سخنگوی فراکسیون «رهروان ولایت» معتقد است فراکسیون‌های رهپویان و پایداری نیاز به اصلاح ساختار دارند.

سيدرمضان شجاع‌كياسري در گفت‌وگو با خبرآنلاين درخصوص دليل موفقيت فراكسيون «رهروان ولايت» در انتخابات هيأت‌رئيسه مجلس، گفت: اين فراكسيون توانست خلأ موجود در مجلس را پر كند. در حالي‌كه دو طيف پايداري و رهپويان نتوانستند نظر اكثريت نمايندگان را جلب كنند. فراكسيون «رهروان ولايت» با اقبال نمايندگان روبه‌رو شد و توانست عنوان فراكسيون «اكثريت» را به خود اختصاص دهد.
وي كه مي‌گفت نمايندگان شهرستان‌ها به توانمندي‌هاي خودشان ايمان آورده‌اند، اظهار داشت: خوشبختانه اين فضا در مجلس هشتم شكل گرفت و در مجلس نهم با تشكيل فراكسيون رهروان به نقطه مطلوب خود رسيد.
شجاعي‌كياسري درباره چشم‌انداز فعاليت دو فراكسيون رهپويان و پايداري هم با بيان اينكه اين مجموعه‌ها فضاي لازم را نتوانستند در ميان نمايندگان ايجاد كنند، گفت: معتقدم آنها براي موفقيت بايد دست به اصلاح ساختار بزنند.
همچنين محمدهادي عبدالله‌زاده نماينده مردم فردوس و طبس در گفت‌وگو با خبرآنلاين با بيان اينكه طيف‌بندي‌هاي موجود در ميان اصولگرايان به معناي اختلاف نيست، افزود: من تشكيل سه طيف در ميان اصولگرايان را به معناي انشقاق نمي‌دانم، چرا كه هر كدام نقطه‌نظراتي خاص دارند.
وي كه معتقد است فراكسيون «رهروان ولايت»، فراكسيون اكثريت مجلس است، اظهار داشت: يكسري اختلاف‌هاي روشي در ميان  سه طيف نمايندگان اصولگرا وجود دارد. به همين جهت فراكسيون «رهروان ولايت» شكل گرفت؛ چرا كه معتقد است يك عده محدود نبايد خط مشي مجلس را تعيين كند.
نماينده طبس با بيان اينكه هيأت‌رئيسه مجلس براساس خواست نمايندگان شكل گرفت، در خصوص پيش‌بيني‌اش از چشم‌انداز فعاليت‌هاي فراكسيوني در مجلس نهم گفت: به هر حال هر كدام از سه طيف «پايداري»، «رهپويان» و «رهروان ولايت» طرفداران خاص خود را دارد ولي مشخص است كه «رهروان ولايت» فراكسيون اكثريت مجلس است و دو مجموعه ديگر نبايد بيش از 90 تا 100 عضو داشته باشند.
29212/
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 220353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =