۰ نفر
۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۷

فارس نوشت:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: استاد ذوالفنون در اوج تبحر هیچگاه به دنبال القاب نبود.
محمود عالیشوندی سه‌شنبه‌ شب در حاشیه مراسم بزرگداشت استاد ذوالفنون در حافظیه شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بزرگداشت مفاخر و مشاهیر این استان فرصتی برای پاسداشت مقام و جایگاه شخصیت‌هایی است که عمر خود را در راه اعتلای فرهنگ و حفظ ارزش‌ها صرف کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ابراز داشت: مهم‌ترین مسئله‌ای که در اینگونه بزرگداشت‌ها وجود دارد جنبه آگاهی و شناخت بزرگان هنری است که برای نسل جوان ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه استاد ذوالفنون در عین استادی و تبحر مردی بی‌ادعا بود، خاطرنشان کرد: سادگی این استاد مثال‌زندنی است و هیچگاه به دنبال القاب نبود.

عالیشوندی با بیان اینکه استان فارس مهد پرورش شخصیت‌ها و مفاخر بزرگ است، اضافه کرد: استاد ذوالفنون از آثار و نحوه نوازندگی بزرگانی مانند ابوالحسن صبا، ارسلان درگاهی و همچنین احمد عبادی تاثیرات فراوانی گرفت اما در نهایت خود به بیان مستقلی در نوازندگی سه‌تار دست یافت.

عالیشوندی اضافه کرد: ذوالفنون در بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر که اواخر بهمن ماه سال 90 در تالار وحدت برگزار شد به عنوان هنرمند برجسته موسیقی سنتی مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت اما هیچگاه شخصیت وی تحت تاثیر این تمجیدها قرار نگرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: شناساندن مفاخر و مشاهیر دینی، علمی و ادبی فارس به عموم مردم کشور، به ویژه جوانان و نوجوانان موجب پیشرفت هنر ایران اسلامی می‌شود چراکه تلاش‌ها و خدمات شایسته‌ بزرگان چراغ راه آینده هنرمندان است.

 ویژه‌برنامه مطرب عشق در تجلیل از استاد جلال ذوالفنون در حالی برگزار شد که خانواده این استاد و جمعی از بزرگان موسیقی کشور و استان فارس نیز حضور داشتند و از تنها آلبوم تارنوازی استاد ذوالفنون به‌نام باغ پربرگی رونمایی شد.

این برنامه با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حوزه هنری فارس و انجمن موسیقی فارس در جوار آرامگاه حافظ برگزار شد.

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 217210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =