تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به میگرن شدید دچار هستند با احتمال دو برابر بیشتر سکته می‌کنند.

 افرادی که در حین دردهای میگرنی دچار تاری دید یا مشکل بینایی می‌شوند میزان خطر سکته قلبی در آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. اما افرادی که در حین سردردهای میگرنی دچار مشکل در حس‌های مختلف بدن مانند بینایی نمی‌شوند در معرض خطر جدی قرار ندارند.

این تحقیقات نشان می‌دهد پزشکان باید وضعیت سلامت بیماران میگرنی را تحت نظر قرار دهند و آن‌ها را تشویق کنند تا فاکتورهایی که ممکن است وضعیت سلامت آن‌ها را در معرض خطر قرار دهند مانند سیگار کشیدن و غذاهای ناسالم را کنار بگذارند.

تقریباً نزدیک به 7. 5 میلیون نفر در بریتانیا به بیماری میگرن مبتلا هستند و 80 درصد از آن‌ها تقریباً هر ماه دچار حمله می‌شوند. نزدیک به یک چهارم از این بیماران هنگام حمله دچار مشکلاتی در حس‌های خود مانند مشکلات بینایی می‌شوند یا در این مواقع بدون دلیل در این مواقع بوهای نا مطبوع استشمام می‌کنند.

این تحقیقات شواهدی را در اختیار کارشناسان قرار داده است که نشان می‌دهد میگرنی‌ها با احتمال بیشتری دچار سکته‌های قلبی می‌شوند. دانشمندان دانشگاه هاروارد برای بررسی این موضوع 25 مطالعه گوناگون‌ را که تاکنون در مورد میگرن انجام شده است در کنار یکدیگر قرار دادند.

البته میزان خطر ابتلا به سکته در میان این افراد خیلی نگران‌کننده نیست و فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شوند تا بتوان در مورد خطر زا بودن سردردهای میگرنی قضاوت کرد. سازمان بهداشت جهانی میگرن را جزو 20 بیماری اول که فرد مبتلا را دچار ناتوانی کرده و زندگی عادی او را دستخوش تغییر قرار می‌دهد طبقه‌بندی کرده است.

این بیماری زنان را بیشتر از مردان تحت تأثیر خود قرار می‌دهد به طوری که احتمال ابتلای این بیماری در میان زنان 4 برابر بیشتر از مردان است.

تلگراف، 28 اکتبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 22130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =