجاور دریاچه به عبور جاده از وسط دریاچه علی رغم مخالفت سازمان حفاظت محیط زست و همچنین گرفتن بودجه های بیشمار برای سدهای مختلف و توسعه کشاورزی باعث خشک شدن دریاچه شده است کمی هم کم لطفی می فرمایید چون بر روی دریاچه ارومیه دوستان سر و صدای زیادی راه انداختند حال انکه تامین اب شرب از مهمترین اولویت ها است. بحث دیگر مسولانی است که در تامین اب جمعیت 70 میلیونی ما عاجز مانده اند چصور می خواهند اب جمعیت 120 تا 150 میلیونی را که نقشه اش را می کشند تامین کنند؟این دوستان می شود بفرمایند برنامه شان چیست؟ایا با این کارها اینده ایران را به خطر نمی اندازند؟
  • بدون نام DE ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    6 0
    حضرات در تامین اب ماها موندن حالا دستور رشد جمعیت رو هم صادر میکنن واقا ادم می مونه چی بگه خب مرد حسابی زمین که داره به طرف خشکسالی میره حالا بالفرض که تونستی جمعیت ایران رو هم دو برابر کنی اخه اب و سایر منابع رو از کجا میخای تامین کنی؟حالا کار و ازدواج و...به کنار این حضراتی که به ظاهر مسئول هستند میشه فقط در همین یک مورد بیان جواب بدن؟اقا اصلا ما هیچ مشکلی نداریم فقط یک سوال از شماها داریم این افزایش جمعیت رو وقتی تو تامین اب این جمعیت موندین چه جوری میخاین انجام بدین؟اب شرب این عده را از کجا تامین می فرمایید؟واقعا اندکی فکر و تامل هم خوب چیزیه این جمعیتی که دهه 60 درست کردین هنوز ازدواج نکرده هنوز خونه نداره بعد دستور تولید 70 میلیون دیگه رو هم صادر می فرمایند
  • بدون نام IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    2 0
    آخه چه طور ممکنه؟ گیلان و کمبود آب ؟ یا للعجب!
  • بدون نام IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    2 1
    بعضی دهکردیها فکر کردند زاینده رود مال اونهاست و اصفهانیها دارند به اونها ظلم میکنند! در تمام شهرهای جهان مثل پاریس و لندن و ... سرچشمه رودخانه در کوهستان قرار داره. قرار نیست که آب فقط مال محدوده سرچشمه باشه.همه جا قانون حق آبه وجود داره.فرض کنید یه روز مناطق کوهستانی فرانسه بگند ما میخوایم رودخونه سن را بر روی شهر پاریس ببندیم! اصفهان افتخار ایران و ایرانیهاست و مایه سربلندی ایران در جهان
  • نماينده مجلس IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    1 2
    يك راهكار مناسب: به مناطق ديگر كوچ كنيد!
  • ناشناس IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    3 1
    توی چهارمحال خیلی جاها آب خوردن ندارند حضرات اصفهانی انتظار دارن اگه جمعیت استانشون صد برابر هم که بشه( به اضافه رشد صنعت و کارخانه ها) آب کم نیارن!!!!! کارون کلا داره ملحق میشه به زاینده رود(تونل 1و 2و 3 کوهرنگ و پروژه غیر منطقی کلید خورده بهشت آباد!!!) و خوزستانیها مشکل آب و یا افزایش شوری آب دارند حضرات بازم طلبکارن و فکر برنج کاری توی لنجان هستند یا ......