رییس انجمن دیابت گفت: مشکل اصلی کشور در مواجهه با دیابت ، مشکلات دارو و درمان نیست بلکه مشکل ما آموزش برای پیشگیری از ابتلا به دیابت است .

ایرنا گزارش داد:

رییس انجمن دیابت گفت: تغییر در شیوه زندگی و نهادینه کردن عادات صحیح سبک زندگی ، نخستین گام در پیشگیری از ابتلا به دیابت است.

دکتر " اسدالله رجب" روز جمعه در همایش "‌تور تغییر دیابت " افزود :‌مشکل اصلی کشور در مواجهه با دیابت ، مشکلات دارو و درمان نیست بلکه مشکل ما آموزش برای پیشگیری از ابتلا به دیابت است .

دکتر رجب گفت: خوشبختانه پزشکان کشور در خصوص درمان دیابت تجربه کافی دارند و ما اصلا مشکل دارو نداریم ، اما آنچه که مهم است این موضوع است که باید به مردم سالم برای ابتلا نشدن به دیابت و همچنین به فرد دیابتی برای جلوگیری از بروز عوارض دیابت و افزایش طول عمر وی ، آموزش های لازم را بدهیم .

وی با بیان اینکه مسیر اصلی پیشگیری از دیابت در آموزش است ، فزود : این در حالی است که میزان آموزش ها برای پیشگیری از دیابت کم است و متاسفانه بیمه ها نیز برای پیشگیری از دیابت هزینه نمی کنند.

رجب گفت: آموزش صحیح برای پیشگیری از دیابت و عوارض ناشی از ابتلای به آن ، به افراد ،توانایی بیشتری برای شناخت دیابت و عوارض آن داده و خودآگاهی آنان را در این بیماری خطرناک بالا می برد .

وی اظهارداشت :‌براساس یک پژوهش که هشت سال پیش در کشور آلمان بر روی 200 هزار نفر انجام شد ، هر یک و نیم ساعت ورزش ، تغذیه مناسب و عدم مصرف دخانیات 78 درصد ابتلای به دیابت را کاهش داده است .

همایش یک روزه تور تغییر دیابت امروز با همکاری وزارت بهداشت، انجمن دیابت ، شهرداری تهران و انجمن غدد درون ریز در مجموعه فرهنگی تلاش تهران با حضور جمعی از دست اندرکاران دیابت کشور برگزار شد .

اتوبوس تغییر دیابت نیز با همکاری انجمن دیابت که یک شنبه شب هفته گذشته از طریق مرز بازرگان وارد کشور شده و به مدت سه روز در بوستان ملت ( پشت سینما پردیس بوستان ملت) پذیرای بازدید کنندگان است .

این اتوبوس که مبدا آن از کشور دانمارک است درزمان حاضر 30 کشور را پشت سر گذاشته و 160 هزار بازدید کننده داشته است . قرار است اتوبوس تغییر دیابت یک روز هم در تبریز ( بوستان ایل گلی ) مستقر شده و برای دیابت اطلاع رسانی کند . درزمان حاضر اتوبوس تغییر دیابت در بوستان ملت تهران مستقر بوده و با استقبال خوب هموطنان مواجه شده است .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 22086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =