سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه نخستین نشست فصلی «روسای پلیس راهور»، گفت: نیروی انتظامی در انجام وظایف به فضای جامعه و رسانه‌ها توجهی نمی‌کند

وی با بیان اینکه ناجا طبیعتا وظایف خود را انجام خواهد داد، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در انجام وظایف خود به اینکه فضای جامعه و رسانه‌ها چگونه است، توجهی نمی‌کند. البته این به این معنا نیست که به انتقادات بی‌توجه باشیم.احمدی‌مقدم با بیان اینکه ناجا در تلاش است با آرامش به اهدافش برسد، خاطر نشان کرد: همچنین در خصوص اجرای طرح امنیت اخلاقی تماس‌های مردمی با مرکز 197 نشان از رضایت آنان از این طرح دارد. به گفته احمدی‌مقدم پلیس در این زمینه با کاهش شکایات نیز روبرو بوده است.
 

پلیس اصراری ندارد که سوابق افراد در طرح امنیت اجتماعی را نگهدارد
فرمانده ناجا همچنین درباره آمارهای پلیس در خصوص اجرای طرح امنیت اخلاقی خاطر نشان کرد: آمارهایی از ابتدای اجرای این طرح مبنی بر اینکه به چند نفر تذکر داده شده است، اما در حال حاضر آن را در ذهن ندارم در حالی که نسبت به سال‌های قبل تغییر چندانی نداشتیم. وی با بیان اینکه بالای 95 درصد از افرادی که گشت‌های امنیت اخلاقی به آنان تذکر می‌دهند تکراری نیستند، خاطر نشان کرد: این از نتایج خوب این طرح‌ است.
احمدی‌مقدم ادامه داد: پلیس خیلی اصراری ندارد که سوابق افرادی که در طرح امنیت اجتماعی با آنان برخورد می‌شود را به طور دائم نگهدارد.
 

برای کمک به سینما باید فیلم خوب تولید شود نه اینکه در سینما فوتبال نمایش داده شود
احمدی‌مقدم با بیان اینکه مسئولان نباید به خودشان اجازه دهند که از طرف مردم صحبت کنند، خاطرنشان کرد: ناجا در اجرای طرح امنیت اجتماعی تابع فضاسازی‌ها نیست و تلاش می‌کند تمامی وظایف خود را در آرامش سپری کند.
احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماجراهای پیش‌آمده پیرامون پخش مسابقات فوتبال یورو 2012 در برخی از سینماهای پایتخت و سایر شهرها، خاطر نشان کرد: بازی‌های یورو2012 تقریبا تمام شده و معتقدم نباید خیلی به این مشکلات دامن زده شود.
به گفته فرمانده نیروی انتظامی ناجا بر اساس اطلاعات رسیده در بسیاری از سینماها و شهرهایی که پخش فوتبال در آنها با پلیس هماهنگ نشده بود نیز استقبال چندانی از آن به عمل نیامد.
وی با بیان اینکه حالا که این مسابقات از تلویزیون پخش می‌شود، چرا باید آن را در سینما نیز نمایش داد؟ گفت: آیا پخش برنامه‌های تلویزیون در سینما کمک به سینماگران است؟
فرمانده ناجا افزود: باید فیلم خوب تولید کنیم تا سینما رونق پیدا کند، نه اینکه فوتبال در آن پخش کنیم، چرا که با این کار کسب و کار سینماداران رونق می‌گیرد نه سینماگران.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه ما مخالف رونق کسب و کار سینماداران نیز نیستیم، گفت: با توجه به آنچه که در گذشته در اجرای مسابقات فوتبال در سینماها رخ داد و ما شاهد پیامدهای آن بودیم، تصمیم گرفتیم که برای جلوگیری از این رویدادهای ناخوشایند، دست به این کار بزنیم.به گفته احمدی‌مقدم، از دوره‌های بعد میان اصناف سینمایی و کارشناسان پلیس جلساتی برگزار می‌شود تا برای پخش این مسابقات از سینما، رویه‌ای ثابت تعریف شود.

به اینترپل گزارش داده ایم

فرمانده نیروی انتظامی در تشریح آخرین وضعیت مدیرعامل بانک ملی که به گفته برخی از منابع به ایالات متحده رفته است، اظهار کرد: دستور پیگیری وی از سوی اینترپل صادر شده و ما این موضوع را به مقر اینترپل در فرانسه گزارش داده‌ایم و امیدواریم که پلیس بین‌الملل در این زمینه به وظایف خود عمل کند.
آرزوی ما این است که آمار همه کشته‌شدگان کاهش پیدا کند اما این امر شدنی نیست، در تلاش هستیم در امر کاهش کشته‌شدگان حوادث رانندگی با همکاری مردم آن را تا حد پیش‌بینی کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده بود که آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی به یک سوم کاهش پیدا کند، خاطر نشان کرد: بر اساس این آمار باید تعداد کشته‌شدگان از 23 هزار نفر به چیزی حدود 16 هزار نفر در سال می‌رسید، که با توجه به این که حدود بیش از دو سال تا پایان برنامه پنجم زمان باقی است، رسیدن به این هدف دور از دسترس نیست.
به گفته احمدی‌مقدم این اقدام آمار جرایم و حوادث ناشی از آن را کاهش می‌دهد و به پلیس نیز این امکان را می‌دهد که ظرف مدت یکی دو سال آمارها را به تعداد پیش‌بینی شده در برنامه پنجم توسعه برساند.
فرمانده نیروی انتظامی همچنین درباره افزایش چند برابری مبلغ جریمه‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به این افزایش در سه ماهه اخیر ارزش ریالی جریمه‌های صادر شده دو برابر شده اما تعداد تخلفات 32 درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد بخشی از مردم در خصوص قانون راهنمایی و رانندگی توجیه نشده‌اند،‌ گفت: عده‌ای تصور می‌کنند اگر پلیس ندید باید تخلف کنند.
به گفته فرمانده ناجا در بحث استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی نیز وضعیت بهبود پیدا کرده است.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 221346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =