روزنامه اعتماد نوشت:

 راز قتل مادر و دو فرزندش که اواخر خردادماه سال جاری در استان فارس اتفاق افتاده بود با کمک مردم فاش شد. جسد این زن و دو کودکش که در چاهی در منطقه قیر و کارزین پنهان شده بود باعث بوی بسیار نامطبوع در آن حوالی شده بود و اهالی محل با پیگیری کردن این موضوع و دادن گزارش این بوی تعفن به پلیس باعث رازگشایی این ماجرا شدند.

معاون دادسرای قیروکازرین در رابطه با چگونگی ماجرا گفت: 27 خرداد ماه امسال مردی با مراجعه به دادسرا اعلام کرد همسر و دو فرزندش صبح امروز از منزل خارج شده و هنوز برنگشته اند.

مهران پور همچنین ادامه داد با توجه به اینکه از طرفی به گفته مرد هیچ اختلافی با همسرش نداشته است امکان قهر کردن همسرش وجود نداشت و از طرف دیگر هیچ یک از بستگان و آشنایان این خانواده از زن و کودکانش خبر نداشتند، بنابراین احتمال وقوع جنایت محکم تر شد و عملیات برای رازگشایی این پرونده آغاز شد.


قتل به خاطر یک میلیون تومان
رییس پلیس آگاهی استان فارس علت اصلی این جنایت را اختلافات مالی بین همسر مقتول و قاتلان دانست و افزود: همسر مقتول از ماه ها پیش جهت خریدن دستگاه برای کارگاه تراشکاری که در آنجا کار می کرد حدود یک میلیون تومان از دو نفر از همکارانش قرض گرفته بود و پس از موعد تعیین شده مبلغ را به صاحبانش بازنگردانده بود.

سرهنگ حیدری با اشاره به اینکه پس از گذشت دو هفته از قتل مادر و فرزندانش موفق به دستگیری هر دو متهم به قتل شده اند، تاکید کرد: با توجه به شواهد موجود و اثر انگشت بر روی آلات قتاله که در قعر چاه بود هر دو مجرم شناسایی شدند و به چگونگی قتل اعتراف کردند.

محسن (28 ساله) و حمید (34 ساله) علت این جنایت را طلبی عنوان کردند که از همسر و پدر مقتولان داشتند و افزودند: «آذرماه سال گذشته یک میلیون تومان با شرط اینکه قبل از عید آن پول را به ما برگرداند به همکارمان قرض دادیم. پس از گذشت چند ماه وقتی پول مان را از وی طلب کردیم اظهار بی اطلاعی کرد و طوری نشان داد که به هیچ وجه قصد ندارد بدهی اش را پرداخت کند.»

متهمان به قتل وقتی متوجه می شوند هیچ گونه رسید یا سندی از همکارشان برای این مبلغ دریافت نکرده اند و وی قصد کلاهبرداری دارد به هر راهی متوسل شدند تا به او نشان دهند که نمی تواند سر آنها را کلاه بگذارد بنابراین به او پیشنهاد اینکه فرصت بدهند تا پول شان را تهیه کند دادند ولی وقتی باز با مخالفت او روبه رو شدند به این فکر افتادند که طلب خود را به وسیله ربودن طلاهای همسر و فرزندانش زنده کنند.


اجساد دو هفته در چاه بودند
جانشین معاون اجتماعی آگاهی استان فارس در رابطه با روز حادثه گفت: صبح روز حادثه پس از اینکه همسر مقتول از خانه خارج شده است، این دو متهم با زور وارد خانه می شوند و زن، دختر شش ساله و پسر 9 ساله اش را می ربایند و از شهر خارج می شوند.

جبارزاده در این مورد افزود: متهمان پس از خارج کردن طلاهای زن و دختر شش ساله اش از دست، سر و گوش شان، با قفل فرمان ضربه های مهلکی به سر مقتولان وارد کرده اند و آنها را کشته اند. این اتفاق در حالی بوده که پسر بچه هنوز زنده و شاهد صحنه های قتل مادر و خواهرش بوده است. پس از قتل آن دو نفر، پسر بچه را نیز به همان روش می کشند تا شاهدی برای جنایت نداشته باشند و پس از آن قفل فرمان خونی و هر سه جسد را به داخل چاه عمیقی در آن حوالی پرت می کنند.

جانشین معاون آگاهی فارس همچنین افزود: پس از گذشت دو هفته از این جنایت، مردمی که در همسایگی آن چاه بودند بوی بسیار بدی به مشام شان می رسد و مراتب را به پلیس استان گزارش می دهند و پس از بررسی هایی که بر روی اجساد انجام می شود می توانند به سر نخ هایی از متهمان دست پیدا کنند و در مدت کوتاهی آنها را دستگیر کنند. سرهنگ حیدری همچنین با اشاره به اینکه مردم آن منطقه کمک بسیار زیادی به اداره آگاهی استان کرده بودند تاکید کرد: این همکاری های بجای مردم با پلیس می تواند از چگونگی بعضی جنایات پرده بردارد و حتی در بسیاری از مواقع این گزارش های مردمی باعث جلوگیری از رخ دادن حوادث بعدی شده است.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 226954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهر امن IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    111 2
    اما آمار هاي نيروي انتظامي از كاهش جرم هاي خشن حكايت دارد.راحت باشيد.شهر امن وامانه.
  • ali_gh IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    72 6
    خاک بر سر نامردشون کنن.همین
    • بدون نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
      22 6
      میشه اون یه نفری که منفی داده بگه چرا اینکارو کرده؟؟؟؟ باید به این حیوانها جایزه میدادن که تو خوشحال بشی؟؟
    • بدون نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      5 1
      هین ها همون ریشه یاب ها ها هستند،چون به مجرم توهین شده
    • بدون نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      4 4
      آقایون شما به حرف های این آقایون مخالف اعدام گوش نکنید،کلکه شونه تو خیلی از کشور ها اول گفتند برای چرایم سنگین اعدام را لغو کنید،،وقتی جا پاشون محکم شد گفتند حبس ابد انسانی نیست بکنید 15 سال،بعد گفتند طرف عمرش تلف میشه،که الان تو خیلی از کشور ها من چمله آلمان شده 5 تا 7 سال، که الان اگثر جرم ها توسط همین افراد انجام میشه،چون براشون این مقدار زندان در مقابل عملشون ناچیزه!
  • بدون نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    64 4
    بعد میگن آمار ناراحتیهای روحی و روانی بالا رفته، خب با خوندن همچین خبری آدم روانی میشه دیگه.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    58 0
    هرروز ازين خبرها مي شنويم و مي خونيم و آه مي كشيم و هيچ كاري هم نمي كنيم.اين شده عادت ما جماعت ايران زمين.ظلم رو مي بينيم حرفم نمي زنيم.
  • بدون نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    75 3
    چه عاملی مردم بافرهنگ سرزمین پارس را چنین وحشی و سنگدل کرده است؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    68 1
    خدایا به فریاد مردم ایران برس ،اخلاق ما داره کجا میره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    28 49
    از اپوزیسیون بپرسید اجازه اعدام داریم یا حقوق بشر بخطر می افته
    • بدون نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
      10 11
      با این حرفت خیلی حال کردم آقایان این قاتاتن مگه حقوقی برای این مادر و 2 بچه قائل بودند که شما براشون قائلید
    • عبدالله IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
      19 11
      بنده که اپوزیسیون نیستم از جنابعالی میپرسم که بفرمایید آیا در جوامعی که مجازات اعدام ندارند از این خبرها میشنوید؟ آیا اعدامهای ما تا بحال مانع از انجام این جنایات شده است؟ گیرم که این دو نفر را اعدام کردید و شب راحت و با وجدانی آسوده خوابیدید فردا دیگر از این خبرها نمیخوانید؟ بیایید کمی فکر کنیم و اعدام درمانی را بهترین راه چاره نبینیم.شاید راههای بهتری هم باشد!
    • ترک مغان IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
      10 3
      اونایی که منفی دادن به این فکر کردن که اون بچه ایی که این صحنه ها رو دیده چی کشیده ، مگه جان اون 3 نفر ارزش نداره
    • بدون نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
      10 5
      باید اعدام بشن
    • بدون نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
      27 3
      چرا سوئدی که مجازات اعدام نداررد امن ترین کشور دنیاست.
    • سعید IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
      5 1
      باید اعدام بشن صدبار هم اعدام بشن اما نه در ملا عام!
  • بدون نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    64 6
    فقط واسه یک میلیون طلب؟؟؟؟!!! اونم بچه ها رو بکشی؟؟؟؟ من به شدت مخالف اعدام هستم اما این یک مورد حداقل به خاطر حماقت بی جساب قاتلان، می خوام به درک واصل بشن اونم با همون قفل فرمان
    • majid IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
      2 1
      باید سنگسار شن این زانیها
  • بدون نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    44 5
    فقط بخاطر یک میلیون تومان ! باید اینا را کشت . .
  • بدون نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    39 0
    وحشيانه ست. داريم به كجا مي ريم.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    45 0
    مسئولین خدمت گذار اینها معلول سیاست های غلط و شعار محور است زعمل کار براید
  • محمد IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    42 5
    لعنت خدا به هر چي آدم رذل و پست فطرت هست! اولئك كالانعام بل هم اضل! آخه گناه فرزندان و همسرش چي بوده!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    9 1
    آقای ریشه یاب،میشه اینو ریشه یابی کنی! نکنه باز میخوای ربشه یابی کنی
  • بدون نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    11 2
    مثل وحشی ها بیفتیم به جون هم و هر کاری خواستیم بکنیم،بعد موقع مجازات که شد اعدام نکنید ،ریشه یابی کنید
  • محمد IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    11 1
    اينا ديگه خيلي پستن . از خون اينا نبايد گذشت. هم احمق هستن هم پست . اگر اعدام نشن باز دست به جنايت و پستي ميزنن. كلاهبرداري كردن شكايت كنين . سعي كنيد ثابت كنيد . چرا ميريد زن و بچه هاي طرف رو ميكشيد. اينا ديگه كين . البته طرف هم عجب نامردي بوده.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    11 0
    اینها معلول ناتوانی و عدم مدیریت و ...................................... ربا بهتر از این با جامعه رفتار نمی کند . اختلاس و فساد هم همینطور سیاستهای غلط اقتصادی هم همینطور
  • بدون نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    23 1
    ببین بحران اقتصادی اروپا به چه فجایعی منجر شده.
  • رضا IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    11 1
    مرده هم به همون اندازه مقصر بوده اگه سر ملتو شیره نمی مالید شاید الان زن و بچشم زنده بودن.
  • بدون نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    11 1
    خاک بر سرتون کنن به خاطر یک میلیون سه نفر رو کشتین؟!!!!! واقعا که. خوب آقای پدر ، جناب شوهر! چرا دبه درآوردی پولی که گرفتی رو نخواستی بدی؟! ها؟؟؟؟؟ حالا مظلوم نمایی میکنی الان مدعی هستی؟! نون حرام چرا میبری سر سفره ت اینم آخر عاقبت کاری که کردی. حالا میخوای از این بی عقلا دیه هم بگیری حتماً واسه همین بود پولشونو ندادی دیگه؟؟؟!!!! مگه نه؟
  • امیر IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    12 2
    البته اینم در نظر بگیرین اشتباه پدر خونواده در انکار قرضش ، این دو نفر رو که ظاهرا" آدمای خوبی بودن که حاضر شدن بهش پول قرض بدن تبدیل به چه جنایتکارای بی رحمی کرده
  • مرتضی DE ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    10 0
    ای خدا !! به خاطر یــک میلیون 3 نفر اعضای یک خانواده را مقابل چشم هم کشتید؟خیلـــی بی شر.ــــ..ید.
  • بدون نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    22 7
    دوستان نذارید این خبر ها شمارو از مشکل اصلی جامعه یعنی بدحجابی منحرف کنه. انشاالله بهشت در انتظار ماست. فقط کافیه این آمارو با آمار جرم و جنایت در آمریکا مقایسه کنید. جاییکه حمل سلاح گرم آزاده
    • بدون نام IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
      3 6
      خودت فهميدي چي گفتي؟
    • بدون نام IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
      0 1
      احتمالا زنی که نفهمیدی بنده خدا منظورش چی بوده به این میگن صنعت ایهام که میخواد بگه در آمریکا که مردم هر کدوم تفنگ دستشون هست ولی مقدار جرم وجنایت به نسبت جمعیت کم هست.
  • سارا IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    16 0
    مردان سرزمین پارس را چه شد ؟؟؟ که از کسب علم در ثریا به کسب خشونت و قتل رو آوردند !!!!!
  • مقیمی IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    17 3
    پدر یکی از نا رفیقان ، فوت کرد همان شب یک بنر تسلیت درب منزلش نصب کردم و مبلغی هم پول بهش دادم و موقع ختم هم یک تاج گل بزرگ به مسجد بردم ولی این آقا تا 6 ماه بعد هم پول دستی منو پس نمی داد و بعد از 6 ماه هم گفت اگر پولت را میخوای بیا یک چک 4 ماهه بگیر که البته آن را هم نداد!!!! حالا قضاوت کنید با این جور آدمها باید چه برخوردی کرد ؟ البته کار این دونفر بسیار زشت و نا جوانمردانه بود ولی آدم بدهکار هم اگر با صداقت از طلبکارش درخواست مهلت کنه می تونه قرضش را ادا کنه ولی گویا عده ای به حرام خوری عادت دیرینه دارند.
  • بدون نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    8 1
    آخه اینجا رو با سوئد مقایسه می کنید مردم سوئد از بالاترین درآمد سرانه برخوردارن و در رفاه و امنیت و آرامش فکری و روحی دارند وقتی فقر در جامعه گسترش پیدا کند انسانیت و فرهنگ هم از آن جامعه میره
  • خسرو IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    1 0
    درسته وحشیانه بوده ولی محرکشون هم خیلی آدم نامردی بوده. پارسال لوله کشی که دو سه بارکارهای تاسیسات ما رو کرده بود یه روز با گریه زاری گفت پدرم تو بیمارستانه 500 هزار تومن کم دارم. اگه میشه به من دستی بدین من تا هفته دیگه بهتون می دم. هفته دیگه شد چند ماه و اصلا دیگه به تلفن هم جواب نمی داد. اتفاقی یه همکارش رو پیدا کردم خواهش کردم باهاش صحبت کنه. روز بعد گفت شرمنده ام ولی با خنده می گه بهش بگو منو پیدا نکردی! البته من بالاخره به هربدبختی بود و بدون رضایت اون بابا به پولم رسیدم اما خدا می دونه به حال سکته افتاده بودم تو اون چند ماه. والله نه برای 500 هزار تومن بلکه از دست بیشرمی و بی شرافتی اون جانور. آدم از پولش شاید بگذره ولی زخم مورد سوء استفاده قرار گرفتن جاش خوب نمی شه.