۰ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹

بازی رایانه‌ای "دلیران تنگستان" با موضوع سلحشوری و استکبار ستیزی مردم جنوب و مبارزه اهالی تنگستان با مهاجمان انگلیسی با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ساخته می‌شود.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این بازی بر اساس زندگی "رییسعلی دلواری" قهرمان آزادی خواه تنگستان، تولید خواهد شد.
نمایش بخشی از تاریخ معاصر ایران و شرح رشادت های مردم جنوب کشور در مبارزه با استعمار انگلیس از اهداف تولید این بازی ملی به شمار می رود.
"ریيسعلي دلواري" رهبر قيام مبارزان تنگستاني عليه نيروهاي اشغالگر و متجاوز انگليسي در اواخر قرن گذشته است . نظاميان انگليسي در 17 مرداد 1294 بوشهر را اشغال كردند و پس از آن با چندين ناو جنگي و صدها سرباز هندي و انگليسي به منطقه تنگستان يورش بردند.
مردم مبارز جنوب ايران طي دو قرن اخير بارها با استعمارگران درگير شده‌اند، اما قيام "رییيسعلي دلواري"‌ در خلال جنگ جهاني اول نقطه عطفي در مبارزات مردم جنوب به شمار مي‌رود.
همچنین بازی های میر مهنا و فریاد آزادی که شرح آزادی خواهی و استعمار ستیزی مردمان جنوب کشور را به عنوان بخشی از تاریخ ملی و فرهنگ بومی کشور در خود دارند، با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای تولید و به بازار عرضه شد.
 

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    4 0
    عالي