رییس حوزه هنری که مهمان برنامه «هفت» بود گفت که این ارگان حق مالکیت سینما‌هایش را دارد و می‌تواند از اکران برخی فیلم‌ها خودداری کند.

به گزارش خبرآنلاین، بخشی از برنامه شب گذشته «هفت» (جمعه شب 16 تیر) به بحث اخلاق در سینما اختصاص داشت که مهمانان این بخش محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری و سهیل جهان‌بیگلری مدیر عامل سازمان توسعه سینمایی سوره بودند.


در ابتدای این بحث مومنی‌شریف با اشاره به اینکه سینما در دوران کنونی نیازمند تحول است، گفت: «مدیران سینمایی ما به این نکته اذعان دارند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سینما در بین اقشار متدین جامعه جایگاه خوبی پیدا کرد، جایگاهی که تا قبل از پیروزی انقلاب وجود نداشت و در حال حاضر در تمام دنیا سینمای ایران را به عنوان سینمایی اخلاق گرا می‌شناسند.»


او در ادامه افزود: «در حال حاضر در جریان تولیدات سینمای ایران یک انحراف ایجاد شده است که باید منشا آن شناسایی شود. تولید برخی از آثار باعث شده که خانواده‌ها با سینما قهر کنند و به سالن‌های سینما قدم نگذارند.»


 مومنی‌شریف در بخش دیگری از سخنانش افزود: «در جریان شورای سیاست گذاری حوزه هم به این نتیجه رسیدیم که در بخش اکران فیلم‌هایی که مناسب سینمای ایران نیست، مدیریتی داشته باشیم و در سالن‌های سینمایی که متعلق به حوزه است فیلم‌هایی را که از نظر ما مشکل دارد، اکران نکنیم.»


او گفت: «نمایش فیلم‌هایی که خلاف شرع است و ترویج روابط نامشروع در آن‌ها اتفاق می‌افتد از نظر ما قابل دفاع نیست و آن فیلم‌ها را اکران نمی‌کنیم.»

 

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225923

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماجد سماك باشي IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    26 0
    باز به مومني كه با زبان ساده و حزب الهي خودش فرافكني كرد، آقاي جهان بيگلري كه حتي از ذكر آماري علمي در پاسخ به مجري فوق محافظه كار اين برنامه عاجز بود، البته يكي دو عددي هم كه سردستي گفت(5تا10فيلم در مراحل تحقيق و تدوين فيلنامه و تصويب فيلنامه و قول ساخت 5 فيلم از اين بين تا پايان سال) نشان از معطل ماندن سرمايه عظيم حوزه هنري داشت. عجبا كه اين همه هنرمند و فاضل در اين مملكت و چنين افرادي در سمتهاي كليدي.
  • بدون نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    25 0
    چطور از حق اختصاصي نسبت به سالن ها به سخنگويي از خواست مردم رسيده اند؟
  • سلام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    14 0
    دوستاني كه توصيه مي كردند ديدن اين برنامه تحريم شود خود را از شناخت چنين افكاري در چنان جايگاههاي مديريتي محروم كرده اند. پس فردا همين عزيزان كه از كار بي كار شدند مثل فلان كسان ادعا خواهند داشت كه ما داشتيم چنين مي كرديم و چنان نگذاشتند. الحق كه تا مرد سخن نگفته باشد... .
  • !!! IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    30 0
    ببخشيد مگه تو ايران كسي جرأت داره فيلم خلاف شرع بسازه؟؟؟؟ بر فرض هم بسازه مگه كسي بهش مجوز ميده ؟؟؟؟ بعضي از آدمها ظاهرا نماينده خدا هستند و حلال خدا رو هم حروم اعلام ميكنن. از اين فيلمهاي غير شرعي كجا پخش ميشه بگيد ما بريم ببينيم.
  • mohamadrezasabetnia DE ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    25 0
    آقای مومنی مملکت قانون دارد وشما هم بعنوان یک مسئول باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری از قانون پیروی کنین وکاسه داغتر از آش نشوید.
  • رامین IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    25 2
    حرفهای ایشون اصلا قانع کننده نبود. مردم خودشون باید تصمیم بگیرن که چه فیلمی رو ببینن چه فیلمی نبینن. انحراف در سینماها محصول ناکارگردانانی مثل ده نمکی ها ست.
  • سینمادوست IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    23 0
    آخه سینماها ارث پدری بوده، بیت المال نبوده که ، هرکاری دلشون بخواد ، میکنن ...
  • بدون نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    34 0
    مگه بودجه حوزه هنری از بودجه عمومی تامین نمیشه؟ مگه بنگاه خصوصیه که ایشون می فرمایند ما هرچی رو دوس نداشته باشیم نشون نمیدیم! ایشون با هزینه شخصی یک سینما بزنن بعد هر چی دوست دارن نشون بدن و هر چی دوست ندارن نشون ندن.
  • حسندار IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    6 0
    چند نکته در ارتباط با گفته های آقایان به نظرم میرسه: 1- اینکه "ما آیین نامه های داخلی وزارت خانه رو (به لحاظ اینکه نهاد قانونگذاری مثل مجلس درش نقشی نداشته) قانــون نمی دونیم و بهش عمل نمی کنیم" بذارید کنار این گفته شون که : "ما در سازمان تبلیغات اسلامی نهادی داریم که نقش قانونگذاری برای ما دارد و ما موظف به اجرای آنها هستیم" ... خب طرف دیگر دعوا هم می تواند ادعا کند که ما هم اونا رو قبول نداریم چون از فیلتر مجلس شورای اسلامی نگذشته... دوستان حوزه ادعا دارند که عزیزان قانون گذارشون در سازمان تبلیغات منصوب مقام رهبری هستند و از این محمل مصوباتشون لازم الاجرا ، حال آنکه طرف وزارتخانه هم می تواند مدعی باشد که طبق سیستم سلسله مراتبی که در ساز و کار قانون اساسی جمهوری اسلامی وجود دارد....ادامه
  • حسندار IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    5 0
    ...ادامه ... و طبق این ساز و کار هر مسئولی مشروعیت خودش رو از وصل زنجیری به حکم مقام رهبری بدست میاره (1- تنفیذ حکم رئیس جمهور > 2- انتصاب وزیر ارشاد توسط رییس جمهور > 3- انتصاب معاونت سینمایی(اکنون: رئیس سازمان سینمایی) توسط وزیر > 4- انتصاب معاونان حوزه های مختلف سازمان سینمایی توسط رئیس سازمان) حال مصوبات و آیین نامه های داخلی وزارت خانه و سازمان سینمایی که به تصویب این دوستان میرسه هم، به لحاظ ارزش قانونی همتراز مصوبات سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری بوده و لازم الاجرا هستند. توجه به این مسئله لازمه که مجلس نمیتونه همه قوانین لازم نهادها رو تا ریزترین جزییات تصویب کنه بلکه کلیات و چهارچوبها تصویب میشه و بقیه موارد به عهده نهادهای دیگه ای هست درست مثل خود "قانون اساسی"
  • بدون نام IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    من ازتون یه سوال دارم؟ من خیلی کم به سینما میرم و فیلم ایرانی کم نگا می کنم حالا می خوام بدونم مگه تو فیلم های ایرانی چه خبره؟؟یعنی جی خلاف شرع؟مثلا با دیدین فیلم های ایرانی آدم مرتکب مثلا گناه میشه؟یعنی اونقدر وضعش بده؟؟؟؟شما بگین
  • سینا از شیراز IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    5 0
    این (هفت) خیلی پاستوریزه و فرمایشی است و ارزش دیدن نداره.