با وجود اینکه از ماه گذشته تاکنون، دستگاه های اندرویدی زیادی به ساندویچ بستنی ارتقا یافته اند، اما بر اساس گزارشات ماهیانه توسعه دهندگان اندروید باز هم اکثریت قریب به اتفاق این دستگاه‌ها مبتنی بر اندرویید 2.3 یا همان Gingerbread هستند.

بر اساس این آمار تا تاریخ 2 جولای، 64درصد از دستگاه‌های اندرویدی مبتنی بر Gingerbread  و تنها 10.9 درصدشان مبتنی بر Ice Cream Sandwich بوده اند و این در حالی است که یک ماه پیش از این، دستگاه‌های فعال مبتنی بر Ice Cream Sandwich تنها 7.1 درصد بوده و 65 درصد همچنان از Gingerbread استفاده می‌کردند.
اندرویید 2.2 یا Froyo  هنوز روی 17.3 درصد از دستگاه‌ها اجرا می شود و بنابراین همچنان قدرتمندانه در موضع خود ایستاده است و اندروید باستانی 2.1 یا Eclair  همچنان روی 4.7 درصد از دستگاه ها نصب است. سایر نسخه‌ها هم سهم قابل توجهی در بازار ندارند و در کمال تعجب اندرویید 4.1 یا Jelly Bean حتی ذره ای از فضای نمودار را اشغال نکرده است.
 
 
مسئله تکه تکه شدن اندروید از زمان معرفی این سیستم عامل همواره یه عنوان یک مشکل وجود داشته است و حتی به نظر می رسد که با معرفی هر نسخه جدیدی این مشکل حادتر هم می شود. Gingerbread  ( و حتی Froyo ) هنوز تمایلی به رفتن ندارند. سرعت تطبیق گوشی ها با Ice Cream Sandwich بسیار کند و آهسته است و Jelly Bean هم که گوشه ای به حال خودش رها شده است.
توسعه نرم افزارهای مخصوص اندرویید و حتی خریدن یک دستگاه‌ اندروید همچنان مانند گذشته تحت تاثیر این موضوع است و این گونه هم خواهد ماند. اما اگر گوگل  برای هر نسخه جدید اندروید، کیت توسعه پلت فرم هایش "(PDK) را به کمپانی های سازنده ارئه دهد ، احتمالا می تواند این مشکل را حدودی کم کند.
 
Mashable/ماندانا سجادی
40121
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =