۰ نفر
۴ آبان ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۲

خبر حمله‌های سایبری در ایران، معمولاً پنهان می‌ماند مگر آن‌که صفحه اول یک وب‌سایت طوری تغییرشکل دهد که کاربران متوجه آن شوند.

امنیت سایبر از همان روزی که فضای سایبر شکل گرفت، مسئله شد. همین صفر و یک‌ها که فضای سایبر را می‌سازند، می‌توانند در برابر کوچک‌ترین حمله‌ها آسیب‌پذیر شوند و اطلاعاتی که برای راحتی کار ما در این صفر و یک‌ها گنجانده شده‌اند، اسباب زحمت و مکافات شوند.

هفته پیش گروه امنیتی «آشیانه» که سابقه جنگ‌های سایبری علیه وب‌سایت‌های اسرائیلی را در کارنامه دارد، با استناد به آمارهای جرائم رایانه‌ای از کشف حدود 67 مورد مشکوک جرم رایانه‌ای توسط گشت‌های اینترنتی در سال گذشته خبر داده و هشدار داده است که سهم سایت‌های دولتی از نفوذ غیرمجاز اینترنتی در سال 87، 31 درصد و سایت‌های غیردولتی 69 درصد است. این متخصصان که خود به عنوان هکرهایی توانمند شناخته می‌شوند، نسبت به نفوذ هکرها به فضای سایبر کشور هشدار داده‌اند.

رضا هاشمی، کارشناس ارشد فناوری و شبکه‌های کامپیوتر که خود زمانی اولین سرویس وبلاگ‌نویسی فارسی را راه انداخت، می‌گوید: حمله به سرویس‌های اینترنتی یا ایجاد اختلال در آن‌ها، از سوی مدیران مجموعه‌ها پنهان می‌شود چون آن را مایه بی‌اعتباری و بی‌آبرویی برای مجموعه خود می‌دانند. این می‌شود که اساساً خیلی از حمله‌های اساسی و گاه خطرساز، به گوش افکار عمومی نمی‌رسد.

متن کامل این گزارش را با عنوان فضای سایبر ایران امن نیست بخوانید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 21472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =