پخش سریال «راه طولانی» از شبکه یک سیما بهانه‌ای شد تا در کافه خبر میزبان رضا کیانیان بازیگر، رضا کریمی کارگردان و امید روحانی منتقد و بازیگر این مجموعه تلویزیونی باشیم.

به گزارش خبرآنلاین، پخش این سریال که مضمونی اجتماعی دارد از 16 خرداد آغاز شده و در آن علاوه بر رضا کیانیان و امید روحانی بازیگرانی چون افسانه بایگان،پرویز پورحسینی، پیام دهکردی و ... هم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
 

در ابتدای این نشست رضا کریمی با اشاره به انتخاب بازیگران این مجموعه،گفت: «انتخاب بازیگر درهر فیلم یا سریال به نگاه و سلیقه کارگردان برمی‌گردد. در سریال «راه طولانی» وقتی صحبت از انتخاب بازیگر شد، به دلیل جنس قصه ابتدا باید تکلیف بازیگری که قرار بود نقش مرتضی امیری را بازی کند، مشخص می‌شد.» 


او در ادامه افزود: «بار عمده قصه روی دوش این شخصیت بود. برای من مهم بود چه کسی قرار است این نقش را بازی کند. دوست داشتم بازیگری را برای این نقش انتخاب کنم که در تلویزیون خیلی دیده نشده باشد و البته توان بازیگری‌اش هم برای من اهمیت داشت. خوشبختانه برای انتخاب بازیگر این نقش با گزینه‌های زیادی هم روبرو نبودم. اولین گزینه برای این نقش رضا کیانیان بود که به نتیجه رسید.»

 

رضاکیانیان که کارنامه پرباری در عرصه بازیگری دارد و تاکنون نقش‌های ماندگاری را در تئاتر، تلویزیون و سینما ایفاء کرده‌است، درباره حضور‌ش در این سریال گفت: «محمد تخت‌کشیان (تهیه‌کننده) یک روز به من گفت که می‌خواهد سریالی بسازد و از من خواست نقش آدمی را بازی کنم که بچه‌هایش از او توقع زیادی دارند.»


او افزود: «بعد متوجه شدم رضا کریمی قرار است این مجموعه را کارگردانی کند. من سال‌ها است با کریمی دوست هستم. از اولین فیلمی که کارگردانی کرد قرار بود با هم کار کنیم که به دلایلی اتفاق نیفتاد تا رسید به این مجموعه و رضا سناریو را برای من تعریف کرد. بعد هم متن 5 قسمتی را که آماده بود به من داد که بخوانم. متن را که خواندم ، متوجه یک نکته بسیار مهم در آن شدم؛ اینکه هیچ اتفاق عجیبی در این سریال نمی‌افتد، اما دوست داری آن را دنبال کنی.»


کیانیان  گفت: «در این فیلمنامه تم اجتماعی خوبی وجود داشت و سعی نکرده بود از طریق یک ساختار نمایشی غلوآمیز کار‌ش را پیش ببرد. این یعنی مجموعه خوب و من را ترغیب کرد در این سریال بازی کنم.»
 

امید روحانی منتقد سینما و بازیگر مجموعه «راه طولانی» هم در این نشست با اشاره به سابقه‌اش در حوزه نقد و تحلیل آثار هنری، گفت: «من خودم را بازیگر نمی‌دانم و وقتی دوستان کارگردان برای ایفای نقشی با من تماس می‌گیرند، اولین پرسشم این است که همایون ارشادی و پرویز پورحسینی نیستند که سراغ من آمده‌اید.»

   
متن کامل این نشست به زودی در خبرآنلاین منتشر می‌شود.
 

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =