مراحل ساخت و پشت صحنه فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» ساخته ناصر تقوایی در برنامه «یک فیلم، یک تجربه» نمایش داده می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، مستند «یک فیلم، یک تجربه» ساخته ناهید دل‌آگاه سلسله برنامه‌ای است که در آن به بررسی یک فیلم همگام با فیلمساز آن پرداخته می‌شود.
 
برنامه این هفته به فیلم «و خورشید هم چنان می‌درخشد» ساخته لیلا نقدی پری اختصاص دارد که به فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» می‌پردازد و مراحل ساخت فیلم را در کنار عوامل آن مرور می‌کند.


این برنامه چهارشنبه 14 تیرماه، ساعت 17 در برنامه «یک فیلم، یک تجربه» پخش می‌شود. 


«ناخدا خورشید» به نویسندگی و کارگردانی ناصر تقوایی سال 1365 ساخته شده و بازیگرانی همچون داریوش ارجمند، علی نصیریان، سعید پورصمیمی و پروانه معصومی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.


این فیلم برداشت آزادی است از داستان «داشتن و نداشتن» ارنست همینگوی و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (داریوش ارجمند) و لوح زرین بهترین بازیگر نقش دوم مرد (سعید پورصمیمی) را در پنجمین جشنواره فیلم فجر به خود اختصاص داد.
 

همچنین ناصر تقوایی جایزه یوزپلنگ برنزی چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو را به خاطر فیلم «ناخدا خورشید» دریافت کرد.


مجموعه «یک فیلم، یک تجربه» که تا پیش از این از شبکه چهار سیما پخش می شد با هدف بررسی ساخت مهم‌ترین آثار سینمایی ایران هر روز ساعت 17 از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.
 

58247

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 224935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =