به زودی نمایشگاهی در لندن برگزار خواهد شد که به شرکت کنندگان امکان می‌دهد یک نسخه سه بعدی چاپی از اشیاء داشته باشند.

در نمایشگاه 3D Printshow 2012 لندن که ماه اکتبر سال میلادی جاری برگزار می‌شود، آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای صنعت چاپ سه بعدی به نمایش در خواهد آمد.
شرکت کنندگان در این نمایشگاه علاوه بر اسکن و دریافت نسخه چاپی سه بعدی از سرتاپای بدن خود، می‌توانند یک نسخه چاپی 3D از مجسمه‌ها، عکس‌های خود یا هر جسم دیگری داشته باشند. پرینترهای سه بعدی بر خلاف پرینترهای معمولی با چاپ چند لایه از طرح یک شیء، نمونه‌ای از طرح سه بعدی آن شیء را به صورت چاپی روی کاغذ ارایه می‌کند. [پرینترهای 3بعدی چطور کار میکنند / فیلم]
چاپ سه بعدی فناوری جدیدی نیست و بیش از دو دهه از عمر آن می‌گذرد، اما این شیوه چاپ طی 10 سال گذشته در پی کاهش هزینه‌های چاپ سه بعدی در بین دانشجویان، کسب‌وکارهای کوچک و حتی مصرف کنندگان عادی محبوبیت بیشتری یافته است.
کارشناسان بر این باورند که بسیاری از شرکت کنندگان در 3D Printshow 2012 برای اولین بار از نزدیک با این فناوری آشنا می‌شوند. مردم در این نمایشگاه با تمام مراحل چاپ سه بعدی اعم از اسکن اجسام و فرآیندهای نرم افزاری و چاپ 3D آشنا خواهند شد.
EuroPac 3D یکی از شرکت کنندگان مطرح این نمایشگاه است که اسکن لوکیشن‌های فیلمبرداری فیلم‌های هری پاتر برای طراحی تصاویر سه بعدی و همچنین اسکن مجسمه‌های قدیمی باارزش برای ادامه بقایای این مجسمه‌ها از جمله فعالیت‌های قابل توجه آن محسوب می‌شود.
به گفته برگزارکنندگان 3D Printshow 2012، اسکنرهایی در این نمایشگاه عرضه خواهد شد که ظرف پنج دقیقه تمام بدن انسان را اسکن و یک نسخه سه بعدی از آن تهیه می‌کند. در حال حاضر قیمت چاپگرهای سه بعدی بسیار بالاتر از توان اکثر مصرف کنندگان است، با وجود این انتظار می‌رود قیمت این فناوری طی چند سال آینده به تدریج کاهش یابد.
telegraph/نسترن صائبی

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =