مهر نوشت:

 رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر ضرورت ثبت همه قراردادهای خرید و فروش و اجاره مسکن در سامانه ثبت املاک و مستغلات گفت: هر بنگاه املاکی که از ارایه کد رهگیری خودداری کند تخلف صنفی محسوب می‌شود.

/3131

مصطفی قلی خسروی  در خصوص کد رهگیری برای اجاره نامه گفت: دستورالعمل کار بر این است که همه قراردادها اعم از خرید و فروش یا رهن و اجاره، پیش فروش با کد رهگیری انجام شود.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک افزود: فقط قراردادهای مشارکت در ساخت نیازی به کد رهگیری ندارد و مالکان پس از اینکه کار ساخت را انجام دادند برای فروش کد رهگیری دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هرگونه قراردادی برای ثبت در سامانه ثبت املاک و مستغلات باید کد رهگیری داشته باشد، گفت: هر فروشنده یا خریداری که کد رهگیری ندارد و یا از طرف بنگاه مربوطه کد رهگیری برای قرارداد آنها صادر نشده است، می‌توانند با شماره 3447 تماس بگیرند.

قلی خسروی افزود: این بنگاه‌های املاک از یک تا شش ماه تعطیل می‌شوند؛ بنابراین عدم ثبت در سامانه املاک تخلف صنفی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به همکاری دیگر دستگاه‌ها در این طرح اظهار داشت: وزارت دارایی، اداره راهنمایی و رانندگی، اداره اتباع بیگانه از جمله نهادهایی بودند که ما را در اجرای این طرح کمک کردند و اطلاع رسانی کافی هم در این زمینه صورت گرفته بود.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک تصریح کرد: بر این اساس وزارت اقتصاد از هر شخصی که کد رهگیری نداشته باشد، تسویه حساب نمی‌دهد و اداره راهنمایی و رانندگی خودروی این افراد را شماره گذاری نمی‌کند، همچنین وزارت آموزش و پرورش از ثبت نام فرزندان مستاجرانی که کد رهگیری ندارد خودداری خواهد کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    38 4
    برای انتقال خانه به همسر یا تقسیم خانه پدری برای کد رهگیری به بنگاه می روی از دویست هزار تا چهارصد هزار تومان در خواست پول می کنند و می گویند درصد کمی از آن به خود آنها می رسد. الان برای تمدید اجاره هم باید مستاجر بی پناه باز پول چند برابری بپردازد. کد رهگیری کار خوبی است ولی هزینه(منصفانه)را بطور رسمی بگویند که مردم اینقدر پول زور به بنگاه ندهند.
  • بدون نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    23 3
    بنگاه ها خودش اعتقاد ندارند برای اجاره کد رهگیری بدهند معمولا اگر طرف اصرار کنه هم یک کد رهگیری الکی ( مثلا کد رهگیری یک نفر دیگر را ) روی اجاره نامه ش می نویسند.
  • بدون نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    16 4
    باید بنگاه ها ملزم یه این کار باشند و علاوه بر تعطیلی ، جریمه نقدی هم بشوند . ولی فعلا که همین تعطیلی هم اجرا نمی شه . یک دهم اجاره نامه ها کد رهگیری نداره.
  • بدون نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    13 3
    چرا برای قرار داد مشارکت در ساخت کد رهگیری صادر نمی کنید؟ مگه پیش خرید نیست ؟ باید قانون پیش فروش ساختمان را هم تازه رعایت کنید.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    16 3
    كدوم قانون اجرايي ميشه كه اين دوميش باشه.بازهم سر كاريم.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    6 15
    ما نفهميديم مگه اين اتحاديه مجلس است كه قانون گذاري مي كند .بايد ترتيبي داد كه با برگه نوسازي بتوان كد رهگيري دريافت كرد و ثبت اجاره ها هم در محضر انجام گيرد كه هم رسمي باشد هم ارزانتر. خواهشمند است خبر انلاين اين موضوع را به راي گيري بگذارد.
  • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    11 13
    بنظر میزسد این ریس مشاور املاک یک کمی سواد حقوقی هم ندارد وگرنه فرزندی که تحصیل ابتدایی برای او اجباری است خودروی که شماره ان بنام شخص است وکارخانه روی ان نصب میکنه چه ربطی به کدرهگیری مستاجر دارد همین طور اظهار فضل میکنند..........
    • ناشناس FI ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
      0 1
      ببینید....شما اگر ماشین به نامتون باشه که هیچی ولی اگه بخواین ماشین بخرین واسه تعویض پلاک مراجعه کنین حتما باید کد رهگیری داشته باشید و گرنه انجام نمیدن.من تجربشو دارم.
  • بدون نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    20 1
    شما این بنگاههای اجاره و فروش را یک سامان دهی کنید. حتما این دلالی پرسودی است که مثل قارچ رشد کرده اند! اگر صرفا انجام یک کار خدماتی با سود معقول بود اینقدر همه جای شهر پراکنده نبودند.
  • بدون نام DE ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    25 3
    اجاره ها را ارزان کنید نرخ قرارداد اجاره ها را که بنگاه ها یک چهارم میگیرند سرسام آور است آنرا پائین تر بیاورید به بنگاه داران یاد بدهید کسی که 5 یا 10 میلیون دارد هم انسان است وقتی به بنگاه ها مراجعه میکنی تا میگی 5 ملیون با 300 تومان انگار فقیر دیده اند و با حالت تمسخر با مستاجرین برخورد می کنند انسانیت و اسلامی بودن و اخلاق اسلامی کجاست؟
  • بدون نام IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    9 6
    باید اجاره نامه ها فقط بصورت پرینت از سایت و با کد رهگیری باشه والا این الزام ها الکی و بی نتیجه ست
  • اسمعيل مصطفائي A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    0 0
    بنگاه كد رهگيري نميدهد هزينهاش را هم گرفته است با كجا تماس بگيرم؟