۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۱

موضوع از 30 فروردین 91 از زمانی آغاز شد که فردی که کارگر قسمت «کله پاکنی» در کشتارگاه مشهد بود در حین فعالیت دست خود را می‌برد و پس از آن در مرکز خانه بهداشت کارگری دستش را پانسمان می‌کند.

زهرا تالانی:مراجعه او به بیمارستان سبب مرگ یک انترن به علت بیماری کریمه کنگو می شود و پس از آن اعلام می شود که در خراسان رضوی 5 نفر مبتلاو 2 نفر جان خود را از دست داده اند.
 با محمدرضا شیرزادی رییس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام وزارت بهداشت گفت وگویی را انجام داده ایم. وی معتقد است که جای نگرانی نیست.


آخرین آماری که در استان خراسان رضوی اعلام شد ابتلای 5 نفر به بیماری کریمه کنگو بود. آیا این بیماری افزایش نداشته است؟
این بیماری در خراسان رضوی قبلا هم بوده است. از سال 1378 تا سال 1390، 40 مورد قطعی از بیماری تب کریمه کنگو گزارش شده که به مرگ 8 بیمار منجر شد.اما در سال جدید هنوز که افزایشی در موارد قطعی بیماری تب کریمه کنگو در استان خراسان رضوی گزارش نشده است.آخرین آماری که من دارم پنج مورد قطعی این بیماری در استان خراسان رضوی گزارش شده که دو مورد از آنها به فوت منجر شده است.


آیا ممکن است این بیماری به استانهای دیگر هم سرایت کند؟
جای نگرانی ندارد.  هنوز موردی از این بیماری در دیگر استان‌های کشور گزارش نشده است.


اما از استان سیستان و بلوچستان هم گزارش هایی شنیده شده است؟
بله. از سال 1378 تا 1390 حدود 610 مورد از این بیماری در استان سیستان و بلوچستان بروز کرده که به مرگ 60 تن منجر شده است.معمولا این استان ها چون در مرز قرار دارد و دام آلوده ازمرز  وارد می شود این بیماری هم وجود دارد.البته ما آموزش هایی را به دامداران می دهیم.


چرا این بیماری در فصل گرما بیشتر می شود؟
بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با فعالیت کنه‌ها در ارتباط است.افزایش فعالیت کنه‌ها در فصول گرم سال سبب افزایش آلودگی دام‌ها می‌شود. بنابراین ذبح دام باید در کشتارگاه‌ها صورت گیرد و تاکید می‌شود که اقدامات حفاظتی در کشتارگاه‌ها رعایت شود.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 213948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
    14 1
    کریمه است الحق و الانصاف !