وزیر کشور در جمع پارلمان بخش خصوصی کشور از انحلال سازمان مدیریت در دولت نهم رمز گشایی کرد.

محمد هیراد حاتمی: عصر چهارشنبه وزیر کشور که چندی پیش اصلی ترین چالش مجلس هشتم را در جلب اعتماد نمایندگان پارلمان کشور برای کسب رای اعتماد رقم زده بود به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران آمد تا  با سخنرانی های خود مردان دولت هشتم را به ناراستکاری متهم سازد.

صادق محصولی در حالی چنین اظهار نظر می کرد که  فلاحت پیشه نماینده اکثریت مجلس هشتم در روز رای اعتماد وی با انتشار ارقامی در مورد ثروت وزیر پیشنهادی کشور ،وی و دولت نهم را مورد نقد قرار داده بود.محصولی پیش از آن در هنگام کسب رای اعتماد برای تصدی‌ وزارت نفت تنها به دلیل ثروت میلیاردی‌اش و اتهام استفاده از رانت‌های اقتصادی در شهرداری تهران از نامزدی وزارت نفت بازمانده بود.

 وزیر کشور در جمع سرمایه‌داران و مدیران اقتصادی حضور یافته بود که از ثروت 160 میلیاردی خود دفاع کند . وی دفاع از خود را با انتقاد از مسئولان دولت اصلاحات آغاز کرد که همزمان با موضع گیری تند محسن مهر علیزاده، معاون رییس جمهوری دولت خاتمی رو برو شد.

محصولی در نشست هیات نمایندگان پارلمان بخش خصوصی ایران عنوان کرد برنامه چهارم توسعه که در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی تهیه و تنظیم شد منفعلانه است: " کسانی که مبنای برنامه چهارم را تهیه کردند چقدر منفعلانه این اقدام را انجام دادند. " وزیر کشور در حالی داشت گفته های خود را با این جمله « من واقعا شرم ام می آید بگویم » ادامه می داد که ناگهان یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی به میان حرف او آمد و گفت : " اینطور نیست و برنامه چهارم نیز مورد تایید مقام معظم رهبری بوده است. "

وزیر کشور در واکنش به اظهارات این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: " من برای مجادله نیامده ام. اگر می خواهید من چیزی بگویم که شما خوشتان بیاید اینطور نیست و من چیزی نخواهم گفت. "

محصولی با قاطعیت گفت که شجاعت این را دارد که حرف خود را عنوان کند و سپس به این شکل از انحلال سازمان مدیریت در دولت نهم رمز گشایی کرد: " سازمان مدیریتی که اگر یک وزیر نظام بخواهد برای پروژه ای در حیطه وظایف خود اعتباراتی را دریافت کند نمی تواند بدون دادن سکه طلا به برخی کارشناسان آن سازمان ، بودجه مصوب خود را دریافت کند باید منحل شود که رئیس جمهور نیز این کار را انجام داد. "

وزیر کشور که با رای لب مرزی نمایندگان پارلمان کشور راهی ساختمان این وزارتخانه در خیابان فاطمی شد با این گفته های خود به کارشناسان اقتصادی دولت های گذشته طعنه زد و صحبت های خود را اینگونه ادامه داد: " البته این سازمان منحل نشده و کار کارشناسی آن همچنان ادامه دارد و تنها ارائه سکه به عنوان پاداش به برخی کارشناسان بخش های مختلف این سازمان به تعطیلی کشیده شده است. "

وی ادامه داد: " بنا به گفته مقام معظم رهبری اصلاحات واقعی را دولت نهم انجام داده است. برداشت من این است که باید در رابطه با انجام کارهای بزرگ فرهنگ سازی صورت گیرد تا زمینه پذیرش آن طرح ایجاد شود. در این راستا، بهترین فرهنگ سازی در اقتصاد را بخش خصوصی و متولی آن یعنی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن می تواند انجام دهد. "

گفتنی است محصولی در صحبت های خود بار ها به دفاع از بخش خصوصی پرداخت و نمونه های بسیاری از فعالیت خود در بخش خصوصی را مطرح کرد. او در جمع پارلمان بخش خصوصی کشور تولید گر را یک مجاهد دانست و برای اهمیت سخن خود قسم یاد کرد: " والله امروز کار تولیدی یک مجاهدت است. "

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد معروفي IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۵
    18 1
    متاسفانه عده ايي از دولت نهم احساس خطر كرده اند كه منافعشان به خطر افتاده است. اين شوراها وسازمان هاي دستو پاگير فقط دولت را بزرگ كرده اند.
  • hamid kazemi IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۶
    18 1
    salam.alagheye khac be kare khabari daram va kolan matlaba ro mikhonam. shive negaresheton khobe va behtar az hame naghd kardin ama shoma bayad masaele poshte parda ro bishtar ro konid va natarsid. moshakhase etelaatesho darid.
  • بدون نام IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۱
    0 0
    وش به حال مردم با اين وزراشان