محمدرضا باهنر دومین سخنران آخرین جلسه علنی مجلس هشتم بود که گزارشی از عملکرد معاونت نظارت مجلس ارائه داد.

به گزارش خبرآنلاین، معاون نظارت مجلس در گزارش خود اعلام کرد که از مجموع 339 قانون که از ابتدای مجلس هشتم به دولت ابلاغ شد، 272 قانون با تاخیر 1924 روز همراهه بوده و 35 قانون نیز از سوی رئیس مجلس ابلاغ شده است.
به گفته وی، پیش از این چون نظارت بر قوانین به روز نبود نمی‌شد، چنین گزارشی ارائه داد اما در حال حاضر این نظارت به روز شده است.
باهنر افزود: کمیسیون‌های مجلس 11 مرتبه از ابزار نظارتی 223 استفاده کرده و تخلفات دولت اعم از رئیس‌جمهور و وزرا را بررسی و گزارش آن را به قوه قضاییه ارسال کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه 12 بار وزرای مختلف برای ارائه گزارش مستقیم به نمایندگان دعوت شده است، یادآور شد که 180 نماینده در نهادهای مختلف نقش نظارتی دارند که 300 مورد گزارش نظارت ارائه داده‌اند. حال آنکه در ادوار گذشته چنین گزارشات مستندی به مجلس ارائه نمی‌شد.
معاون نظارتی مجلس با بیان اینکه هیات تطبیق قوانین 390 جلسه عمومی داشته و 1983 نظر از رئیس مجلس درباره مصوبات دولت را در 7 جلد کتاب منتشر کرده است، ادامه داد: 22 هزار پرونده بازنگری و بازسازی شده است که همگی در سایه اجرای اصل 138 قانون اساسی –وظایف رئیس مجلس- بوده است.
در پایان گزارش باهنر، لاریجانی از همکاری اعضای هیات رئیسه در اداره مجلس و مدد رسانی آنها تشکر کرد.
در ادامه جلسه علنی امروز، محمدحسن ابوترابی‌فرد به عنوان معاون قانون‌گزاری مجلس گزارشی از عملکرد این معاونت ارائه داد که بیش از همه به تنقیح قوانین در این مجلس اشاره داشت. به گفته وی، یکی از مهمترین اقدامات در مجلس هشتم، تصویب قانون «تنقیح قوانین» بود که به پالایش تمامی قوانین گذاشته پرداختند و قوانین منسوخ و معتبر را مشخص نمودند. نتایج این بررسی ها در روزنامه رسمی امروز و روز شنبه منتشر خواهد شد.
معاون قانونگذاری مجلس از همکاری سازمان بازرسی و معاونت قوانین ریاست جمهوری در این راه تشکر کرد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    7 0
    اینم یکی دیگه از مصادیق قانون گریزی رئیس جمهوره?