۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵

فارس نوشت:

"عبد الله الاشعل" نامزد اسلام‌گرای مستقل مصر به سود "محمد مرسی"، نامزد جماعت اخوان المسلمون از انتخابات ریاست جمهوری این کشور کنار کشید.
به گزارش روزنامه المصری الیوم، عبدالله الاشعل، نامزد مستقل اسلام‌گرای انتخابات ریاست جمهوری مصر بعد از ظهر روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که از شرکت در انتخابات به سود محمد مرسی، نامزد جماعت اخوان المسلمون و رئیس حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی این جماعت از انتخابات کناره‌گیری می‌کند.

الاشعل به این ترتیب اعلام کرد که در انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر که اولین انتخابات آزاد این کشور پس از سه دهه زمامداری حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر به شمار می‌آید، از محمد مرسی حمایت می‌کند.

الاشعل اعلام انصراف خود از انتخابات ریاست جمهوری مصر را روز گذشته و در همایش انتخاباتی که مرسی به همراه شماری از رهبران اخوان المسلمون در منطقه "جیزه" در قاهره برگزار کرده بود، اعلام کرد.

الاشعل با بالا رفتن از سکویی که برای سخنرانی مرسی اختصاص یافته بود و 30 هزار نفر در آن مشارکت داشتند، اعلام کرد که از انتخابات به سود محمد مرسی کناره‌گیری می‌کند و خواستار اجرای "طرح النهضه"، طرح محمد مرسی در مصر شد.

به این ترتیب با کنارگیری وی، انتخابات ریاست جمهوری مصر باید با حضور و رقابت 12 نامزد دنبال شود.

26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 213153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    1 0
    من نمی دانم چرا در ایران تا این اندازه از حضور اخوان المسلمین خوشحالی می کنید آیا مناظر تظاهرات طرفداران این گروه در قاهره را نمی بینید که در کنار پرچم های مخصوص اخوان المسلمین پرچم های سیاه القاعده وجود دارد . مگر نمی بینید که در تظاهرات خود پرچم اخوان المسلمین را در کنار پرچم سوریه ی به اصلطلاح آزاد قرار می دهند . چرا خود را به خواب زده اید . اخوان المسلمین در مصر هیچ تفاوتی با اخوان المسلمین در سوریه که متحد اسرائیل است ندارد . این قدر مردم را در خواب نگاه ندارید عاقبت بی اطلاع نگاه داشتن مردم ایران به ضرر ایران خواهد بود . چطور شما از دشمنی عربستان و قطر با ایران می گویید اما از خرجی که قطر برای روی کار آمدن اخوان المسلمین در مصر و سوریه و لیبی و دیگر کشورهای منطقه انجام می دهد نمی گویید