حدادعادل از کمیابی برخی کالاهای با کیفیت همچون کاشی اصیل ایرانی در بازار گلایه کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس که یکشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی «پایش»حضور یافته بود با اشاره به اینکه سال 81 که مشغول ساختن خانه بوده است به سختی توانسته کاشی اصیل ایرانی پیدا کند اظهارداشت: در آن زمان بسیاری از مغازه های کاشی فروشی را گشتیم تا کاشی اصیل ایرانی برای سردر خانه پیدا کنیم اما باید گفت که در تهران فقط شاید یک یا دو مغازه وجود دارد که چنین کاشی هایی بفروشند.
حدادعادل این خاطره را پس از آن مطرح کرد که مجری برنامه از او درباره کیفیت سه کالای بخاری ایرانی، کاشی ایرانی و چای ایرانی در مقایسه با مشابه خارجی سئوال کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم که می گفت ذائقه ما ایرانی ها با چای خارجی سازگار تر شده است به این نیز اشاره کرد که معمولا نمایندگان شهرهایی که چای در آن کشت می شود هر از چندی برای ما چای می آورند. وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که چای ایرانی به نظر خوب نمی آید فرایند عمل آوری آن است که درست انجام نمی شود به دم کردن چای اشاره کرد.
وی بهره گیری از مواد افزودنی و عطر به چای ایرانی را یکی از راهکارهای جلب ذائقه ها دانست.

حداد عادل همچنین درباره اینکه آیا خود و خانواده اش از کالای ایرانی استفاده می کنند، گفت: بله؛ واقعا تلاش می کنیم مادام که کالای ایرانی وجود دارد، کالای خارجی مصرف نکنیم. همین لباسی که تن بنده است خیاط ایرانی دوخته است. کفشی که پایم است در سفری که به یونان داشتم و از طریق استانبول باز می گشتم یک تولید کننده کفش آمد و راجع به مشکلات خود برای بنده صحبت کرد و گفت که کفش های خوبی تولید می کنیم و دولت باید کمک کند. ایشان از من خواست که کفش برای من بفرستد. من از او قول گرفتم که اگر پول این کفش ها را می گیرد، قبول می کنم. سه جفت کفش از او خریدم و الان هم راحت و راضی هستم. هر سال هم به ما تلفن می زند که کفش شما پاره نشده؟! که من به او می گویم کفش شما خوب است و حالا حالاها منتظر من نباش.
حداد عادل درباره خرید کالای ایرانی هم گفت: از وقتی آقا فرمودند به تولیدات ایرانی توجه کنید، خانواده ما مثل خیلی از خانواده ها به بازار می روند وقتی می خواهند جنس خارجی بخرند، احساس گناه می کنند. وقتی رهبری فرمودند، تولید ملی و حمایت از کار این وظیفه شرعی و انقلابی ما است.

حدادعادل در بخش دیگری از این برنامه در پاسخ به اینکه چرا بازار از اخلاق اسلامی فاصله گرفته است ضمن تایید اینکه «اخلاق در کسب و کار ایرانی کم رنگ شده است» به محدود بودن بازار در گذشته اشاره کرد و گفت: در قدیم بازار تهران محدوده ای مشخص بود که در آن صنوف مختلف مسجد و جلسات مذهبی داشتند و احکام کسب و کار را می دانستند.
وی افزود: باید تعلیمات دینی و اخلاقی در محیط‌های کسب و کار بیشتر شود چرا که در گذشته کارهای اقتصادی متمرکز در یک نقطه شهر بود و عمدتاً در آن مکان مسجد و روحانیون زیادی حضور داشتند و هر صنفی برای خود یک تشکل و هیات دینی داشت.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متولد ماه مهر IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    49 5
    آقای حداد عادل با خودروی وطنی طی طریق میکنند؟ ایشان از گوشی همراه ایرانی استفاده میکنند؟ احتمال زیاد تو ظرف میوه منزلشون نباید موز و پرتقال و ... هم باشه خدای نکرده بستگانشون کارشون به عمل و بیمارستان بکشه، همه لوازم و داروها و استنت و اکو و ... همه و همه وطنی هست ؟
  • حبیبیان IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    39 3
    سه جفت کفش . سفر به یونان . بازگشت از طریق استانبول .تلفن هرساله کفش فروش .....
  • امیر IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    9 9
    جای این مطلب توی صفحه سیاست است یا صفحه اقتصاد و جامعه؟ بی سلیقگی و غرض ورزی تا کجا؟
  • بنده خدا IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    8 39
    آن همه مطالب به درد بخور آقای دکتر حداد گفت شما فقط این قسمتش رو گرفتید. واقعا برای شما متاسفم.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    64 4
    آره برادر چای ایرانیش خوبه ، کاشی ایرانیش خوبه ، صد البته دانشگاه ایرانیش خوبه.راستی یادم رفت دختر حضرت عالی کدوم دانشگاه خارجه بود؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    29 2
    مثل اينكه مشكل ما فقط چاي و قوري و قليان شده اينروزها.... عجب
    • بدون نام US ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      9 1
      اتفاقا این انتقاد به امثال آقایان حدادعادل وارد است که در مورد ایرانیت چه کرده اند؟ حالا همین حرف را مشایی می زد همه می توپیدن بهش انگار ایرانی بودن جرم است
  • بدون نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    134 8
    پس احتمالا عکسای ایشون و بانو در حین خرید از فروشگاه های انگلیس کار ایادی کفره.شاید هم داشتن بررسی می کردن که علت استقبال از کالاهی خارجی چیه؟!
  • بدون نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    78 9
    خداييش همه صدا و سيما در اختيار اقاي حداد قرار گرفته.
  • حسین IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    95 6
    خیلی خوبه که خانوادتون به بازار میتونن برن ما اقشار ضعیف که کلاً بی خیال بازار شدیم تا حداقل اونجا شرمنده خونوادمون نشیم
  • رضا IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    53 4
    سلام سخنی با آقای حدادداشتم و آن اینکه چایی که دوست شما می آورد20تا 25000 تومان قیمت هرکیلویش هست ،اگرازاین چایهای معمولی بگیریدنمی تواند آنرادم کند هر چقدرهم خوب بلدباشید دوم اینکه جنس ایرانی وابستگی زیادی به خارجی دارد ایکاش ما بجای اینکه دوباره چندسالی در آوارگی و در بدری جنس ایرانی بگردیم بازار خوبی برای جنسهایی باشیم که این جنس ها را با صادرات دوباره بتوانیم بصورت بیزنس کار کنیم بمانندامارات که خود تولید کننده نیست ولی بزرگترین صادرکننده است اماقوانین ما که ایشان نیز شریک تصویب این قوانین هستند ناقص،دست وپاگیر وحافظ منافع بعضی اقشار هستند و نیز گمرکات ما نیز اغلب ...می باشند
  • بدون نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    35 3
    اقاي حداد شكسته نفسي فرموديد كه "خانواده ما مثل خیلی از خانواده ها به بازار می روند وقتی می خواهند جنس خارجی بخرند، احساس گناه می کنند" از قديم هم كه گقتند وقتي گناه زياد بشه قبحش ميريزه و ...
  • بانام! IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    41 1
    چقدر همه جلوی دوربین خوب و منطقین
  • بدون نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    5 1
    راستی نگفتند قول اون آقا چی شد؟
  • بدون نام IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    8 7
    در مورد چایی راست گفت ما امسال رفتیم لاهیجان چای خریدیم فروشنده گفت بزارین خو دم بکشه خدائیشم چایه عالی بود میدونم خیلی ها از قصد نظر منفی میدن اما من حقیقت رو گفتم
    • اسدی IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      4 0
      چائیش خوبه مخصوصا" با دارچین ونبات فوری اثرشو هویدا میکنه منم چون چائی خورم نظر ایشان را تائید میکنم احسن به این غیرت ایرانی.
  • بدون نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    7 2
    حداد همین کت و شلواری که تنوعش بین مسوولان ایرانی به پای هیچ کس نیمرسه الگوی خارچی داره. بهتر نیست لباس محلی بپوشیم؟
  • بدون نام US ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    11 0
    تبلیغات مربوط به کفش ملی چهل سال پيش را دیده ايد؟ کفش ملی برای خودش آن دوران برندی بود...الان چی؟