کیهان در سرمقاله خود با عنوان«بحران سوریه و شکاف های خارجی» نوشت:

*هر نوع اقدام خارجی نظامی علیه سوریه برای دولت بشار یک فرصت مهم به حساب می آید چرا که درگیری خارجی، ملت سوریه را منسجم تر می کند بعنوان مثال اکنون جمعیت نزدیک به 15 درصدی کرد سوریه- که عمدتاً در استان شمال شرقی حسکه سکونت دارند- صرفا تماشاچی درگیری اسد و مخالفانش بوده اند به دلیل اینکه بیش از دولت سوریه با دولت ترکیه مشکل دارند این جمعیت تماشاچی قطعا در جنگ با ترکیه فعالانه وارد می شوند کما اینکه انتخاب «عبدالباسط صیدا»ی کرد به جای «برهان غلیون» عرب بعنوان سرکرده مخالفان دولت سوریه برای آن انجام شد که کردها را از موضع غیرفعال کنونی خارج کنند که البته موفقیت چندانی در برنداشته است.
* در محیط داخلی البته مردم و دولت سوریه هزینه های سنگینی را می پردازند. سوریه کشوری است با اقتصاد کوچک و مردمی که اکثراً به کمک دولت احتیاج دارند، دولتی که در محاصره اقتصادی قرار گرفته است. دولت سوریه در مواجهه با تروریست های مسلح همان کاری را می کند که هر دولت دیگر در مواجهه با تروریسم انجام می دهد و کاملاً ذیحق شناخته می شود. در این میان دولت های آمریکا، فرانسه، انگلیس، عربستان، قطر، ترکیه و رژیم صهیونیستی از یک سو تامین کننده سلاح های مختلف تروریست ها هستند و در همان حال به نمایندگی از مردم سوریه که هر روز قربانی این تروریسم ائتلافی می شوند، از لزوم اسقاط نظام سیاسی که از کشور و مردم خود دفاع می کند، سخن می گویند! البته امروز دیگر حقایق برای همه معلوم شده است همین دیروز وزیر خارجه تونس که کشورش در اسفند ماه میزبان حامیان تروریسم ضدسوری بود، گفت هرگونه دخالت خارجی و تلاش برای تشدید اوضاع امنیتی به ضرر مردم سوریه و منطقه است. آمریکایی ها طی ماه های اخیر و بخصوص پس از بن بست اجلاس پاریس تلاش زیادی کردند تا اجماع جهانی را علیه سوریه به وجود آورند اما این اتفاق نیفتاد. پوتین در دیدار اخیری که در مکزیک با اوباما داشت با صراحت به او گفت حل بحران سوریه باید از درون آمریکا شروع شود چرا که سازماندهی تروریسم و آشوب از داخل آمریکا صورت گرفته و هدایت می شود.
/21751
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 224542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    20 1
    صدام هم می گفت فرصته، قزافی هم می گفت فرصته. ولی آخرش چی شد؟! سرنوشت همه دیکتاتورها شبیه هم است!
    • بدون نام IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      11 0
      واقعا آدم خوشحال میشه این نظرات رو میبینه که مردم قدرت تحلیلشون از مسائل بالا رفته.
  • مسی IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    17 1
    دیدیم که جنگ برای صدام ملعون و قذافی خونخوار هم این فرصت مهم رو پیش آورد!
  • امید NL ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    15 0
    دقیقا قذافی هم جنگ رو غنیمتی میدونست که بوسیله آن اعراب و مسلمانان دست به جهاد علیه غربی ها خواهند زد و این توهم قذافی سرانجامش را دیدیم که چگونه رغم خورد. کردهای سوریه مطمئنا در صورت وقوع جنگ سمت اسد را نخواهند گرفت و اگر هم نخواهند با مخالفین و غربی ها همکاری کنند (که به طور قطع همانند مورد عراق خواهند کرد) دست به تجزیه سوریه خواهند زد. زیاد خوش خیال نباشید جنگ برای هیچ کشوری نعمت نیست و متاسفانه دیکتاتورها این را نمیفهمند.
  • میثم IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
    2 13
    پوتین در دیدار اخیری که در مکزیک با اوباما داشت با صراحت به او گفت حل بحران سوریه باید از درون آمریکا شروع شود چرا که سازماندهی تروریسم و آشوب از داخل آمریکا صورت گرفته و هدایت می شود. اگه اینو پتین فهمیده باشه همه ی دنیا فهمیدن . پس به زودی همه چیز در سوریه تمام خواهد شد ومکروا و مکر الله والله خیر الماکرین