بانک اطلاعات مشاغل بانوان با عنوان کتاب شهربانو رونمایی شد.<BR>

به گزارش خبرآنلاین؛ مراسم رونمایی از نخستین بانک اطلاعات مشاغل بانوان با حضور لاله افتخاری رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، فاطمه مقیمی بانوی نمونه کارآفرین جهان اسلام، حامیان معنوی و مادی کتاب شهربانو و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

در این مراسم سیده فاطمه مقیمی عضو شورای سیاست‌گذاری کتاب شهربانو با بیان این که یک درصد از ثروت جهان در اختیار زنان قرار دارد در حالی که حدود 50 درصد از جمعیت زمین متعلق به زنان هستند، تاکید کرد: اشتغال رابطه مستقیم با توسعه کشور دارد، و کارآقرینی برای زنان و توانمندسازی زنان 50 درصد توانایی را به چرخه توسعه بازمی‌گرداند.

او انگیزه انتشار بانک اطلاعات مشاغل زنان را معرفی خدمات مورد استفاده زنان و معرفی مشاغل زنان برای فعالیت بیشتر در جامعه خواند و گفت: زنان علاوه بر رسالت خانه و خانواده به عهده آنها گذاشته شده، باید حضور قابل توجهشان در جامعه معرفی شود.

مقیمی با بیان این که مشابه این بانک اطلاعاتی در حوزه زنان تا کنون در ایران وجود نداشته، تاکید کرد: در کتاب شهربانو که جمع آوری اطلاعات آن حدود سه سالزمان برده و بیش از 11 هزار رکورد در آن وجود دارد، دو بخش خدمات و مشاغل در نظر گرفته شده و حتی شامل کسب‌وکارهای خصوصی نیز می‌شود.

عضو اتاق بازرگانی تهران همچنین با بیان این که انتشار این کتاب صرفا یک امر تبلیغاتی نیست تاکید کرد: آموزش، مشاوره و توامندسازی بانوان در دستور کار مجموعه شهربانو قرار دارد.
او تاکید کرد: این مجموعه با سرمایه صددرصدی بخش خصوصی راه‌اندازی شده و کتاب شهربانو با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به انتشار رسیده است.

بانوی برتر کارآفرینی جهان اسلام در ادامه با اشاره به این که تولید علم و کارآفرینی با هم عجین است، از تاسیس دفتر توسعه کارآفرینی زنان را در دانشگاه صنعتی شریف خبر داد.

 

اشتغال زنان در راستای تحکیم بنیان خانواده باشد

در مراسم رونمایی از کتاب شهربانو، بانک اطلاعاتی مشاغل بانوان، همچنین لاله افتخاری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به نقش اجتماعی حضرت خدیجه(س) در کنار پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و نقش زنان را در جامعه کنونی پررنگ دانست.

افتخاری با اشاره به کتاب شهربانو نیز، نتایج پژوهشی انتشار این کتاب را مهم خواند و گفت: باید زنان را کمک کنیم تا اشتغال‌شان در جهت استحکام بنیان‌های خانواده قرار داشته باشد.
او در پایان بار دیگر آمار موجود در کتاب شهربانو را ارزشمند اعلام کرد.

در این مراسم همچنین حجة‌الاسلام سیدعلی روحانی، رییس موسسه بین‌المللی توسعه فناوری بنیاد صالحین و صاحب‌امتیاز کتاب شهربانو، دکتر مجتبی گلپرور از اعضای هیات‌مدیره موسسه پژوهشی تاریخ و تمدن شرق، و محمدصالح جواهری، مدیر پروژه کتاب شهربانو در سخنانی، جزییات روند انتشار این کتاب را تشریح کردند.

کتاب شهربانو که بانک اطلاعات مشاغل بانوان است به همت موسسه تاریخ و تمدن شرق و بیناد توسعه فناوری صالحین گردآوری شده و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز حامیان معنوی این طرح بودند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 224148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    5 0
    آفرين و دو صد بدرود بر اين اقدام تحسن برانگيز