لیلی رشیدی و محمد صالح علا این روزها کتاب​های جالبی از ادبیات جهان در دست مطالعه دارند و آن را به همه کتاب​دوستان هم پیشنهاد می​کنند.

به گزارش خبرآنلاین، لیلی رشیدی، بازیگری که تا همین روز قبل در نمایش «آمدیم، نبودید، رفتیم» در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رفت، این روزها در حال مطالعه کتابی است اواخر سال گذشته به بازار نشر آمد و جایزه کتاب فصل را هم به خاطر ترجمه خوب مترجمش به دست آورد.

 

او در حال خواندن «رویای مادرم» نوشته آلیس مونرو نویسنده مشهور کانادایی است که نشر مرکز آن را با ترجمه «ترانه علیدوستی» منتشر کرده است. رشیدی به چلچراغ گفته که این مجموعه داستان آنقدر خوب بوده که شیفتهاش شده:«شیوه بیان عاطفی اثر مخاطب را تحت تاثیر قرار میدهد و ترجمه علیدوستی هم روان و خوب است.»

 

محمد صالح علا، نویسنده و شاعر نیز که معتقد است بعضی کتاب‌ها حال آدم را جا می‌آورند، در گفتگو با این نشریه دو پیشنهاد داده است، یک کتاب قدیمی که دیگر چاپ نمی‌شود به قلم مجید نفیسی در حوزه زبانشناسی و یک رمان خواندنی از توبیاس وولف؛ رمان «مدرسه قدیم» توبیاس وولف خیلی خوشم آمد. او در آمریکا ادبیات روایی تدریس می‌کند و استاد مسلم خاطره‌نویسی و داستان کوتاه است. نثر وولف در این رمان خیلی شبیه سلینجر می‌شود و آدم را یاد «ناطور دشت» میاندازد.

 

«مدرسه قدیم» را انتشارات چشمه با قیمت 5هزار تومان و رویای مادرم را نشر مرکز با قیمت 6500تومان برای دومین بار روانه بازار نشر کرده است.
 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ها (در صورت موجود بودن در بازار نشر) می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =