همزمان با آرامش نسبی حاکم بر بازار جهانی طلا، قیمت طلا در بازار داخلی افزایش یافت.

بهای هر اونس طلا در لحظه مخابره خبر 1584 دلار و 30 سنت بود که در مجموع نوسان های امروز تنها 1 دلار کاهش یافته است. در بازارهای مالی جهان هم به جز یورو، ریال برزیل و روپیه هند، دلار در برابر سایر ارزهای معتبر تضعیف شد.
اما در بازار داخلی ارز در حالی که از صبح امروز تا عصر امروز نرخ اعلامی اتحادیه طلا و جواهر و صرافان تهران برای دلار آمریکا در فاصله 1885 تا 1905 تومان نوسان داشته است، در بازار آزاد ارز، هر دلار 1950 تومان توسط دلالان و برخی صرافها به فروش رسیده و 1925 تومان از مردم خریداری شده است. این در شرایطی است که برخی صرافان نیز با طرح بهانه حبابی بودن قیمت دلار، خرید وفروش ها را با نرخ نیمه رسمی صرافان متوقف کرده اند. بدین ترتیب تقاضای بیشتری روانه بازار غیررسمی ارز شده تا دلالان در شرایط پر ریسک بازار، دلار را به بیشترین قیمت ممکن به خریداران نیازمند بفروشند.
با این وجود بانک مرکزی که پیشتر از پلمپ صرافی های متخلف و برخورد با دلالان سخن می گفت، طی هفته جاری سیاست سکوت پیشه کرده است، سیاستی که تاکنون حداقل به نفع دلالان بازار تمام شده است.
تازه ترین قیمت ها در جریان معاملات بعداز ظهر امروز بازار تهران به روایت اتحادیه طلا و جواهر و صرافان تهران:
نوع ارز و سکه(قیمت:تومان)
قیمت بعدازظهر سه شنبه
دلار آمریکا
1905
یورو
2412
پوند
2987
تمام سکه طرح قدیم
715000
تمام سکه طرح جدید
711500
نیم سکه
355000
ربع سکه
183000
 گفتنی است، هر گرم طلای 18 عیار هم امروز به 72 هزار و 533 تومان افزایش یافت.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس اقتصادی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    11 1
    بنظر من این بار اگر دلار جهش قیمت کنه دیگه هیچی جلو دارش نخواهد بود. جهش با گامهای بلند که خیلی زود و کمتر از یک ماه میتونه خودشه تا مرز 3000 تومن بالا بکشه و بانک مرکزی هم هرچی زور بزنه فوقش میتونه 500 تومن کاهش قیمت ایجاد کنه و روی 2500 جا خوش میکنه. خدا بداد ملت شریف ایران برسه که هر روز فقیر و فقیرتر میشوند و سرمایداران هم هر روز قویتر و قویتر. اقتصادی که روی نوسان و صد البته بازار دلالان باشه بیشتر از این نمیشه از پارسال حقوق کارمندان از لحاظ ارزش واقعی نصف شده و یک جهش دلاری دیگر حقوقها را به یک سوم حقوقهای پارسالی هدایت خواهد کرد. البته این یک پیش بینی است و برحسب تجربه سال قبل و شواهد فعلی دور از انتظار نبوده و کاملا منطقی است.
  • امیر DE ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    9 2
    بخدا دلم واسه کبابی سر کوچمون تنگ شده.دلم واسه میوه فروشی مرغ فروشی و لبنیاتی سر کوچمون تنگ شده.دلم واسه یک 5شنبه فقط بیرون رفتن با خانواده و شام بیرون خوردن تنگ شده.دلم واسه مهمونی دادن و مهمونی رفتن تنگ شده ....و هزاران چیز دیگه اخه ادم به کی بگه درد دلشو...
  • Amir AE ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    4 2
    آقاي بهمني خواهشا تكليف ما رو روشن كن ، اقتصاد و واردات بي خيال . من ميخوام يه گوشي بخرم
  • متقاضی واقعی IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    2 6
    عمو بهمنی، گوش این صراف های حرف نشنو رو بپیچون
  • امير IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    13 0
    از خبر انلاين خواهش ميكنم كه اين نظر رو درج كنه؛ " مملكت واقعا صاحب نداره؟؟؟ ، آخه اين چه وضعيه همه چي هر دقيقه داره گرون ميشه هيچ كسي هم پاسخگو نيست! "
  • فرامرز DE ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    10 0
    خواهشا چیزی از آقای بهمنی ننویسید چون یه کلمه حرف زدن اون چه مثبت یا منفی تاثیر بدی تو بازار میگذاره
  • بدون نام CA ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    10 0
    تا حالا به نفع کی بوده ؟ به نفع خود جناب دولته دلار 1226 رو میفروشن 1930 تومان نکنه بنده دارم سود میکنم خبر ندارم!
  • مجيد.ح IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    11 0
    سكوت بانك مركزي علامت رضايت است ؟؟؟؟؟؟
  • جواد IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    5 0
    دیگه دلار تکراری شد.بسشه این همه آشوب کرد.2 نفر پیدا نمیشه جلوشو بگیره
  • بدون نام DE ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    5 2
    راهکار این مشکل که خیلی آسونه. فردا نیروی انتظامی رو باید بفرستن چهار راه استانبول همه رو از صراف تا عابر پیاده دستگیر کنه :)
  • وحید IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    12 1
    اصلا نگران نباشید!! با توجه به اینکه داریم از اقتصاد هفدهم جهان به اقتصاد پانزدهم صعود میکنیم این چیزها همش طبیعی هست!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    9 0
    شما فکر کردین دلال ها کیان؟؟؟!!!! خیلی راحت میشه فهمید از سوکتشون اگه نفعی براشون نداشته باشه تا حالا خود دولت اقدام کرده بود چه در مورد نرخ دلار و چه در مورد گرانی ها ساده لو حانست اگر فکر کنین دولت بیخبر و بیگناهه!!!!!
  • دکتر محمدی IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    5 13
    با سلام با درود به همه سرمایه گذاران عزیز هموطنان خوبم سکه و دلار الان ریسک بسیار زیادی دارد فقط این نکته را بدانید هروقت تعدادی سکه در خانه های خود انبار کردید چند طلافروش و دلال خیابان فردوسی را که ابر میلیاردر بودند پولدار تر،وفرزندان من و شما به علت بی کاری افسرده تر میشند چون نقدینگی به سمت تولید نیست چند صنعت سود اور مثل ساخت ساز مسکن،تاسیس گلخانه ،تولید شیلات در حد صنعتی وتولید ماهیان زینتی برای صادرات،کشاورزی و کاشت تعدادی از محصولات که فعلا قیمت و فروشی خوبی دارند بهترین گذینه سرمایه گذاری شماست فقط این نکته را بدانید با خرید سکه ودلار جیب طلا فروشان و دلالان که ارزان ترین خودروی ان ها 250میلیون هست پر تر،و جیب کسانی که شب را با تکه نان خالی میگذرانند خالی تر میشود با تشکر
    • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      14 1
      آقای دکتر ما که در این زمینه هایی که شما فرمودین از قبیل کشاورزی و شیلات و ... تخصص نداریم چه کنیم تا ارزش پولمون حداقل حفظ بشه؟!! آیا منطقیه که با تورم 60% و سود بانکی 20% و بورس رو به افول با شاخصهای نزولی , در بانکها سرمایه هایمان را بخوابانیم؟!!! شما حتما بهتر می دانید که سرمایه همیشه به سمت جایی سرازیر می شود که امنیت و سوددهی بیشتر است!
  • مهدی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    0 0
    سلام پارسال بنده برای خرج و مخارج دانشگام گذری به بازار ارز زدیم و کار دلال بازی تجربه کردیم زیاد حرفه ای نبودیم اما خوب سودی به جیب زدیم و وقتی دیدم چئلش بو داره کنار کشیدم و سکه خریدم اما جالب بود با چند نفر ازین خبرهاشون آشنا شدم اما جون سواد تحلیل نرم افزاری و فاندامنتال و تکنیکی نداشتن و از اینترنت سر در نمی آوردن من بهتر چیش بینی می کردم با اینکه تازه کار بودم اینو می خواستم بگم با یکی دوتاشون تماسهایی گرفته می شد و یک سامسونت دلار برای فروس اونم اون روزا که شده بود 1700 تازه به قیمت 1450 حاضر بودن یکجا بدن نقد تو ماشین معامله و خدانگهدار کی بودن چی بودن از کجا بودن معلوم نیست کم کم کنجکاو شدم ببینم این دو سه نفری که وقتی می گن قیمت این باشه و حتی با ضرر به حرفشون گوش می کردن کین ...