۰ نفر
۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵

فارس نوشت:

 حکم اعدام 4 متجاوز به عنف صبح امروز در شرق تهران و در ملاءعام اجرا شد.
حکم اعدام 4 متجاوز به عنف، سحرگاه امروز در چهارراه میثم واقع در اتوبان شهید محلاتی (شرق تهران) با حضور مردم منطقه اجرا شد و آنها به دار مجازات آویخته شدند.

 هرکدام از این محکومان، پرونده مجرمیت جداگانه داشتند که در نهایت بعد از تأیید حکم اعدام آنها در دیوان عالی کشور، با نظر مسئولان قضایی قرار شد، همگی در یک محل مجازات شوند.

 مردمی که از غروب روز گذشته متوجه این شده بودند که قرار است حکم اعدام این محکومان در ملاءعام اجرا شود، از ساعات پایانی شب گذشته که عده‌ای آن را ساعت 22 اعلام کردند در محل اجرای حکم حاضر شده و تا زمان اجرای حکم، تعداد آنها به حدود 3 هزار نفر رسیده بود.

 خبرنگاران رسانه‌ها برای پوشش این مراسم ابتدا با مشکل روبه‌رو بودند؛ مسئولان قضایی و دادستانی تهران در محل حضور نداشتند و عوامل نیروی انتظامی با تعدادی از خبرنگاران برخورد نامناسبی داشتند. بعد از ورود امیرآبادی سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، خبرنگارانی که خارج از محوطه بودند، وارد محوطه شدند تا برخی از عوامل نیروی انتظامی با آنها مانند اراذل و اوباش برخورد نکنند!

 قبل از ورود خودروی حمل متهمان به داخل محوطه مخصوص، به دلیل ازدحام جمعیت، بخشی از داربست‌های محافظ فرو ریخت.

 ساعت 5:22 دقیقه در خودروی حمل متهمان باز شد و عکاسان و فیلم‌برداران به سمت خودرو حرکت کردند اما به دلایلی خروج متهمان از خودرو منتفی و در‌ها دوباره بسته شد.

 حدود 25 دقیقه بعد، مجددا در خودرو باز شد و این‌بار متهمان از خودرو خارج شده و توسط مأموران همراه، به سمت جایگاه اجرای حکم هدایت شدند.

 بعد از قرائت قرآن کریم، مردم با صلوات و شعار، از اقدام نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در اجرای این احکام قدردانی کردند.

 10 دقیقه بعد، متهمان روی صندلی‌ها قرار گرفتند؛ به خاطر کوتاه بودن قد یکی از متهمان و بالا بودن طناب دار، مأموران مجبور شدند جای متهمان را تغییر دهند تا نیازی به باز کردن مجدد طناب‌ها نباشد.

 به خاطر کوتاهی قد 2 نفر از متهمان، تعدادی صندلی اضافه زیر پای آنها گذاشته شد، تا طناب دار به راحتی دور گردن آنها قرار بگیرد.

 جابه‌جایی جایگاه متهمان به خاطر کوتاه بودن قد دو نفر از آنها، جابه‌جایی دستبند متهمان، پیدا کردن کلید دستبندها و قرار دادن صندلی‌های اضافه، دقایقی زمان گرفت و باعث تأخیر در اجرای مراسم شد.

 سیر صدور حکم اعدام این متهمان و مشخصات آنها قرائت شد و یکی از متهمان در هنگام قرائت،‌ بارها به فردی که خارج از محوطه بود نگاهی اشک‌بار کرد و سرش را به نشانه تأسف تکان داد؛ تأسفی که دیگر فایده‌ای نداشت و کاش قبل از ارتکاب جرم این روزها را می‌دید.

 یکی از متهمان از مسئول اجرای احکام دادسرای امور جنایی تشکر کرد.

 به خاطر بارندگی ساعات قبل از مراسم، هوا به سردی گراییده بود و تعدادی از مردم با پتوهایی که روی دوش خود داشتند،‌ از پشت‌بام‌ها شاهد این مراسم بودند.

بعد از قرائت مراحل رسیدگی به پرونده‌ متهمان، حکم اعدام متهمان به سرعت اجرا شد و 4 متهم به دار مجازات آویخته شدند.

 دقایقی از اجرای حکم نگذشته بود که عده‌ای از افرادی که خارج از محوطه بودند با تکان دادن شدید داربست‌های محافظ قصد شکستن‌ آنها، به هم ریختن نظم مراسم و ورود به جایگاه را داشتند که با برخورد به موقع عوامل نیروی انتظامی، از محل متفرق شدند.

 بعد از اجرای حکم و متفرق شدن مردم، ترافیک سنگینی در اتوبان شهید محلاتی به وجود آمد.

نگاهی به پرونده جرایم این 4 متهم:

یکی از این متهمان که مرد جوانی است 3 سال قبل در یک شب در حوالی میدان آزادی یک دختر دانشجو را با تهدید چاقو وحشیانه مورد تجاوز قرار داده بود اما به دلیل باقی ماندن تلفن همراهش در صحنه وقوع جرم مأموران پلیس موفق شدند او را دستگیر کنند.

در پرونده دیگر فردی در تیرماه سال 87 خود را به عنوان یکی از دوستان شوهر یک زن معرفی کرده و به بهانه دادن یک بسته از سوی شوهر این زن به وی او را در خانه‌اش مورد تجاوز قرار داده است.

این در حالی است که در پرونده سوم مرد جوانی به نام فرهاد قرار است به دار مجازات آویخته شود این فرد در پوشش مسافربر اقدام به سوار کردن زنان جوان کرده و سپس با تغییر مسیر در محلی خلوت به آنها تجاوز کرده است.

در میان محکومان به اعدام فردی به نام بهزاد معروف به جبار سینگ به چشم می‌خورد که این فرد در سال 85 پسر جوان 17 ساله‌ای را مورد تجاوز قرار داده و از اشرار سابقه‌دار است.

سرهنگ خانچلری رئیس بزرگ پیشگیری تهران و سرهنگ محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این مراسم حضور داشتند.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    66 19
    واقعا برای چنین جامعه ای لاید تاسف خورد که 3 هزار نفر برای دیدن صحنه های جان دادن یک انسان با اشتیاق از ساعات پایانی شب در محل اعدام (دقت کنید اعدام) حضور پرشوری دارند! آیا واقعا اعدام در ملا عام تاکنون بازخورد مناسبی در کاهش چنین جرایمی داشته است یا فقط روح خشونت را در جامعه بالا میبرد؟
    • بدون نام CA ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
      7 17
      برای اینکه از هر 10 مورد،یک مرد عدالت اجرا میشه،مردم امدند که اجرای عدالت را ببینند
    • X IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
      13 3
      وحشتناکتر از اینا اینه که خبرگزاری ها صحنه به صحنه اعدام رو هم شرح می دن که بقیه کسایی که نرفتن ببینن متوجه بشن! واقعا چقد مهم بود که قد دوتاشون کوتاه بود و 2 بار جاهاشونو عوض کردن؟! لازم بود این مسائل ذکر بشه تو "خبر"؟!
    • X IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
      9 2
      وحشتناكتر از اون خبرگزاريا هستند كه صحنه به صحنه اعدام رو تو خبر شرح مي دن تا كسايي كه نديدن هم بفهمن. (خبرانلاين تو خوبي، منتشر كن)
  • محمد IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    42 17
    چه عجب. بعد از 4 سال و 6 سال بالاخره اعدام شدن!!!!!!!!!!!!!!!! من نمی دونم چرا سزای اعمال این مریض های روانی و جانی رو چرا اینقدر دیر میدن
  • جرم شناس IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    17 19
    متاسفانه این گونه رفتار با مجرمان جر احساس ترحم مردم نسبت به آنها چیزی به با نمی آورد
  • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    34 9
    این اعدام ها چیزی رو حل نمیکنه مگه این همه خلافکار رو تا حالا اعدام کردن از تعدادشون کم شده جامعه نیاز به فرهنگ سازی داره جانم
  • بدون نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    33 8
    اگرچه اعدام باعث اندكي فقط اندكي كاهش آلام اين خواهران عزيز و خانواده هاي انها است اما هيچگونه تاثيري بر وضعيت به بن بست رسيده معضلات اجتماعي نخواهد بود!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    16 17
    آيا افرادي كه خود درگير انواع و اقسام گناهان كوچك و بزرگ هستند مي توانند داور يا مجري احكامي نظير اعدام باشند؟؟ اين اعدامها چه فايده اي براي كسانيكه به آنها تجاوز شده و خانواده هاي غيرتمند آنها دارد؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    19 16
    درود بر قوه قضاييه و نيروهاي امنيتي ، اگه با اينها برخورد نشه ديگه از خونه هم نميشه بيرون اومد.يا بايد با سلاح رفت و آمد كنيم.
  • رضا IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    4 34
    فقط به خاطر تجاوز
    • یه دوست IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
      6 6
      سلام رضا جان به نظر تو تجاوز جرم کمیه؟ فقط یه لحظه خودمون رو جای اون خانواده ها قرار بدیم بعد قضاوت کنیم!؟
  • رضا IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    21 9
    از نیروی انتظامی و قوه قضاییه تشکر میکنم. برخورد با متجاوزین به عنف باید همیشه با قدرت و سرعت و بدون هیچ گونه اغماض صورت پذیرد.
  • بدون نام CH ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    36 12
    دیدن جان دادن انسان دیگه ای (حتی یه جنایتکار) انقدر لذت بخشه که از شب قبل براش صف می کشیم...؟؟؟!!! دشت بی فرهنگی ما هرزه تموم علفاش....
  • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    24 10
    دستشون درد نکنه . آفت و انگل درمان نداره . باید پاک بشن .
  • Gharbasch IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    31 5
    ميگويند در 40 تا 50 سال پيش عده همواره از يك رهبر ديني در قم در خواست ميكردند كه دستور دهد خانه فساد زنان را در محلي موسوم به دروازه قزوين تعطيل كنند. سر انجام حضرت آيت الله همه شاكي هارا به نهار در منزل خود دعوت كرد .آنروز غذا آبگوشت بود و انواع نوشابه هم زياد. شاكي ها تا ميتوانستند از سفره آيت الله خوردند و نوشيدن. ا بعد ازآن حضرت شروع بسخنراني كرد مد عوين بخاطر احترام به سخنراني گوش فرا دادند اندكي بعد بعضي ها نياز به دستشوئي داشتندوقتي به دستشو ئي رفتند ديدند درب آن قفل شده است. آنها از ايشان پرسيدند كه چرا دستشوئي قفل شده است. آن حضرت گفتند اين مثل آن ميماند كه از من ميخو اييد در دروازه قزوين را ببندم
  • مسعود IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    19 1
    واقعا وقتی نگاهی به پرونده مجرمان انداختم تمام بدنم لرزید خدایا مملکت ما داره رو به چه سمتی میره.....
  • حسین GB ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    33 4
    "و تعدادی از مردم با پتوهایی که روی دوش خود داشتند،‌ از پشت‌بام‌ها شاهد این مراسم بودند؟؟؟!!!" خیلی جالبه! ما داریم با همچین آدمایی زندگی مکینیم دیگه!
  • لیدا shz IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    20 15
    دلم خنک شد ...این آشغالا حقشونه بدتر از این سرشون بیادو بیشتر مجازات بشن ولی هر لحظه زنده موندن این عوضیا مصادف با بدبخت شدن یه طعمه دیگه و یه دختر دیگست
  • مریم IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    27 0
    ای کاش دیگرشاهدهمچین اعدامهایی نباشیم وجوانان ماهمیشه درمسیرخیر قدم بردارند امین........
  • این مردم نازنین IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    36 5
    این روحیه عجیب و شوق و ذوق فراوان هموطنان خوش طبع و فرهیخته ام بابت تماشای مراسم اعدام واقعاً جالبه!!!
  • بدون نام CA ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    10 14
    دستتون درد نکنه،انشا الله باز هم از ایندست محکومین را با این قاطعیت مجازات کنید،ولی میدونم الان این ریشه یاب ها میاند وبرای این اعدامی ها عزاداری می کنند
    • X IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
      6 2
      براي زنده هايي كه رفتن "تماشا" عزاداري بايد كرد.
    • بدون نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
      4 2
      درست حس زدی من یکی از همون ریشه یاب هام و البته معتقد هستم تحقیری که اینان شدند و درد و رنجی که اینان کشیده اند هزار برار از درد و درنج اون مثلا قربانی های تجاوز بیشتر اند اینان نه مثل ان قربانی ها زنده اند و نه نفس می کشند
  • بدون نام CA ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    11 9
    انشا االه در مرحله یبعد ارازل اوباش را که مفسد فی العرض هستند را مجازات کنید
    • بدون نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
      1 0
      اراذل. ارض
  • بدون نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    19 0
    كاش پدرها ومادرها در تربيت فرزندانشان بيشتر دقت كنند آموزش و پرورش وظيفه تعليم و تربيت را بيشتر جدي بگيرد شايد اگر اين چهار نفر درست تربيت شده بودند الآن يك فرد مفيد براي جامعه بودند.
    • بدون نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
      2 3
      اون ها به خاطر جبر اعدام شدند و نقش در سرنوشت خود نداشتند
  • بدون نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    19 8
    اعدام کمترین حکمه براشون!
    • بدون نام IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
      2 7
      چرا مگه ادم کشتند؟
  • بدون نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    20 4
    خوب به سلامتي ، همه چي آرومه ما چقدر خوشبختيم، همگي خسته نباشند!!!!!!
  • بدون نام IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    37 4
    اجرای همچین احکامی برای همچین افرادی کاملا عادلانست اما خدایی چه مردم بیکاری داریم که برای تماشایی چنین مراسمی از ساعت 10 شب گذشته وقت میگذارند واقعا ما ایرانی ها داریم کجا میریم که جان دادن حتی بدترین آدم یک تفریح حساب میشه خدایی کدوم یکی از این ادمها واسه انجام یک کار خیر از روز قبل وقت میگیرن بیاییم واقعنگر باشیم
  • اسماعیل روزبه IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    3 6
    اگر اعدام راهکار مناسبی برای متجاوزین به عنف و نوامیس مردم نیست ... پس بفرمائید با این دست افراد باید چه کرد .. اگر تو زندان اعدام بشن یه عده میگن چرا مخفیانه و وقتی هم در ملأ عام .. یه عده میگن چرا ... بهتر نیست کار رو به قانون و سران قوا بسپاریم .. به امید روزی که خلافکاری نباشد تا مجبور به دیدن اعدام آنها باشیم.. ان شاءالله..
  • روزبه.... IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    8 1
    نکته جالب اینکه از این 4 نفر 2 تاشون مدرک تحصیلی پنجم ابتدائی داشتن ... این یعنی ضعف سواد و فرهنگ می تونه عاملی برای رخ دادن همچین جنایاتی بشه..........
  • بدون نام US ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    7 0
    مرگ را عادي و ديدني نكنيد. برگرديد حلال اصل موضوع باشيم. اينها را حبس ابد با اعماله شاقه بدهيد. قاتلان رو اعدام (نه در ملا عام)ولي اجازه بدهيد رسانه ها موضوعها را پوشش كامل بدهند. بزرگترين اشكال بر مي گرده به طرز تربيت .چه در خانه و چه در محيط درس .بايد با برنامه ريزي درست (نه به واسطه تخيلات) بچه رو اموزش بديم. مطلب ناراحت كننده اي بود. قلبم روان انسان هايست كه مورد تجاوز قرار گرفتند. متاسفم
  • یوسف IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    6 3
    حتما با این اعدامها ریشه تمام معضلات خشک میشه و تو تمام جوامع جهانی به خاطر این کار بسیار زیبا و قاطع مدالهای رنگین درو میکنیم. واقعا متاسفم برای خودم که در این جامعه زندگی میکنم.
  • آزفنداک کیانی IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    8 3
    وقتی کسی آدم می کشه تجاوز می کنه یا مرتکب یه جنایت می شه -هر چه قدر هم وحشتناک-مریضه!آدم مریض رو که نمی کشن!تمام این سال ها این همه اعدام چه نتیجه ای داشته؟
  • بدون نام US ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    4 5
    بس كنيد. اداي روشن فكرا رو در نياريد؟ تجاوز ميفهمين چيه؟ با روح طرف چكار ميكنه؟ بي غيرت نباشيد. اگه خواهر خودت باشه هر بار كه اشكاشو ببيني چه حالي ميشي؟ اين جرم ها از ضعف اجراي صريح قانونه. قوه قضاييه و نيروي انتظامي خوابه
  • زهرا IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    5 5
    واقعا برای بعضی از شماهام متاسفم چه قدر به این موضوع ساده نگاه میکنید. اینارو اخه نباید به همین سادگی که اعدام میکردن اینارو باید زجر کش میکردن. من یه دخترم به خدا چند روزه هرجا میخوام برم به داداشم میگم منو میبره دیگه با اژانسم جرات نمیکنم برم .این وضعیت مملکت ماست.
  • بدون نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    2 0
    وقتی تفریح مردم باشه تماشای جان دادن دیگران..حالا تخلیه غرایزو هیجاناتشان هم ممکنه تجاوز و قتل باشه...ریشه ها را پیدا کنید...اینجوری امنیت تامین نمیشه بخدا..
  • man EU ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    0 0
    گاهی اشک‌بار کرد و سرش را به نشانه تأسف تکان داد؛ تأسفی که دیگر فایده‌ای نداشت و کاش قبل از ارتکاب جرم این روزها را می‌دید.