پاسخ از نظر یوجین ولوک، استاد حقوق دانشگاه و از محققان متمم قانون اساسی آمریکا مثبت است.

ماندانا سجادی: به گزارش سایت خبری PaidContent ولوک در گزارشی که به سفارش بزرگترین موتور جست و جوی جهان، گوگل انجام داده است[دانلود متن PDF] ادعا می‌کند که جست و جو کردن در واقع از جنس "نظر پرسیدن" است که بستگی به این دارد که موتور جست و جو چه نوع اطلاعاتی را به لغت مورد جست و جوی شما مرتبط بداند و قانون کاملا از این شیوه حمایت می کند.
یوجین ولوک در ادامه سخنانش گفت: موتورهای جست و جویی مثل گوگل، Bing مایکروسافت و یاهو به اندازه رسانه‌های بزرگ خبری مانند نیویورک تایمز و CNN بیننده دارند.
پس با توجه به قانون، گوگل و سایر موتورهای جست و جو این حق را دارند که سایت‌ها و اطلاعات خاصی را از نتیجه جست و جو افراد حذف کنند.
PaidContent سایت تجاری Yelp را مثال زده که قبلا گوگل را به تقلب در نتایج جست و جو و ناعادلانه عمل کردن متهم کرده بود. به نظر ولوک گوگل می‌تواند این سایت را از نتایج جست و جوی خود حذف کند.
 
اما چرا این گزارش به سفارش گوگل انجام شده است؟
گوگل به PaidContent گفته است: ما فکر می کنیم این مسئله نیازمند تحقیق و واکاوی عمیق‌تری است، ما به مواد قانونی بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم از آنها برای سیاست‌های شرکتمان استفاده کنیم.
گوگل به خاطر این شکایت که با سوءاستفاده از موقعیت مسلط خود، نتیجه‌های جست و جو را به نفع سایت‌های مورد علاقه‌اش تغییر می دهد زیر ذره بین دولت ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار گرفته است.
شاید گوگل با توجه به متمم قانون اساسی آمریکا بتواند با دادگاه ایالات متحده کنار بیاید اما چالش اصلی گوگل با دولت‌هایی خواهد بود که چنین چیزی را در قانون اساسی خود ندارند.
40121
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    26 26
    ما مردم ایران به گوگل حق می دهیم هر کاری دلش می خواهد بکند... به شما هم هیچ ربطی ندارد... من خودم را مدیون گوگل می دانم...
    • بدون نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      15 24
      ما مردم ایران؟؟؟؟ زنگ چندمو زدی؟؟؟ تو به گوگل مدیونی ما که نیستیم نخیر حق ندارد
    • محسن IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      34 6
      بله درست می فرمایید تند رفتم و خودم رو به جای مردم ایران جا زدم... ولی اشتباه بود... قبول ولی ما داریم از خدمات شرکت های آمریکایی ای مثل گوگل و مایکروسافت، مجانی استفاده می کنیم. ما ایرانی ها به جز اشغال پهنای باند این شرکت، چه کار دیگه ای کرده ایم؟ درآمد شرکت گوگل از تبلیغات است، ایرانی ها چند درصد از این تبلیغات رو دارا هستند. چند درصد از این تبلیغات با هدفگیری مردم ایران روی گوگل گذاشته شده؟ بله من نمک به حروم نیستم... من از گوگل، ویکی پدیا و... خیلی چیز ها یاد گرفتم و خیلی خدمات گرفتم، ولی در عوض کاری نکردم... من خودم رو مدیونشون می دونم... شما نمی دونید، به خودتون ربط داره...
  • بدون نام IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    17 5
    موتور جستجوی bing هم ابوموسی را جزو استان شارجه امارات در روی نقشه اش درج کرده است. کافی هست که روی نقشه به روی ابو موسی زوم کنید تا ببینید که این ها چقدر از اعراب پول گرفته اند و این کار را انجام داده اند. گوگل اسم خلیج فارس را حذف کرده و بینگ هم روی جزیره ابوموسی نوشته که برای امارات و جزو استان شارجه هست
    • علی DE ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      27 5
      ایرانسل خودمون هم میگه به ابوموسی در امارات خوش امدید بعد انتظار داری گوگل چی بگه ؟؟
    • هموطن IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      3 2
      بله، متأسفانه برای تنب بزرگ و کوچک هم همین کار رو کرده و وقتی روش زوم می کنی بالای صفحه و سمت چپ به انگلیسی نوشته امارات-رأس الخیمه. خبرآنلاین لطفاً با مسئولین در این زمینه یک مصاحبه ای انجام بده.
  • بدون نام IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    0 2
    ببين لينک دانلود را ميتوني دانلود مجاز کني بعدا در مورد حق گوگل حرف بزن!!
  • بدون نام IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    2 2
    بله 100%
  • بدون نام US ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    3 1
    اصلا چرا گوگل را متهم می کنید که نتایج رو حذف می کنه. قوانین اینترنت ملی خودتون که همه ی نتایج را برای دیدن شما غیر مجاز اعلام می کند! ای بابا خلائق هر چه لایق! گوگل هم به نفع دولت امریکا کار می کنه. اینترنت ملی هم به نفع دولت ایران! این خبر نباید ترجمه می شد یا فقط اعلام می شد باید گزارش تحلیلی می زدین!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    5 1
    اگر خودمان موتور جستجو ساختیم انگاه حق خواهید داشت هیچ اقدام و اموری از افراد را کنترل نکنید. در کل از نظر منطق نیز درست نیست اینکه خدماتی مجانی ماحصل بیش از 20 سال هزینه و تلاش دانشمند و سایر را مفت در اختیار عموم بگذارد. چه کسی در دنیا است که زندگی خود را مفت برای سایر فنا کند؟ مطمئن باش اگر خودمان جای گوگل بودیم تمام امور شخصی افراد را نیز کنترل مینمودیم. خیلی بخشنده و رئوف اند که مجانی داریم از خدمات و تلاش چند دهه پیش گامان این شرکتها مفت استفاده میکنیم وگرنه تاکنون می بایست با طبل و شیپور و اتش و زندگی داخل غار و نیزه و تیرکمان و گرز ادامه بقا و با اسب و قاطر تردد مینمودیم.
    • بدون نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
      0 0
      مدیران گوگل و امریکا بیمار نیستن رایگان به ایرانی ها و دیگر کشورها خدمات بدن تحت کنترل اطلاعاتی داشتن کشورهای هدف و دشمن آنها و تقویت سرویس های اطلاعاتی و نظامی آنها برای سناریوسازی علیه این کشورها حداقل سود آنهاست........