دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران طی نامه‌ای به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره هرگونه اقدام غیرسازنده غرب در قبال ایران هشدار داد.

سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز پنجشنبه با ارسال نامه‌ای خطاب به کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی و هماهنگ‌کننده گفتگوهای 1+5 با ایران نسبت به پیامدهای دوری از منطق در گفتگوها و بکارگیری ابزارهای غیرمشروع در قبال ملت ایران به کشورهای غربی هشدار داد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در این نامه با اشاره به مبانی استدلالی و منطقی پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران و نیز ارزیابی مستدل و دقیق پیشنهاد 1+5 در گفتگوهای مسکو تأکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آمادگی دارد به سهم خود در ابتکارعمل‌هایی که بتواند گفتگوهایی موفق و رو به جلو را رقم بزند کماکان مشارکت نماید».
سعید جلیلی با ارزیابی روند گفتگوهای استانبول، بغداد و مسکو تصریح کرد: «استمرار گفتگوهای موفق و رو به جلو صرفاً در شرایطی ممکن است که در چارچوب راهبرد همکاری و در پی ایجاد اعتماد ملت ایران باشد».
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به انتظار ملت ایران برای واکنش مناسب در قبال رویکرد غیرسازنده طرف غربی هشدار داد: «مسئولیت هر گونه لطمه به روند سازنده گفتگوها متوجه طرفی است که ابزارهای غیرمشروع را جایگزین منطق در گفتگوها می کند».
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 224025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =