۰ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۷

ادوار سیزدهم تا شانزدهم مجلس چگونه بوده است؟

به گزارش خبرآنلاین سومین نشست تخصصی تاریخ مجلس با عنوان نگاهی به ساختار و کارکرد مجلس شورای ملی دوره‌های سیزدهم تا شانزدهم با حضور دکتر لاریجانی، رئیس مجلس برگزار خواهد شد.

علی ططری، دبیر همایش تاریخ مجلس گفت: تا کنون برای برگزاری این همایش رسالتی چندگانه را پیگیری کرده و اهداف متعددی داشته ایم از جمله این اهداف می‌توان به ترغیب پژوهشگران و محقیقین تاریخ معاصر کشور برای بررسی و تحقیق پیرامون تاریخ 106 ساله پارلمان در ایران اشاره کرد.

ططری افزود: بعد از برگزاری نشست در سال‌های گذشته و اکنون در شرف برگزاری نشست سوم، به نظر می‌رسد که در این عرصه تا حد فراوانی موفق بوده‌ایم و بسیاری از اساتید و بویژه دانشجویان دوره‌های دکتری و ارشد رشته‌هایی نظیر تاریخ و علوم سیاسی، تحقیقات و پژوهش‌ها و حتی پایان نامه‌های خود را به این سمت سوق داده‌اند.

مدیر مرکز اسناد کتابخانه مجلس شواری اسلامی اضافه کرد: در این زمان کتاب ها و مجموعه‌های اسنادی قابل توجهی در حوزه ی تاریخ مجلس منتشر شده است که نمونه بارز و مصداق آن انتشار بیش از 25 جلد اسناد پارلمانی که توسط مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی منتشر شده‌است می‌باشد، همچنین مقالات متعددی در فصلنامه‌های پیام بهارستان و اسناد بهارستان که با موضوع مجلس و قانون‌گذاری منتشر شده است، را می توان از تأثیرات ملموس برگزاری این نشست‌ها برشمرد.

این پژوهشگر عرصه تاریخ در ادامه گفت: نهایتاً ما بر این موضوع پافشاری داریم که تمام اقدامات صورت گرفته پیرامون تاریخ مجلس و برگزاری نشست‌های تخصصی که منجر به واشکافی برخی از نقاط ضعف و قوت‌های مجالس گذشته می‌شود، باید بصورت کاربردی مورد بررسی قرار گیرد.

ططری اظهار امیدواری کرد که این نشست‌ها موجب شود تا منتخبان مردم و موثرین قوه مقننه با شناخت از این نتایج و بررسی ها با نگاهی کاربردی و متفاوت به استقبال آینده بروند. این نشست تخصصی در روز سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 در ساختمان مشروطه مجلس از ساعت 13:45 تا 19 برگزار خواهد شد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 213579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =