۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۶

روزنامه جام‌جم نوشت:

مرد معتادی که در خانه یکی از اقوامش مهمان بود، وقتی متوجه شد صاحبخانه قصد دارد به زور او را به یک کمپ ترک‌اعتیاد منتقل کند، نوزاد 22 روزه‌اش را گروگان گرفت. متهم قصد داشت پس از کشتن گروگان، خودکشی کند که 20 دقیقه بعد از گروگانگیری، در پی عملیات‌ ویژه ماموران اداره پلیس آگاهی ساوجبلاغ دستگیر شد.

صبح روز 25 اردیبهشت یکی از شهروندان ساکن شرق ساوجبلاغ در استان البرز با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از درگیری میان چند مرد در خانه همسایه‌اش خبر داد. ماموران انتظامی با حضور در محل، در تحقیق از همسایه‌ها متوجه شدند یکی از اقوام مرد همسایه معتاد بوده و برای تامین هزینه اعتیاد، از خانواده‌اش به زور پول می‌گرفته و صاحبخانه نیز قصد داشته است او را به کمپ ترک اعتیاد منتقل کند. در ادامه معلوم شد مرد معتاد با 3 مرد که برای بردن او به کمپ ترک اعتیاد آمده بودند، درگیر شده و در را قفل و همه را در خانه حبس کرده است.ماموران با اطلاع از این موضوع از مرد گروگانگیر خواستند بی‌آن‌که به کسی آسیب برساند، از خانه خارج شود؛ اما در همین موقع صدای شکستن شیشه پنجره و فریاد کمک‌خواهی افراد حاضر در آنجا به گوش رسید.

التماس والدین برای نجات نوزاد

زوج صاحبخانه با التماس از گروگانگیر می‌خواستند که فرزندشان را به آنها بازگرداند اما گروگانگیر تهدید می‌کرد اگر جلوتر بیایید، نوزاد را خواهم کشت. در پی این گروگانگیری، چند گروه از ماموران اداره آگاهی ساوجبلاغ نیز عازم محل شدند. گروه‌های رهاسازی گروگان‌ها با متهم به گفت‌وگو پرداختند تا بتوانند گروگان‌ها را آزاد کنند. در حالی که مذاکره‌ها ادامه داشت، متهم،3 مرد را که برای انتقال او به کمپ ترک اعتیاد آمده بودند، از خانه بیرون کرد؛ اما زوج جوان و پسر 22 روزه آنها همچنان در گروگان وی بودند.

در همین موقع مرد گروگانگیر یک قطعه شیشه شکسته را زیر گلوی نوزاد قرار داد و با تهدید از خانواده‌اش خواست از ماموران بخواهند محل را ترک کنند، در غیر این صورت ابتدا نوزاد را می‌کشد و سپس خودکشی می‌کند.

تهدید‌های گروگانگیر

در این هنگام مرد گروگانگیر با تهدید از ماموران خواست خودرویی را در اختیارش قرار دهند و در غیر این صورت شمارش معکوس را برای کشتن نوزاد آغاز می‌کند. ماموران برای نجات جان نوزاد 22 روزه، از یکی از همکاران خود خواستند در قالب راننده، گروگانگیر را از محل دور کند. با توقف خودرو جلوی در خانه، مرد گروگانگیر در حالی که نوزاد را بغل کرده و یک قطعه شیشه شکسته به دست داشت، از خانه خارج و سوار خودرو شد و از راننده خواست سریع‌تر حرکت کند.مامور جوان بناچار حرکت کرد و ماموران در قالب چند گروه عملیاتی به‌طور نامحسوس خودرو را تعقیب کردند.

دستگیری متهم

گشت‌های انتظامی پس از طی مسافتی راه خودرو را سد و آن را متوقف کردند. مرد گروگانگیر نیز که راهی جز تسلیم نداشت، نوزاد را تحویل ماموران داد و خود نیز تسلیم شد.

سردار علیرضا اکبرشاهی، فرمانده انتظامی استان البرز در این‌باره گفت: در پی این حادثه، ماموران انتظامی ساوجبلاغ بلافاصله عازم محل شدند و پس از 20 دقیقه عملیات ویژه پلیسی، گروگانگیر را دستگیر کرده و گروگان 22 روزه را نیز نجات دادند. پس از انتقال متهم به پلیس آگاهی‌ ساوجبلاغ، در تحقیق از وی معلوم شد روز حادثه وقتی در خانه اقوامش، متوجه شده آنها قصد دارند او را به زور به کمپ ترک اعتیاد منتقل کنند با آنها درگیر شده و این گروگانگیری را رقم زده است. فرمانده انتظامی استان البرز یادآور شد: با اعتراف متهم، او با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    4 0
    چقدر عملیات پلیسی ابتدائی
  • بدون نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    3 0
    بابا چی میگی؟؟!!!!! تگزاسه