رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی از کاهش 80 درصدی مراجعات مردم به سازمان وظیفه عمومی و انهدام ۱۰ باند جعل کارتهای معافیت خبر داد و گفت: به دنبال کاهش مراجعات مردمی و افزایش سرعت و دقت در پاسخگویی هستیم.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، سردار سید حمید صدرالسادات در نشست خبری اظهارداشت: سازمان وظیفه عمومی با توجه به نوع مسئولیت و ماموریت خود یکی از پرمخاطب‌ترین، مجموعه‌های خدماتی کشور به شمار می‌آید و هر خانواده ایرانی که فرزند ذکور دارد، به این سازمان، مراجعه خواهد کرد.

وی گفت: از ابتدای سال 90 بر اساس تدابیر فرمانده ناجا، به دنبال کاهش مراجعات مردمی و افزایش سرعت و دقت در پاسخگویی بودیم، که در سایه تلاش همکارانم، موفق به کاهش 80 درصدی مراجعات مردمی به محل سازمان وظیفه عمومی شدیم به گونه‌ای که در سال 88، تعداد مراجعات مردمی 4 هزار نفر بود که هم اکنون مراجعات به سازمان در تهران بزرگ و ناجا، حدود 750 نفر تا 800 نفر است.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات ما در سال 90، ایجاد فضایی برای مراجعه کنندگان بود که در محیطی آرام و مناسب شأن آنان، به نیازهایشان، پاسخگو باشیم.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا به کاهش زمان ثبت اطلاعات و پاسخگویی به درخواست‌های مردم اشاره کرد و گفت: این زمان از 7 تا 8 ماه گذشته به 2 تا 3 روز رسیده است که این موفقیت در سایه ایجاد ارتباط مکانیزه بین سازمان وظیفه عمومی، ارتش و سپاه به وجود آمد تا خیلی از مکاتبات زائد حذف شود و ظرف 48 ساعت، درخواست ها به سازمان، ارسال شود.

این مقام انتظامی به صدور کارت الکترونیکی پایان خدمت از سال 89 اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال 90، کارت‌های معافیت نیز به صورت الکترونیکی صادر می‌شوند که این تغییر و تحول بزرگی در جهت ممانعت از جعل است.

صدرالسادات، همچنین از کاهش زمان رسیدگی به انواع معافیت‌ها خبر داد و تصریح کرد: از آنجا که برای رسیدگی به معافیت‌ها باید از ثبت احوال استعلام کنیم، 28 درصد زمان رسیدگی به انواع درخواست‌های مردم کاهش دادیم که این اقدام از طریق ارتباط مکانیزه با ثبت احوال و از طریق دفاتر پلیس + 10 انجام شد تا در زمان کوتاهتری، پاسخ لازم را دریافت کنیم.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره اینکه به طور متوسط 10 تا 12 هزار نفر برای تعویض کارت پایان خدمت به 600 دفتر پلیس +10 مراجعه می‌کنند از تمدید تعویض کارت معافیت تا ابتدای تیر خبر داد و افزود: در صورتی که شهروندان مطابق زمان‌بندی اعلام شده عمل می‌کردند با ازدحام شهروندان در دفاتر پلیس + 10 مواجه نبودیم همچنین تاریخ مذکور قابل تمدید نخواهد بود و کارت‌های قدیمی معافیت فاقد اعتبار خواهد بود.

صدرالسادات گفت: تعویض کارت پایان خدمت از اواسط تیر آغاز خواهد شد.

وی همچنین به انهدام 10 باند جعل کارتهای معافیت و دستگیری 111 نفر در این رابطه اشاره کرد.

45301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • s IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    2 1
    بابا سرییییییییییییییییییییییع , 4 ماهه کارتمون رو دادیم می خواین عوض کنین هنوز خبری نیست . کند بودین چی می شدین ؟!!!!!!!
  • سعید IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    16 1
    سردار قبول کن که هیچکی دلش نمی خواد بره سربازی،زوریه برادر، 21 ماه باید روزها رو بشماریم تا تموم شه
  • احسان IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    2 1
    سلام با توجه به اینکه فقط تا 3 خرداد زمان برای بخشش مشمولین خدمت در صورت ارائه مدارک به پلیس 10 است ، از امروز 31/2/91 کلیه سیستم اعزام به خدمت در دفاتر پلیس 10 از صبح قطع و بسیاری از مشمولین که پس از مدتها غیبت به فکر جبران اشتباهات خود هستند با نگرانی و سردرگمی بلاتکلیف هستند . لطفا اطلاع رسانی نمایید و در صورتی که توانستید از مسئولین مربوطه جوابی بگیرید یک جماعت را از نگرانی برهانید.