عضو هیات‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کسی که در پست ریاست مجلس قرار میگیرد باید جایگاه آن را به خوبی بشناسد، افزود: مجلس ماحصل نظام جمهوری اسلامی است و جمهوریت نظام در گرو وجود مجلسی مقتدر است از این رو رئیس مجلس باید با شناخت از چنین جایگاهی، در راس آن قرار بگیرد.<BR> <BR>

مویدحسینی صدر در گفت وگويي با اشاره با اقتدار مجالس اول و ودوم در ابتدای پیروزی انقلاب؛ گفت: پس از ‌آن در مجالس بعدی به‌خصوص دوره‌های آخر شاهد افت قدرت و اقتدار مجلس بودیم اما دکتر لاریجانی برای اینکه مجلس را به جایگاه اصلی خود که همانا در راس امور بودن است، تلاش زیادی کردند.

نماینده مردم خوی و چایپاره درمجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پس از تلاش‌های علی لاریجانی مجلس به عنوان یک قوه تاثیرگذار در قانون‌گذاری رشد بسیاری کرد و انتظار می‌رود که در مجلس نهم هم همین روند ادامه پیدا کند و خللی در راس امور بودن مجلس، وارد نشود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: آقای لاریجانی در طول 4 سال مدیریت مجلس نشان داده‌اند که علاوه بر اینکه از هوش سیاسی بالایی برخوردار هستند به قوانین نیز تسلط کامل دارند و همین مساله مدیریت مجلس را کارآمدتر کرده است.

وی با تاکید براینکه اختلاف نظر میان نمایندگان بسیار مشاهده می‌شود و هراز چندگاهی این اختلاف نظر در دیدگاه‌های رئیس مجلس نیز وجود دارد، بیان داشت: در طول این 4 سال آقای لاریجانی اختلاف نظر‌ها و اختلاف سلیقه‌ها در نمایندگان را به خوبی مدیریت کرده و چالشی شدن بسیاری از بحث‌ها جلوگیری کرده است و در مجموع می‌توان گفت عملکرد وی در مجلس هشتم موفقیت‌آمیز بوده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: در مجموع عملکرد مجلس هشتم موفقیت آمیز بوده و نباید از یاد ببریم که این مجلس وارث مجلسی بود که تابع محض دولت بود؛ در واقع در مجلس هشتم این روند شکسته شد و سرسپرده و در تبعیت کامل دولت نبود.

وی با بیان اینکه کسی که در پست ریاست مجلس قرار میگیرد باید جایگاه آن را به خوبی بشناسد، افزود: مجلس ماحصل نظام جمهوری اسلامی است و جمهوریت نظام در گرو وجود مجلسی مقتدر است از این رو رئیس مجلس باید با شناخت از چنین جایگاهی، در راس آن قرار بگیرد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس در ادامه درباره دیپلماسی پارلمانی مجلس هشتم، تصریح کرد: این دیپلماسی به نوعی ضعف‌هایی که در سیاست‌خارجی کشور وجود داشت را از بین برد و گام‌های درخشانی از سوی مجلس در این زمینه برداشته شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی در ادامه به سفرهای رئیس مجلس اشاره کرد و گفت: در این سفر‌ها مذاکرات بسیار سازنده‌ای انجام می‌شود و آقای لاریجانی در دیدارها و مذاکرات خود رایزنی‌های بسیار موثری را انجام می‌دهند که دستاوردهای بسیاری را برای کشور به دنبال داشته و خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس هشتم بیان کرد: علی لاریجانی در یکی از سخت‌ترین و پرچالش‌ترین دوره‌های زمانی که ایران با تهدیدات داخلی و خارجی روبه‌رو بود، ریاست مجلس هشتم را برعهده گرفت؛ اما با وجود این شرایط آقای لاریجانی از تمام تلاش خود را کرد که از شان و جایگاه مجلس صیانت کنند.
1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =