رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر می‌خواهیم مدیریت مجلس نهم موفق باشد باید به خرد جمعی احترام بگذاریم.

ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم در گفت‌وگو با خبرآنلاین درخصوص ویژگی‌های مطلوب برای ریاست مجلس نهم، گفت: نخستین ویژگی در این زمینه آن است که ریاست مجلس باید با اقتدار باشد و از حقوق نمایندگان دفاع کند.
منتخب مردم کلیبر برای حضور در مجلس نهم، دومین ویژگی در زمینه مدیریت مجلس را توجه به خرد جمعی در اداره جلسات دانست و گفت: نباید یک عده خاص در مجلس برای نمایندگان تصمیم بگیرند . در دوره نهم باید عموم نمایندگان نظرات خود را درباره استیضاح‌ها، لوایح و طرح‌ها بیان کنند و خرد جمعی در این زمینه لحاظ شود.
وی با بیان اینکه کار دولت اجراست و کار مجلس قانون‌گذاری و نظارت، افزود: برای مجلس نهم باید موضوعات و مسائل واقعی کشور که معیشت مردم و موضوع اشتغال است مورد توجه جدی قرار بگیرد و فضا به گونه‌ای فراهم نشود که برای بیگانگان خوراک تبلیغاتی آماده کنیم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص موضوع نظارت در مجلس هشتم با تأکید بر اینکه گزارش‌های نظارتی مجلس هشتم بیش از مجلس هفتم بود، گفت: البته ما معتقدیم باید این رویه در مجلس نهم بهبود  و گسترش بیشتری یابد. البته اقتضای مجلس هشتم در زمینه نظارت بیش از همه چیز به مدیریت آن بازمی‌گشت.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =