مرغداران کشور همواره ازعدم تناسب هزینه های بالای تهیه تخم مرغ وقیمت عرضه آن گله مند هستند. آنها معتقد هستند که قیمت تمام شده هرشانه تخم مرغ 2500 تومان است ولی آنها باید 1800 تومان به فروش برسانند.

یکی از مرغداران کشور از شرایط نامطلوب وضعیت مرغداری در کشور برای خبر آنلاین نوشته است :

 سلام ما حدود سال 75 یک مرغداری تاسیس کردیم خدا رو شکر طی این سال ها مشکل خاصی نداشتیم اما بعد از شروع سال 91 برای هر کیلو تخم مرغ 2600 تومن هزینه می کنیم و آن را کیلویی 1500 می فروشیم .بعد از عید هم مجبور شدم 45 کار گر از 70 کارگر را اخراج کنم و اگر همین وضع تا یک ماه دیگر ادامه داشته باشد مجبور به تعطیل کردن مرغداری می شوم(این مشکل من نیست و تمام مرغداری های ایران همین وضعیت را دارند)

سید حسین صنیع خانی ، مدیر عامل شرکت مرغداران و تعاونی مرکزی(میهن) ضمن تایید این مشکل عنوان داشت: متاسفانه امروز نرخ تمام شده تولید تخم مرغ بیشتر از عرضه آن است. امروز حداقل قیمت تمام شده با در نظر گرفتن نهاده های وهزینه کارگران 2500 تا 2600 تومان است اما پس از عید عرضه آن به خریدار از 1300 تومان آغاز و امروز به 1800 تومان رسیده است.»

وی در باره حمایت بانک ها از مرغداران افزود: « متاسفانه بانک های ما کاملاً قفل هستند و دیگرهیچ حمایتی از مرغداران نمی کنند. بهر حال مرغداران ما به لحاظ نقدینگی تحت فشار هستند و ما تمام این موارد را درک می کنیم. امروز مرغداران ما نهادهایی مانند ذرت و سویا را به صورت نقدی خریداری می کنند.»

مدیر عامل شرکت مرغداران و تعاونی مرغداران مرکز در ادامه به راهکارهای برون رفت از این مشکل اشاره کرد و گفت:« وزیر جهاد وکشاورزی طی نامه ای به آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور درخواست کرده است تا مبلغی در حدود 700 تا 800 تومان به عنوان جایزه صادرات موافقت کنند تا با این مبلغ ضررهای این عزیران جبران شود. متاسفانه امروز که تعرفه های صادرات ما دچار تغییرات شده است ترکیه با افزایش تولیداتش کسری بازار را که پیش از این در اختیار ایران بوده را جبران کرده است. زیرا در این کشور از مرغداران و تولیداتشان حمایت می کنند.»

صنیع خانه درباره پیگیری نامه ارسالی وزیر به معاون رئیس جمهور نیز گفت:« این نامه ارسال شده و از مراحل اداری آن اطلاعی نداریم اما با اضافه شدن مبلغ 700 به 1800 تومان قیمت فروش تخم مرغ هزینه های مرغداران جبران می شود و دیگر متضرر نخواهند شد. به این ترتیب آنها می توانند امید وار باشند که درماههای پائیز و زمستان که مصرف تخم مرغ بیشتر می شود این هزینه ها جبران خواهد شد.»

وی در پایان متذکر شد که اگر نامه وزیر به سرانجام نرسد مشکلات مرعداران بسیار وخیم خواهد شد. 
4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =