خبرگزاری سینمای ایران نوشت:

علی لدنی تهیه کننده سریال «معمای شاه» با اشاره به تولید این سریال گفت: «در حال حاضر «معمای شاه» در مرحله پیش تولید است و حدود نیمی از کار انجام شده است.


وی ادامه داد: با اتمام پیش تولید، تصویربرداری از اوایل شهریورماه شروع می‌شود.


تهیه کننده سریال «معمای شاه» گفت: درحال حاضر ساخت دکورهای میدان شهدا (ژاله سابق)، خیابان ولیعصر (پهلوی سابق)، محله پامنار تهران، حلبی آباد، نوفل لوشاتو و قم در دهه 20 تا 40 توسط حاج داود علی اکبری و داریوش پیرو انجام می‌شود.


گفتنی است؛ سریال معمای شاه که زندگی محمدرضا پهلوی از 1315 و بازگشت وی از سوئیس را تا مرگ او در سال 1359 به تصویر می‌کشد، به کارگردانی محمدرضا ورزی در 45 قسمت 50 دقیقه‌ای تولید می‌شود.


در این سریال بازیگرانی همچون داریوش ارجمند، محمدرضا شریفی نیا، اصغر معینی صالح، رضا رویگری، چنگیر جلیلوند، اکبر معززی، انوش نصر، ولی‌الله مومنی، سعید مقدم‌منش به ایفای نقش می‌پردازند. سایر عوامل این سریال عبارتند از: فیلمنامه نویس: مهدی سجاده‌چی، مسعود عجمی: دستیار اول کارگردان و عکاس، محسن صادقی نسب: مدیر برنامه‌ریزی، احسان جعفری: تدوین، مجید لیلاچی: طراح لباس و دکور.


سریال تاریخی معمای شاه یکی از سریال‌های مهم شبکه یک است که قرار است در سال 92 به مناسبت پنجاهمین سالگرد آغاز نهضت امام خمینی (ره) به‌طور هفتگی از این شبکه پخش شود.

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =