طی بهار سال جاری واردات بیش از یک هزار دستگاه خودروی زیر 16 میلیون تومان در گمرک به ثبت رسیده است.

علی پاکزاد: واردات خودروهای خارجی از محل ارز دولتی ادامه دارد، طی بهار سال جاری بالغ بر 8300 دستگاه خودروی سواری به کشور وارد شده است که برای تمام این خودروها ارز 1226 تومانی هزینه و در گمرک به ثبت رسیده است.
براساس تازه ترین آمار گمرک طی بهار سال 91 ارزش کل واردات خودرو سواری به کشور رقمی معادل 175 میلیون دلار رسیده است. این امار گویای رشد 20 درصدی واردات خودرو از نظر تعداد و 12 درصدی از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه در سال 90 است.
قابل ذکر است که براساس ارقام ثبت شده در گمرک ایران بالغ بر یک هزار دستگاه از این خودروها با قیمت هر دستگاه بین 8 تا 14 هزار دلار به ثبت رسیده که تشکیل دهنده فهرست ارزان ترین خودروهای وارداتی به کشور طی دوره مورد اشاره است، در این فهرست تولیدات کشور کره بالاترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

 

محاسبه سود و رانت ارز دولتی برای چند مدل خودروی وارداتی در بهار سال 1391
نوع خودرو قیمت هر دستگاه رانت ارز دولتی هر دستگاه (میلیون تومان) قیمت با احتساب عوارض و حقوق گمرکی (میلیون تومان) قیمت بازار (میلیون تومان) درصد سود + رانت
میلیون تومان دلار
کیا اپتیما 2400cc مدل 2012 15.9 14,555 8 36 84 % 151
تویوتاکرولا XLI مدل 2012 15.3 12,498 7 35 62 % 95
هیوندا i30 مدل 2012 15.1 12,285 6 35 53 % 72
کیاسراتو کوپ مدل 2012  14.2 11,556 6 33 54 % 84
کیاسراتو 1600cc 13.4 10,904 6 31 48 % 75
تویوتا یاریس هاچ بک مدل 2012 12.0 9,755 5 27 45 % 82
منبع: گمرک ایران     


قابل توجه آنکه قیمت این خودروها با احتساب عوارض، گمرکی و دیگر هزینه های قانونی رقمی بین 23 تا 37 میلیون تومان را نشان می دهد، اما بسیاری از این خودروها با قیمت هایی بین 45 تا 95 میلیون تومان به دست مصرف کنندگان نهایی می رسند و البته رانت ارز دولتی هر دستگاه از این خودروها بین 5 تا 8 میلیون تومان بوده و با احتساب این رانت می توان سودی بین 75 تا 150 درصد را برای دست اندرکاران واردات خودرو پیش بینی کرد.
البته درآمد خزانه کشور هم از محل اخذ عوارض و حقوق گمرکی و دیگر هزینه های قانونی در مورد یک هزار دستگاه خودروی زیر 16 میلیون تومانی معادل 23 میلیارد تومان و از محل کل واردات 8300 دستگاه سواری طی بهار سال جاری معادل 278 میلیارد تومان قابل محاسبه است.

فهرست ارزان ترین خودروهای وارداتی در بهار سال 1391
مبداء نوع خودرو تعداد (دستگاه) ارزش محموله قیمت هر دستگاه نرخ برابری دلار قیمت با احتساب عوارض و حقوق گمرکی (میلیون تومان)
میلیون تومان دلار میلیون تومان دلار
امارات کیا اپتیمارنگ سفیدمدل 2012ساخت 2011 8 127.7 116,181 15.96 14,523 1099 37
امارات کیا اپتیما سفیدصدفی مدل 2012 2 31.9 29,022 15.9 14,511 1099 37
امارات کیا اوپتیما 4 سیلندر2400cc مدل 2012 2 31.7 29,110 15.9 14,555 1090 36
امارات کیا اپتیما مدل 2012 دنده اتوماتیک 1 15.8 14,516 15.8 14,516 1085 36
امارات تویوتاکرولا XLI مدل 2012 ساخت 2012 30 469.5 382,986 15.7 12,766 1226 36
امارات سانگ یانگ اکتیون 2012چهارسیلندر2300cc 80 1237 1,008,956 15.5 12,612 1226 36
امارات تویوتاکرولا XLI سفیدروغنی مدل 2012 1 15.4 12,524 15.4 12,524 1226 35
امارات سوارتویوتاکرولا مدل 2012 سال ساخت 2011  1 15.4 12,522 15.4 12,522 1226 35
عمان سواری تویوتاکرولا XLI سفید مدل 2012ساخت 2011 21 322.1 262,728 15.3 12,511 1226 35
چابهار تویوتاکرولا XLI مدل 2012 1 15.3 12,498 15.3 12,498 1226 35
امارات رنوفلوئنس E2 مدل 2012 ساخت 2011 7 106.6 86,973 15.2 12,425 1226 35
کره  هیونداi30 مدل 2012 اتومات 4س 1997cc 117 1762.5 1,437,564 15.1 12,287 1226 35
کره  هیونداi30 مدل 2012 اتومات 4س 1997cc 27 406.7 331,745 15.1 12,287 1226 35
کره  هیونداi30 مدل 2012 اتومات 4س 1997cc 58 873.6 712,527 15.1 12,285 1226 35
کره  هیونداi30 مدل 2012 اتومات 4س 1997cc 100 1506.1 1,228,454 15.1 12,285 1226 35
آلمان اسمارت سفید مدل 1102تیپ 3B21 1 15.0 12,272 15.0 12,272 1226 35
امارات کیاسراتومدل 2012حجم 2000CC 3  4 59.3 48,403 14.8 12,101 1226 34
کره  کیاسراتوکوپ مدل 2012اتومات 4س 8991cc 40 591.3 482,265 14.8 12,057 1226 34
امارات کیاسراتونقره ای اتوماتیک 1 14.5 11,809 14.5 11,809 1226 33
امارات کیاسراتومدل 2012 رنگ مشکی 1 14.5 11,809 14.5 11,809 1226 33
امارات کیاسراتومدل 2012 حجم موتور2000CC  9 130.3 106,277 14.5 11,809 1226 33
امارات کیاسراتو 2000cc مدل 2012 1 14.5 11,808 14.5 11,808 1226 33
کویت کیاسراتو 2000cc مدل 2012 4 57.9 47,199 14.5 11,800 1226 33
امارات سواری کیا سراتو  2 28.9 23,573 14.5 11,787 1226 33
امارات کیاسراتوTD مدل 2012 4 57.7 47,052 14.4 11,763 1226 33
امارات کیاسراتوTD مدل 2012 4 57.7 47,052 14.4 11,763 1226 33
امارات کیاسراتوTD مدل 2012 ساخت 2011 2 28.8 23,522 14.4 11,761 1226 33
کره  کیاسراتومدل 2012 اتومات 1998cc 9 129.7 105,806 14.4 11,756 1226 33
کره  کیاسراتومدل 2012 اتومات 1998cc 2 28.8 23,512 14.4 11,756 1226 33
کره  کیاسراتومدل 2012 اتومات 1998cc 15 216.2 176,342 14.4 11,756 1226 33
کره  کیاسراتومدل 2012 اتومات 1998cc 15 216.2 176,341 14.4 11,756 1226 33
کره  کیاسراتومدل 2012 اتومات 1998cc 1 14.4 11,755 14.4 11,755 1226 33
کره  کیاسراتومدل 2012 اتومات 1998cc 95 1369.1 1,116,760 14.4 11,755 1226 33
کره  کیاسراتومدل 2012 اتومات 1998cc 8 115.3 94,043 14.4 11,755 1226 33
امارات هیوندا اکسنت مدل 2102 رنگ سفیدروغنی بنزینی 1 14.4 11,750 14.4 11,750 1226 33
کره  کیاسراتوکوپ مدل 2012اتومات 1951cc 10 141.7 115,560 14.2 11,556 1226 33
کره  کیاسراتوکوپ مدل 2012اتومات 1951cc 10 141.7 115,555 14.2 11,555 1226 33
کره  کیاسراتوکوپ مدل 2012اتومات 1951cc 12 170.0 138,663 14.2 11,555 1226 33
امارات کیا سول 1600ccمدل 2012  1 14.1 12,964 14.1 12,964 1088 32
امارات سراتوTD مدل 2012  12 160.4 130,851 13.4 10,904 1226 31
امارات کیاسراتو 1600CC 1 13.4 10,904 13.4 10,904 1226 31
امارات کیا سراتو مدل 2012 2 26.7 21,761 13.3 10,880 1226 31
امارات کیا سراتو مدل 2012 3 40.0 32,610 13.3 10,870 1226 31
کویت کیا سیراتومشکی رنگ سانروف دنده اتوماتیک 1 13.3 10,862 13.3 10,862 1226 31
امارات کیاسراتوTDمدل 2012 12 159.7 130,287 13.3 10,857 1226 31
امارات کیاسراتو 1600cc 1 13.3 10,856 13.3 10,856 1226 31
کره  کیاسراتومدل 2012  34 452.5 369,099 13.3 10,856 1226 31
کره  کیاسراتومدل 2012  100 1330.9 1,085,566 13.3 10,856 1226 31
کره  کیاسراتومدل 2012 115 1530.5 1,248,356 13.3 10,855 1226 31
کره  کیاسراتومدل 2012  93 1237.7 1,009,516 13.3 10,855 1226 31
امارات کیاسراتومشکی رنگ  1 13.3 10,855 13.3 10,855 1226 31
کره  کیاسراتومدل 2012 اتومات  135 1796.6 1,465,420 13.3 10,855 1226 31
کره  کیاسراتومدل 2012 اتومات  34 452.5 369,067 13.3 10,855 1226 31
امارات کیاسراتومدل 2012 سقف کشویی اتومات 1 12.9 10,535 12.9 10,535 1226 30
چین چری تیگو مدل 2011 رنگ سبزیشمی 1 12.3 10,000 12.3 10,000 1226 28
چین چری تیگو مدل 2011 رنگ خاکستری 1 12.3 10,000 12.3 10,000 1226 28
چین  FAW-BESTURNB 50 2 24.3 19,835 12.2 9,918 1226 28
امارات تویوتا یاریس هاچ بک مدل 2012 1 12.0 9,755 12.0 9,755 1226 27
امارات تویوتا یاریس هاچ بک مدل 2012 1 12.0 9,755 12.0 9,755 1226 27
امارات تویوتایاریس مدل 2012 2 23.9 19,502 12.0 9,751 1226 27
ترکیه تویوتا یاریس هاچ بک مدل 2012 1 11.9 9,733 11.9 9,733 1226 27
امارات کیاسراتو 1600cc مدل 2012 5 58.7 54,738 11.7 10,948 1072 27
امارات کیاسراتو-کوپه دودرب 1 11.4 9,330 11.4 9,330 1226 26
امارات تویوتایاریس هاچ بک 1300cc مدل 2012 1 11.0 8,995 11.0 8,995 1226 25
امارات کیاپیکانتو مدل 2012 1250cc 4 43.7 35,625 10.9 8,906 1226 25
امارات کیاپیکانتو مدل 2012سال ساخت 2011 4 43.7 35,625 10.9 8,906 1226 25
امارات کیاپیکانتو مدل 2012 چهارسیلندر1250cc 4 43.7 35,625 10.9 8,906 1226 25
امارات کیاپیکانتو مدل 2012 چهارسیلندر1250cc 4 43.7 35,625 10.9 8,906 1226 25
امارات کیاپیکانتو مدل 2012 1 10.9 8,906 10.9 8,906 1226 25
امارات کیاپیکانتو مدل 2012 چهارسیلندر1250cc 1 10.9 8,906 10.9 8,906 1226 25
امارات کیاپیکانتو مدل 2012 چهارسیلندر1250cc 12 131.0 106,874 10.9 8,906 1226 25
امارات هیوندا هاچ بک i20 مدل 2012 اتومات 1951cc  3 31.0 25,263 10.3 8,421 1226 24
امارات تویوتا یاریس هاچ بک 1300cc مدل 2012 3 29.7 26,358 9.9 8,786 1125 23
عمان هیوندا توسان IX35 مدل 2012 رنگ سفید 2 19.7 16,073 9.9 8,037 1226 23
جمع: 1,307 18,430 15,063,465 - - - -
منبع: گمرک ایران    

/22231
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 226176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 74
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متقاضی واقعی IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    448 6
    متقاضیان واقعی بخش واردات خودرو، خدا قوت. نوش جان. برید پیش عمو بهمنی دستشو ماچ کنید و ازش تشکر کنید. ملت هم بایستی دست این متقاضیان واقعی عزیز را ماچ کنند که زحمت می کشند و در یک تلاش تولیدگرانه برای مردم خودرو وارد می کنند.
    • arash IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      178 4
      مردم هم برن دست سایپا و ایران خودرو رو ببوسند و ازش تشکر کنند که خودرو های ارزان قیمت و بی کیفیت براشون تولید می کنند تا باهاش تصادف کنند و بمیرند . خلاصه مرگ حقه و پراید هم وسیله
    • بدون نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
      7 2
      تاسف باره. از خبر آنلاین تشکر می کنم.
  • مهدی IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    456 4
    از ثبت سفارش یک خودرو تا تحویل آن در تهران و فروش آن حداکثر 60 روز زمان لازم است.سود 151 درصدی ظرف 60 روز یعنی سالانه حدود 906 درصد!!!! مردم بیچاره پی لقمه نانی میدوند و چه سودهایی با چند امضای ساده به جیب چه کسانی می رود؟
  • شهرام IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    69 2
    یکی از دوستان میگفتش بیشتر درامد رو میشه تویه کشورهای جهان سومی داشتش چون هیچ چیزی سرجایش نیستش و سودهایی زیاد میشه بردش فقط از رانت و رشوه بتونی برای خودت جایگاه اجتماعی درست بکنی و بعدش وارد تجارت بشی. این هم یه نوع از درامد زایی برای قشر خاصی از جامعه هستش که ماه به ماه منتظر یارانه پرادختی دولت هستند که مشکلی خودشون رو هرچند کوچک باز بکنند.
  • بدون نام IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    88 2
    ميخرن 13 هزار دلار ميفروشن 48 ميليون تومن. اين عدالت و ... است!
  • پرهام IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    69 0
    تو این کشور من نمیدونم از چیه داخلی حمایت میشه که به عنوان « حمایت از تولیدکننده داخلی» می گن گمرک میگیریم . از اون ور هم ماشین سازهای داخلی با محصولات آشغال ککشون هم نمی گزه . آفرین ادامه بدین . به هر حال از این همه سود نمیشه گذشت . اینم تایید نکن !!!
  • رضا IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    14 37
    از این دولت مهرورز عدالت پیشه بعیده! چرا اینجوری اجازه رانت خواری می ده؟چرا این همه واردات بی رویه در سال حمایت از تولید ملی؟کجاس پس این سخنگوی دولت؟
  • رضا IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    38 1
    وقتی بانکها سود بالای 18% می دهند،اوراق مشارکت 20% می فروشند، نمی شود انتظاری جز دلال بازی و رانت داشت.اگر کشور صنعتی و تولید کننده واقعی! بودیم مجبور نبودیم برای حمایت از کارخانه های مونتاژ کننده خودروی داخلی این بهای گزاف(سود با لای 100% در مدت کمتر از سه ماه) را به مردم تحمیل کنیم!!!
  • حسن IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    53 2
    مردم کشورای دیگه ماشین باکیفیت سوار می شن با حدود 16میلیون پول خودمون یعنی معادل چهار ماه کمترین حقوقشون ،ولی ما پراید می خریم 10 میلیون که حدود 20ماه حقوقمون میشه .
  • بدون نام EU ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    48 3
    برای از بین بردن رانت دولت اجازه واردات به همه افراد رابدهد
  • امیر IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    50 0
    این دلارها رو دوستان از کجا میگیرند؟ بگو ما هم بریم بگیریم با 25 میلیون یه سراتو بیاریم سوار شیم به جای پژو 206. چه بازار آشفته ایه که یکی میتونه توش 150 درصد سود کنه؟؟؟
  • حسام IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    36 2
    یک کارخانه که چرخ تولید این مملک را به حرکت در میاره ومستقیم وغیر مستقیم چندین نفر را مشغول به کار کرده با این افزایش سرسام آور هزینه های تولید و مواد اولیه برای کوچکترین افزایش قیمت کلی بازخواست و جریمه میشه (البته غیر کاخانه های تولید خودرو) حال یک شرکت وارد کننده، خودروی ix35 را که ارزش ورودی آن 9.9 میلیون تومان هست طبق جدول شما را تا هشتاد میلیون میفروشن. تعجب میکنم از این همه بی عدالتی!!!!؟
  • امین CA ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    30 0
    اینا همشو آشنا دارن که میارن و ارز دولتی میگیرن به ادم عادی ارز دولتی نمیدن ببینید ماشین داخل چقدر بد هست که با اینکه عوارض گورکی میگیرن 150 درصد سود باز مردم مشتری هستن یعنی گمرک نگیرن وسوذ رو بیارن پایین همه میرن ماشین خارجی میگیرن
  • حمید همتی IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    30 2
    واقعا چرا نبایست شرایط واردات خودرو بنحوی باشه که هر کس برای مصرف شخصی خود بتونه ماشین مورد نطرشو با این قبمتها وارد کنه
  • ش ه ر ا م EU ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    50 1
    به خدا حالم گرفته شد.
  • بدون نام IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    28 0
    به خدا این رانت ها مال ما نیست! چطور توی کنکور و سربازی و هرچی که به یک جوان عادی مربوط میشه باید فرصت برابر باشه؟ برای بقیه فرصت نا برابر؟؟؟؟دقیقا داریم به سمت اقتصاد کمونیستی پیش میریم. پس عدل و انصاف و بیت المال و ... چی میشه؟؟؟ پس چه کسی به خدا و روز جزا ایمان داره؟؟ من و شما داریم که کارگر هستیم.اما بقیه چی؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    22 6
    هزینه پلاک کردن را که رقم عمده ای است ننوشتید.
  • سعید IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    66 2
    یه کاری کردن هر چی مهندس دکتره میگه چرا عمرمو تلف کردم اومدم درس خوندم دلال نشدم
  • حامد IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    36 0
    سلام نمیشه از این رانتها به مردم معرفی کنید تا همه با هم حالشو ببریم؟!!!
  • شیرازی EU ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    37 1
    چقدر خاک تو سر ما شده که ماشین 16 میلیونی رو باید 86 میلیون یعنی 70 میلیون تومن گرونتر بخریم .بعد هم میریم اختلاس 3000 میلیون تومانی رو میگیرم و پدرشو در میاریم.نگو که رانت ماشین 100 برابر سود داره
  • امیر IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    44 1
    فکر میکنید حداکثر چند سال دیگه میشه از این دو نوگل باغ شادی حمایت کرد؟
  • بدون نام IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    16 1
    خيلي وقته كه وضعيت اين گونه رانت خواريها بر ملا شده اما هيچ كس نيست كه جلوي اينها رو بگيرند! فقط يك سوال باقي ميمونه كه تا حالا كسي جواب نداده! چرا با همون قيمت وارد كشور نميكنند يا حداقل اون شركتها داخل كشور سرمايه گذاري كنند و توليد كنند؟ فقط يك جواب ميمونه كه توليد كننده داخلي بيچاره ميشه كه البته با رانت واردات از اين خطر نجات پيدا ميكنه! بيچاره مردم بدبخت !
  • بدون نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    44 5
    این پولها حرام هست خدا خودش حق این مردم را از این استعمارگرا بگیرد...!
  • مهسا IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    75 1
    واسه ماشيني 11 هزار دلاري 54 ميليون بايد بديم ؟ سر به كدامين ديوار بايد كوبيد ؟
  • بدون نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    56 0
    به نظر شما مقصر این نابسامانیها در اقتصاد کیست؟ ( خبرآنلاین نظرسنجی بزار این مهمتره نه اینکه اصولگراها چند تا نامزد دارند، چند تا .... الی آخر)
  • کمیل IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    34 4
    این دلار از خزانه آقای بهمنیه یا از بیت المال ؟ دلاری که باید صرف واردات کالاهای اساسی بشه رو خرج چی میکنن ؟ صنعت خودروسازی ما که به لوکوموتیو صنعت کشور تشبیه میشه داره ورشکست میشه ،اینها میرن با دلار دولتی خودرو وارد میکنن به قیمت دلار آزاد میفروشن . این کار خیانت نیست ؟
    • بدون نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      18 1
      اونایی که میخرن را کاری نداریم که پولش رو از کجا آوردن. ولی اونی که پول داره و دستش به دهنش می رسه نمیاد از تولیدات ملی استفاده کنه . که هر لحظه آماده وداع با دنیا باشه. با اینکه می دونه چند برابر داره پول میده سعی میکنه از جون خودش و خانوادش حمایت کنه. چی میشد اگر میشد همین ماشین خوبارو با قیمت واقعیش می تونستیم سوار بشیم.اونوقت معلوم میشد تولیدات داخل طرفدار داره یا نه. مردم تحت فشار و اجبار مجبورن سوار این چهار چرخ ها شوند.
  • کاظم DE ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    9 36
    دقت کنید، فقط 8300 خودرو ظرف سه ماه وارد شده است که به معنای کمبود عرضه است. بنابراین با در نظر گرفتن حجم تقاضا این اختلاف قیمت طبیعی به نظر میرسد.
  • ali ahmadi IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    22 2
    واقعا فکر بهتری جهت واردات خودروهای وارداتی کنید.
  • منم خودرو خارجی می خوام! IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    46 0
    خوب اونوقت این آقایون کیا هستن؟!!!!!!! من عوام الناس که نمی تونم همچین کاری کنم تازه با رانت دولتی!!!!!!
  • هادی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    58 0
    فرغونی بنام پژوو سمندبی کیفیت بی استاندارد روبا انواع دوزوکلک وبا آخرین قیمت قالب مردم می کنند ازآن طرف کیا اپتیما روبا16میلیون واردمیکنن که بدن آقایون با84 ملیون سودش رو ببرن ازمسئولین پرسیدنی راستی سود واصل سهام عدالت چی شد؟؟؟
  • كارمند IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    49 0
    بنزين آزاد با دبي مقايسه ميشود پس قيمت خودرو نيز بايد به شرايط دبي برسد. دركنار سود هاي كلان از هدفمندي و اخذ عوارض كمي هم فكر ملت باشيد ممنون ميشيم خدا خير تون بده .
  • بدون نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    45 0
    یک ماشین در بازار جهانی 12 میلیون ودر بازار ایران 45 میلیون واقعا دست دستندرکاران درد نکنه .این سودهای 400-500 درصدی تو جیب کی میره . ایران خودرو وسایپا بادیدن این جدول کیف می کنند که مثلا برای یک پراید پولی معادل یک تویوتا یاریس از مردم میگیرند و یک جنس بی کیفیت و بدون استاندارد به مردم تحویل داده وبا جان مردم بازی می کنند
  • بدون نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    41 1
    بدبخت اين مردم ساده دل كه چه پولهايي تو جيب هموطنان غمخوار خودشون ميريزن و خودرويي تا سه برابر قيمت واقعي ميخرند چه مملكت قشنگي كه برخي از مردم بخاطر نون شب دوندگي ميكنن و برخي ديگر ....
  • یک ایرانی EU ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    41 3
    متاسفانه وقتی رقابت سالم وجود نداشته باشد و عوامل مختلف شکمشان از خودروسازی داخلی سیر شود جلوی واردات خودروهای کم قیمت و مناسب بودجه ایرانی گرفته می شود. امیدوارم رئیس جمهور مجبوب فکری برای این موضوع بکنند. نظر شخصی من این است که ما در دو زمینه اگر کار نکنیم و انرژی و بودجه مان را صرف کارهای مشابه کنیم بهتر است و آن دو عبارتند از : 1- فوتبال 2- خودروسازی ! که در هیچ کدامشان هیچی نشدیم یا حق
  • بدون نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    26 3
    پسر عموی بنده راننده تاکسی هستش و وضع مالیشم هم خیلی بده بهش حدودا 300 تا ماهی بنزین میدهند به نرخ 400 تومان مدام هم کنترل میکنندشون که توی خط و خیابان باشند خلاصه بگم به این قشر مدام تهمت میزنند که بنزین میفروشند و .... مردم هم باور میکنند اما آقایان که اینطوری نفت و دلار مردم را به زیر پای جوانانشون میندازند
  • بدون نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    32 0
    سازمان حمايت از حقوق مصرف كننده-هه هه هه
  • احسان IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    23 1
    این هزینه ها از جیب کیا میره مگه؟!یه مشت ایرونی ....هیچی ندار !!!!!؟ اگه این ماشینا باقیمت اصلی فروش برن که دیگه کسی ایران خودرو عزیز رو تحویل نمی گیره...آفرین اشتغال زایی وارداتچی ها
  • بدون نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    13 10
    عزیزه دل برادر. علت ثبت قیمت پایین در گمرکات، کم شدن میزان عوارض پرداختی به گمرک است. این شرکتها به اصطلاح Under-Invoice می کنند سهم گمرکی کمتری بپردازند. حالا وقتی می خوهند به محاسبه قیمت برسند، پول پرداخت شده حقیقی را وارد محاسبات خود می کنند. نکته اینجاست که پس از بوجود آمدن اختلاف بین نرخ ارز دولیت و آزاد، این راهکار دیگر فایده ای ندارد. اما دلیل بخشی از گرانی خودرو، انحصار واردکنندگان و بسته بودن بازار است. همچنین تهدید خودروسازان بف وارد کنندگان در خصوص نزدیک نشدن به دامنه قیمت 30 الی 40 میلیون تومان علت دیگر اختلاف قیمت است. به نحوی که اگز وارد کنندگان خودرو را با قیمت متعادل تری به بازرا عرضه نمایند، آنگاه خودروسازان دولتی با انجام لابی در وزارت صنایع واردات را ممنوع خواهند کرد
    • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      16 1
      چی چی Under-invoice می کنن؟ شما برو یه سر به سایت خود این سازندهای خرجی بزن ببین قیمت چنده؟ نکنه اونها هم دارن under-invoice می کنن!! اگر هم این اتفاق بیفته سهمش تو اختلاف قیمت اندازه بقیه عوامل عجیب و غریب نیست.
  • حیران IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    22 3
    واقعا اگر صحت داشته باشه که داره ،درد فاجعه است البته از این فجایع کم نداریم در سیستم بانکی -بیمه - تامین اجتماعی و .................. اما وقتی دولت خود را پاک ترین دولت می داند این بالاترین فاجعه است.
  • بدون نام EU ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    18 0
    شرکت سازنده با کلی هزینه و بهترین کیفیت تولید مکنه و زیر 15 میلیون میفروشه و سودم می کنه اونوقت گمرک که میخواد مالشبنو رد کنه کلی پول داره از مردم میگیره.اون وقت مردم کم درامد باید ماشین های اشغال ایرانخودرو و سایپارو سوار بشن تازه کلی هم این شرکت ها ادعاشونو میشه که کیفیتشون عالی.
  • عليرضا IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    15 2
    شايد صنعت و خودروسازاي ايراني هم سهمي از اين واردات دارن يني اجازه دادن قيمت خودروهاي وارداتي اينطور بالا باشه تا از قالب كردن خودروهاي خودشون بي نصيب نشن.پس ميتونن جلو اين رانت رو بگيرن.نميتونن؟؟؟
  • محمد IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    27 2
    لطفا اين کامنت را منتشر کنيد. اول اينکه کساني که مجوز واردات خودرو دارند مشخصند. دوم اينکه قيمت خودرو کاملا مشخصه. سوم اينکه عوارض و ... هم مقدار و قيمتش معلومه. تا اينجا همه چيز معلومه . حالا اينکه اين سودهاي بالاتر از همه ي اين معلومات چرا وجود دارد و تو جيب کي مي ره وچرا کسي هم جرات بازرسي و جلوگيري از اينها را ندارد، . والسلام. زيادم خودتون را ناراحت نکنيد. از ماست که بر ماست.
  • حامد EU ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    17 1
    اقتصادان های ما تاز فهمیدند منشا گرانیها داخلیه.بچه اول ابتدایی هم بگی خندش میگیره... الان ما 34 ساله تحریمیم چرا 20 و چند سالش اینجوری تورم نبود. به قول یکی از مراجع، دولت 80 درصد مردم رو نزول خور و سود بگبر و رانت خوار کرده..الکی به نام بانکداری اسلامی کلاه شرعی برای خودتون درست نکنید.
  • حامد EU ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    8 0
    اقتصادان های ما تاز فهمیدند منشا گرانیها داخلیه.بچه اول ابتدایی هم بگی خندش میگیره... الان ما 34 ساله تحریمیم چرا 20 و چند سالش اینجوری تورم نبود. به قول یکی از مراجع، دولت 80 درصد مردم رو نزول خور و سود بگبر و رانت خوار کرده..الکی به نام بانکداری اسلامی کلاه شرعی برای خودتون درست نکنید.
  • azin IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    5 22
    خیلی امیدوار بودم احمدی نژاد با اون تصمیمات عجیب و غریبش و گاها شجاعانه اش که از هرکسی بر نمیاد وضعیت خودرو را سامان می بخشید اما نتونست و نشد
  • احمد EU ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    18 0
    واقعا جاي تاسف داره با اين صنعت خودرو در كشور و قيمت نجومي خودروهاي به كيفيت داخلي
  • امیر US ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    12 0
    خبرآنلاین عزیز چندی پیش مجله دنیای خودرو از سود 40 تا 60 درصدی خودروهای داخلی که روانه بازار میشوند توسط دولت خبر داد.. این یعنی اگر یه خودروی داخلی20 میلیون باشه حدود 11میلیون میلیون تو جیب دولت میره و خود کارخونه این خودرو رو 9میلیون روانه بازار می کنه!!! یعنی با این وجود دولت روی محصولات داخلی هم به اندازه خودروهای وارداتی سود 110% می کنه. اگه ممکنه یه گزارش جامعی هم شما در اختیار ما بذارید.
    • بدون نام GB ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      7 0
      اتفاقاً رانت روی خودروهای داخلی حتا بیشتر هم هست. باز خودروی خارجی حداقل کیفیت داره ، ولی اینهمه پولی که برای خودروهای داخلی می دی همش پول دور ریختنه. کلاً بنظر من وضعیت داخلی ها بسیار اسفبارتره
  • امیر US ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    12 3
    به اسم تعرفه 110% هست در عمل حدود 400% میشه. مثل قیمت سراتو!!! الان پرادو 60میلیونی با سود گمرک و وارد کننده که عرضه میشد الان شده 140 میلیون!!!!!!! این پرادو اونور قیمتش 30 میلیونه !!!!!!!!! میخوام بدونم ما در زمینه خودروهای لوکس که تولید داخل نداریم.دیگه حمایت از تولید داخل چیه؟ تعرفه این خودروهای لوکس رو بردارن لا اقل!!!!!
  • یک آدم پیاده که پراید سوار نمی شه... IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    14 1
    حالا ما ماشین خارجی نخواستیم، همون 206 هم واسمون بس بود که الان ایرانخودرو 2 ماه فروش نداره و به همین دلیل نسبت به دی 90، قیمتش 3.5 ملیون افزاریش پیدا کرده، بجاش سایپا انواع پراید 111، 112.3، 115.6، 131، 125 و دیگر مدل های ناکارآمدشو گذاشته واسه فروش؟؟؟ خدا وکیلی این انصافه؟؟ مردم رو به کشتن بدیم با این پراید؟؟؟ واقعا وا مصیبتا...
    • ایرانی EU ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      9 2
      به خاطر همین کم خواهی هامونه که سوارمون شدن.یعنی چی 206؟؟؟؟ مردم ایران لایق ماشین های آخرین مدلن و ماشین های ایرانی هم باید دنبال بازار های خارجی بگردند و هر وقت تونستند در حد ماشین های خارجی و برند های برتر باشن مردم باید ازشون خرید کنن.
    • بدون نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      3 1
      آنقدر از ۲۰۶ تعریف کردیم که ایران خودرو رو توهم ورداشته که دیگه بهتر از این ماشین سال 1998 میلادی (۱۴ سال پیش) وجود نداره! آقا جان خودروها در سطح جهانی هر ۵ - ۶ سال یک بار تغییرات بنیادی و اساسی پیدا می‌کنند (مثل سوناتا یا مزدا ۳ و ...) اما ما هنوز داریم ماشین ۱۴ سال پیش فرانسه رو با کیفیت بسیار پایین تر از مدل‌های سال‌های قبل به عنوان ماشین روز و مدرن با قیمت بسیار بالاتر از چند سال قبل می‌خریم و تعریف هم می‌کنیم! بهتر است یک مقدار دیدمان را بازتر کنیم.
  • بدون نام US ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    11 1
    باورتون میشه با پول کیا اپتمیای 2012 که 14 هزار دلاره، تو ایران دیگه حتی نمیشه 206 تیپ 2 خرید !!! (با احتساب دلار=1226)
  • بدون نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    10 0
    دولت مقصره که همچین بازاری راه انداخته واسه اینا بعد میان میگن غربی ها دارن بزرگنمایی میکنن اقتصاد ایران رو
  • سعید IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    1 9
    فقط یه سوالی چرا دلار رو 1220 زدین دلار 1950 مگه نمیخرن اینا که ماشین وارد میکنن؟
    • مهدی IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      7 1
      خیر عزیز دل. اینا دلار 1226 میگیرن و ماشین رو به دلار 1950 به ما می فروشن. راز سود 906 درصدی هم همینه. حالا شما رو بگو می خوام مهمترین دارو رو وارد کنم،اگر دستت به 50 سنت از دلار 1226 رسید بهت جایزه میدم.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    10 1
    اگر قیمت خودروهای وارداتی در محدوده 40 میلیون قرار بگیرد،مردم سراغ خرید ماشینهای قدیمی تولید داخل نمی روند و ماشین روز را می خرند. اگر واردکننده قیمت فروش را پایین بیاورد میزان فروشش افزایش پیدا می کند و سودش بیشتر می شود تا اینکه کم بفروشد ولی گران بفروشد.ولی گویا دستهایی پشت پرده مانع کاهش قیمت و رفاه مردم هستند
    • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
      0 1
      وارد کننده عقلش به فرمایش شما میرسه لاکن زورش به تولید کننده های عزیز داخلی نمیرسه
  • بدون نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    12 0
    تا وقتي كه دست دولت تو كاسه است همينه اگه واقعا خصوصي سازي بشه و دولت از پشتيباني بي مورد از خودرو سازان دست برداره ، بازار رقابتي همه چيز رو درست مي كنه ،
  • مهدی US ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    1 14
    قیمت تمام شده گمرکی و قیمت خرید در خارج اصلا واقعی نیست ، خودتون میتونید با یه سرچ ساده توی گوگل میتونید ببینید ! سود یه خودرو حد اکثر 2 میلیون هست !
    • بدون نام IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      9 0
      دایه عزیرتر از مادر گرامی این قیمت هارو خود گمرک اعلام میکنه...شاید اونا اشتباه میکنن!!
  • فارسی EU ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    8 5
    من مطمئن هستم که ارزش واقعی دلار بیش از 1200 تومن نیست اما این سیاست بعضی ها هست که 2000 تومن باقی بمونه تا به بهانه ی گرون بودنش اجناس رو دو برابر به مردم بدن.
    • علی EU ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      5 0
      موافقم چونکه الان به بهانه ی دلار همه چیز حتی اجناس داخلی رو هم گرون کردن و با توجه به اینکه انحصار اجناس داخلی و خارجی دست از ما بهترونه ،فقط همونا سود میکنن و بقیه ضرر میکنن پس این به نفعشونه دلار گرون بمونه.
  • بدون نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    10 1
    ايقدر از امريكا و غرب بد ميگين لااقل اونا برا مردم كشورشون ارزش قايلن ولي شما بنام حمايت از توليد داخلي هرچه خودروي بد رو دارين بخورد ملت ايران ميدين
  • حسن IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    2 9
    اینا مردمو خر گیر آوردن با خبرهای غلطشون. زیاد خوشحال نشید، قیمت هایی که دادن واسه price liste گمرک ایرانه که نمایندگی ها پایین میدن تا گمرکی کم بشه، وگرنه قیمت خرید اصلی این ماشین ها تو کره ۲ برابر اینه که اینا زدن . تازه هر ماشین ۳ تا ۵ میلیون تبصره داره و بین ۴ تا ۱۰ میلیون هزینه پلاک داره که بازم ننوشتن ضمنأ ارز دولتی هم بجز نمایندگی به کسی نمیدن. کیا اپتیما حدود ۴ تا ۷ میلیون سود میکنه نه ۳۷ میلیون. لطفأ الکی به وارد کننده ها بد بین نشید
  • علي IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    8 0
    دلم واسه اين هيونداي و كيا سوخت. بيچاره ها كلي زور ميزنن تو هر ماشين سه چهار هزار دلار سود ميكنن اونوقت گمرك و دلالاي ما ده برابر اونا.??? من اصلا نميدونم اين قضيه چيه كه يه كشور بايد همه چيو خودش توليد كنه. سويس فقط ساعت ميسازه و شكلات و با همينا كل بازار دنيا رو گرفته اونوقت ما كلي صنايع قديميمون مثل فرش و نساجي و ... رو ول كرديم چسبيديم به مونتاژ يه مشت اتومبيل ملي! نتيجشم سالي بيست هزار كشته
    • بدون نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      5 0
      تواقتصاد به اين ميگن مزيت نسبي كه ما متاسفانه ازش غافليم
    • فسوس NL ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
      4 0
      ایران می‌تونست با پسته، زعفران و خاویار دنیا را فتح کند ...
  • آرمان IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    3 1
    انتقال ارز با قیمت مرجع امکان پذیر نیست. بانک های خارجی گشایش اعتبار از ایران را قبول نمی کنند. صرافی فقط میتونه ارز آن هم به قیمت حواله (بیشتر از اسکناس) منتقل کنه! فقط عوارض گمرکی با قیمت مرجع پرداخت میشه. وارد کننده هم برای کم کردن هزینه هاش قیمت اصلی را پایین تر اعلام می کنه. چرا اطلاعات غلط به مردم میدید؟!! هزینه ثبت سفارش، حمل ونقل، بیمه، بازرسی، عوارض گمرکی، ترخیص، مالیات، هزینه های شماره گذاری و ... هم انگار وجود نداره!!!!
  • بدون نام IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    5 0
    به نظر شما چه کسانی میتونن انقدر راحت خودرو به قیمت ارز دولتی وارد کنن و به قیمت دلخواهشون بفروشن؟ آیا مردم عادی هستند؟ به نظر شما این شرکتها رابطه مستقیمی با دولت ندارن؟ من به عنوان یک تولید کننده برای وارد کردن قطعات یدکی مربوط به شرکت باید هفت خوان رو رد کنم تا بتونم کالامو با ارز آزاد وارد کنم.دقت کنید ارز آزاد.....
  • دابل اس 501 EU ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    0 0
    قیمت ماشین ها این قدر با لاست که اگر پراید بخری با صرفه تره چون این ماشین ها صاحب اول وآخرشون خودمونیم ضلمه آخه