۰ نفر
۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰

مصطفی قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در رابطه با جزییات کمیسیون معاملات مسکن توضیح می دهد.

رییس اتحادیه مشاوران املاککه مهمان کافه خبر بود  و در رابطه با وضعیت مسکن توضیح داد در بخشی از گفته های خود پیرامون جزییات  کمیسیون معاملات  مسکن  سخن گفت.

او گفت: « از آنجا که من رییس اتحادیه کشوری مسکن هستم این را باید عرض کنم که هر شهرستانی کمیسیون نظارت دارد. کمیسیون نظارت هر شهرستان تعیین کننده نرخ برای خدمات آن شهرستان است. به طور مثال خدمات خشکشویی را کمیسیون نظارت، قیمت گذاری می کند. در کمیسیون نظارت و هیات عالی نظارت تهران مدتی است که من تقاضا کردم یکسان سازی نرخ را در سراسر کشور داشته باشیم. قانون نظام صنفی این اجازه را نمی دهد و عنوان می کند که کمیسیون نظارت ها باید دخالت کنند.  »

رییس اتحادیه مشاوران املاک  در توضیح کمیسون  معاملات مسکن گفت: « برای نرخ مشاوران املام ما نرخ مصوب هیات عالی نظارت را داریم و نمی توانیم بگوییم ما هیچ نرخی نداشته ایم. نرخ هم به این ترتیب است که تا 20 میلیون تومان، نیم درصد؛ از 20 میلیون تومان تا 50 میلیون تومان 75 صدم درصد؛ از 50 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان نیم درصد و از صد میلیون تومان به بالا، یک چهارم درصد است. اجاره یک چهارم است و یک میلیون تومان هم 30 هزار تومان در ماه حساب می شود. به طور مثال اگر شما 5 میلیون رهن کامل داشته باشید 150 هزار تومان می شود که یک چهارم آن حق مشاوره است. ضمن اینکه در ماده 26 قانون دلالان در سال 1316 آمده است که دلال می تواند حق و حقوق خودش را، خودش تعیین کند. خیلی هم اقدام درستی بوده است.  »  
او در پاسخ به این سوال که چرا همچین استدلالی دارید، گفت: « بگذارید مثالی مطرح کنم. فرض کنید ملکی که 12 ورثه دارد، 50 متر است و در جنوبی ترین نقطه تهران واقع شده است. فردی که قرار باشد برود با 12 نفر گفت و گو کند، آنها را احراز هویت کند و 12 سند مختلف را ببیند، با نرخ پایین صرف ندارد. بر این اساس قانون گذار حساب کرده که حداقل در بخش هایی فرد تصمیم گیری کند. این در حالی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اندازه ای گذاشته اند و ما هم تابع هستیم و در خدمت همه عزیزان هستیم. »  
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    6 0
    آقا در مورد کمیسیون اجاره ها بفرمایند که چرا برخی ها به جای 4 درصد 3 درصد می گیرند و این کار خلاف مشاوران املاک را کجا رسیدگی می کند تا شکایت کنیم
  • بدون نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    4 1
    یعنی یک چهارم اجاره یک ماه را باید به مشاور بدهیم؟ مثلا 20 میلیون رهن و یک میلیون اجاره می شه یک میلیون و ششصد. حالا اگر ما 400 هزار بدیم درسته؟ این مشاورین املاک که نیم اجاره یک ماه از صاحبخانه و نیمی از مشتری می گیرند. دقیق توضیح بدهید. من به عنوان مستاجر چنین خانه ای بالاخره باید 200 هزار تومان بدم یا 800 هزار تومان؟
  • حمید IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    12 0
    مگه همه املاک 50 متر و12 تا ورثه وهمچنین جنوب شهر است . این چه نمونه مثالی است که آورده است فرض هم که اینطور باشد مگر چند درصد ازمعاملات این تعداد ورثه دارد ؟؟؟!!!
  • محمد IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    4 0
    اکثر بنگاها داره بدون هیچ سرمایه ای میلیاردر شدند!! یه منزلی قولنامه کرده بود یک میلیاردتومان از هر طرف 30میلیون تومان گرفت!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    5 0
    بعد بااین درامد شما بگین این اقایون چقدر سالانه مالیات میدن.دو تا فامیلهای نزدیک من پزشکن ولی مالیاتی که نسبت به من کارمند میدن چندین برابر پایین تره.اگه دولت نظارت قویتری داشت ومالیات متناسبی از املاکی ها میگرفت این اقایون با سند سازی و روش های دیگه قیمت مسکن رو بدلخواه بال نمی بردن.قول نامه های که صادر میکنن ودرامدشون واویلاست.دولت فقط قشر کارمند وحقوق بگیر براش ملاکه
  • علی IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    1 0
    بفرمایید رسیدگی فرمایند در شهرک واوان اسلامشهر به قدری بنگاه معاملات مسکن زیاد شده که تعجب بر انگیز است از طرفی با وقاهت تمام تابلو زده اند حق کمیسیون از هر طرف 1% که بنا به گفته اتحادیه چیزی دیگری است