ایسنا نوشت:

كارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، ضمن اعلام خبر آغاز طرح سنجش سلامت دهان و دندان براي كودكان نوآموز تهراني در بدو ورود به دبستان در استان تهران، از شانزدهم خرداد ماه سال جاري، عنوان كرد: علاوه بر معاينه دندان‌ها، اقداماتي نظير وارنيش فلورايدتراپي نيز براي نخستين بار در خلال اجراي اين طرح براي اين نوآموزان انجام مي‌شود.

دكتر رحمانعلي طاهري با بيان اينكه دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي مجددا طلايه‌دار اجراي طرح‌هاي مراقبت از سلامت دهان و دندان شده است، اظهار كرد: در همين راستا اين معاونت حدود 89 پايگاه سنجش را با هماهنگي واحدهاي بهداشت مدارس در استان تهران به اجراي اين طرح اختصاص داده است و 68 دندانپزشك از شانزدهم خرداد ماه، تعداد 120هزار نوآموز تهراني را به مدت دو ماه تحت معاينه دهان و دندان قرار مي‌دهند.

مدير گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، ضمن تاكيد بر اين‌كه محلول‌هاي فلورايدتراپي به صورت رايگان در اختيار اين نوآموزان قرار مي‌گيرد، گفت: فلورايد تا 70 درصد از پوسيدگي دندان‌ها جلوگيري مي‌كند. حدود 60 مركز آموزشي و درماني وابسته به دانشگاه نيز در اجراي اين طرح همكاري مي‌كنند.

وي ادامه داد: اطلاع‌رساني از طريق رسانه‌ها، مدارس، مكاتبات با وزارت آموزش و پرورش و رابطان بهداشت صورت پذيرفته است.

طاهري با اشاره به اين كه در اين طرح كه با حمايت اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با تامين مواد دندانپزشكي موردنياز، انجام معاينات دهان و دندان كودكان، ثبت نيازهاي درماني و انجام خدمات وارنيش فلورايدتراپي و فيشورسيلنت در صورت نياز انجام مي شود، اظهار كرد: ارتقاي سطح سلامت دهان و دندان كودكان بدو ورود به دبستان هدف عمده از اجراي اين طرح است.

اين كارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، با اشاره به اين كه طرح سنجش نوآموزان همه‌ ساله در سطح كشور انجام مي‌شود و معاينات دندانپزشكي نيز صورت مي‌پذيرد، گفت: اما تفاوت اجراي اين طرح در سال جاري با سال‌هاي گذشته در اين است كه علاوه بر معاينات معمول، خدمات عملياتي نظير وارنيش فلورايدتراپي براي نخستين بار ارائه شده است و همزمان با آن درمان فيشورسيلنت نيز در قالب پيشگيري انجام مي‌شود.

طاهري همچنين با اشاره به اينكه تاكنون بالغ بر 32 هزار نفر مورد معاينه قرار گرفته‌اند، گفت: فيشورسيلنت از جمله خدماتي‌ است كه بر اساس تعرفه‌هاي اعلامي از سوي وزارت بهداشت در مراكز درماني سطح كشور انجام مي‌شود اما در اين طرح براي نوآموزان به صورت رايگان ارائه مي‌شود.

مدير گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، درباره فيشور سيلنت تراپي گفت: طي اين اقدام شيارهاي دندان‌هاي آسياي بزرگ بچه‌ها توسط يك ماده سيلان و پيشگيري‌كننده از پوسيدگي، پر مي‌شود تا جلوي پوسيدگي عفوني مهلك دندان‌ها گرفته شود.

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 221399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =