گرفتگی قابل توجه عروق گردن یکی از عوامل خطرساز سکته مغزی است؛ ممکن است قطعه‌ای از ذرات موجود در جدار رگ‌های گردن به سمت شاخه‌های ریزتر داخل مغز پرتاب شود و موجب آمبولی (سد شدن مسیر خون به وسیله لخته خون) شود

سلامت‌نیوز نوشت: دکتر مسعود قاسمی، رئیس انجمن تصلب شرایین ایران با بیان این که آمبولی می‌تواند منشاء قلبی نیز داشته باشد به حالتی اشاره کرد که قطعه‌ای از لخته‌ای که پس از سکته قلبی در قلب باقی مانده است جدا می‌شود.

وی گفت: همچنین ممکن است در حفره پشت دریچه تنگ قلب افرادی که به بیماری دریچه قلب مبتلا هستند، لخته تشکیل شود. تنگی‌های پیشرفته در رگ‌های ریز مغز از عوامل ایجاد کنده سکته مغزی است.

دکتر قاسمی با بیان اینکه رگ‌های مغز نیز مانند رگ‌های قلب می‌توانند دچار گرفتگی شوند، تنگی‌های پیشرفته در رگ‌های ریز مغز را یکی از عوامل ایجاد کننده سکته مغزی عنوان کرد و گفت: این تنگی‌ها می‌تواند مانع از خون‌رسانی کافی به منطقه وسیع یا نسبتاً وسیعی از مغز شده و آن را آزرده کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 21367

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • maryam IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    32 16
    سلام دختری 22 ساله هستم مدتی است که گاهی به صورت اتفاقی یکی از رگ های گردنم تقریبا نزدیک شاهرگ به صورت آنی تیر میکشد و فقط چند ثانیه طول میکشد همچنین در پشت کتفم گاهی اوقات دردهایی را احساس میکنم . به نظر شما علت این دردها چیست ؟ اگر ممکن است جواب را به ایمیلم ارسال کنید