خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که درآمدها و هزینه‌های قانون بودجه مشخص نیست، گفت: بررسی لایخه بودجه 2 ماه به تعویق بیفتد تا مدل تصویب بودجه قانونی شود و برای آیندگان الگو شود.

مهدی سنایی در نشست علنی امروز (20 اردیبهشت) در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه و اعلام نظر مخالفان و موافقان با استناد به اصل 52 قانون اساسی، تصریح کرد: منابع و هزینه‌های بودجه سالیانه کشور که به صحن علنی مجلس آمده هنوز قطعی نیست و باید از بررسی کلیات بودجه متوقف شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با یادآوری تذکر دقایقی قبل احمد توکلی نماینده مردم تهران و جمشید انصاری نماینده مردم زنجان در همین باره، گفت: آقای لاریجانی زمانی که این تذکر مطرح شد شما به عنوان رئیس این تذکر را پذیرفتید و در شرایط فعلی باید از بررسی کلیات جلوگیری شود.

وی با تاکید بر این که مهمترین قانون مصوب در مجلس شورای اسلامی قانون بودجه است، ادامه داد: سایر قوانین مصوب در مجلس هم ذیل قانون بودجه قرار می‌گیرد و زمانی که این قانون با قوانین بالادستی سازگاری ندارد و درآمدها و هزینه‌هایش هم مشخص نیست، نباید بررسی کلیات آغاز شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار سنایی، تاکید کرد: هیچ تخلفی از سوی هیأت رئیسه صورت نگرفته که اخطار شما وارد باشد و برای آن رای‌گیری صورت بگیرد.

لاریجانی تصریح کرد: اخطار شما هیچ ارتباطی به اصل 52 قانون اساسی نداشت که به خاطر آن بحث متوقف شود و از سایر نمایندگان درخواست می‌شود که فقط در صورت تخلف هیأت رئیسه اخطار دهند.

سنایی در پایان سخنان خود تاکید کرد: بررسی لایحه بودجه 2 ماه به تعویق بیفتد تا این مدل تصویب بودجه الگویی برای مجالس آینده باشد.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =