این مجموعه از 10 DVD تشکیل شده که در هر یک علاوه بر فیلم کارگردان یک مستند شامل تصاویر آرشیوی، پشت صحنه، مصاحبه با عوامل فیلم و کیمیایی ضمیمه شده است.

مهر خبر داد:

نیما حسنی‌نسب کار ساختن 9 مستند بر اساس فیلم‌های سینمایی مسعود کیمیایی را به پایان رساند که قرار است در قالب DVD به بازار عرضه شود.

حسنی‌نسب در این باره گفت: چندی پیش موسسه رسانه‌های تصویری معاونت سینمایی وزارت ارشاد تصمیم به تولید و جمع‌آوری مستندهایی با موضوع کارگردانان برجسته سینمای ایران گرفت و تهیه‌کنندگی و کارگردانی اولین مجموعه درباره مسعود کیمیایی فیلمساز شاخص سینمای ایران به من واگذار شد.

وی افزود: این مجموعه از 10 DVD تشکیل شده که در هر یک علاوه بر فیلم کارگردان یک مستند شامل تصاویر آرشیوی، پشت صحنه، مصاحبه با عوامل فیلم و کیمیایی ضمیمه شده است. فیلم‌های مجموعه عبارتند از "سفر سنگ"، "تیغ و ابریشم"، "دندان مار"، "گروهبان"، "رد پای گرگ"، "تجارت"، "سلطان"، "ضیافت" و "حکم".

این منتقد و مستندساز ادامه داد: همچنین دو فیلم کوتاه "اسب" و "پسر شرقی" که به کارگردانی کیمیایی پیش از انقلاب ساخته شده و دو مستند درباره این فیلمساز ساخته امیر قادری و المیرا مقدم از دیگر آثار جمع‌آوری شده در این مجموعه است.

حسنی‌نسب در پایان گفت: این مجموعه پس از اتمام مراحل فنی اصلاح رنگ و صداگذاری به بازار عرضه می‌شود. امیدواریم مورد توجه علاقمندان قرار بگیرد و با تولید و جمع‌آوری مجموعه‌های دیگر فیلمسازان بزرگ ادامه پیدا کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 22088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =