۱ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲

فروش هواپیمای GT4، پیشرفته‌ترین هواپیمای خصوصی جهان آغاز شده است. این هواپیمای پیشروی هیبریدی از الکتریسیته برای پرواز استفاده می‌کند و بسته باتری یون‌لیتیوم آن توسط یک موتور بنزینی شارژ خواهد شد.

محبوبه عمیدی: Volta Volaré پذیرش درخواست‌های خرید برای هواپیمای اختصاصی خود را که یک نمونه هیبریدی با گنجایش 4 سرنشین و از نظر تکنولوژیکی پیشرفته‌ترین هواپیمای خصوصی جهان به شمار می‌رود، آغاز کرده است. این هواپیمای الکتریکی تنها زمانی که شارژ باتری‌های یون لیتیوم آن در هنگام پرواز به زیر 25درصد برسد با استفاده از موتور بنزینی مسیر را ادامه خواهد داد.  

به گزارش گیزمگ و مطابق اعلام سازندگان این هواپیما، در اختیار داشتن یک فروند GT4 بسیار‌ مقرون‌به‌صرفه است، چون بخش متحرک موتور آن تنها یک قسمتی بوده و به همین دلیل در هزینه‌های تعمیرات و نگهداری آن تا 10 برابر هواپیماهای دیگر صرفه‌جویی خواهد شد.

مشخصات فنی و عملیاتی این هواپیما به شرح زیر اعلام شده است:

طی مسیر تا برخاستن از زمین: 430 متر

نرخ اوج‌گیری: 550 متر در هر دقیقه

طی مسیر زمینی حین فرود: 460 متر

سرعت ثابت: 160 گره معادل 296 کیلومتربرساعت

سقف پرواز: تا ارتفاع 2400پایی معادل 730 متر

سرعت نهایی در سطح دریا: 310 گره معادل 574 کیلومتربرساعت

حداقل سرعت: 65 گره معادل 120 کیلومتربرساعت

سرعت فرود: 75 گره معادل 139 کیلومتربرساعت

پل پیترسون مدیرعامل Volta Volaré می‌گوید: «موتور الکتریکی GT4 از ترکیب هسته دو موتور کوچک‌تر ساخته شده و در فضایی که با آلومینیوم آب‌بندی شده، جاسازی شده است. حداکثر قدرت این موتور 600 اسب‌بخار است و می‌تواند در سرتاسر پرواز به تولید قدرتی معادل 300 کیلووات ادامه دهد».

جی.تی.4

ذخیره نیروی مورد نیاز این موتور به عهده بسته بزرگی از باتری یون لیتیوم است که از 236 سلول تشکیل شده و با 408 کیلوگرم وزن بخش قابل‌توجهی از وزن خالص 1179 کیلوگرمی این هواپیما را تشکیل می‌دهد. این باتری به وسیله یک موتور بنزینی 1.5  لیتری که توسط مخزنی به گنجایش 105 لیتر تغذیه می‌شود، شارژ مجدد خواهد شد. مجموعه این انرژی‌ها می‌تواند به GT4 اجازه دهد 1852 کیلومتر را بدون توقف پرواز کند. از انجاکه هزیه انرژی الکتریکی بسیار کمتر از سوخت‌های رایج است، می‌توان هزینه پرواز را به شدت کاهش داد و برای مثال مسافت 320 کیلومتری تهران تا رشت را طی 40 دقیقه و با صرف حداکثر 20 دلار (حداکثر 40هزار تومان) برای هر نفر انجام داد. این در حالی است که فقط هزینه سوخت نامناسبی مانند گازوئیل برای چنین مسافتی حداقل 4 برابر این مقدار است.

شکل خمیده بال‌ها و بالچه‌هایی که با زاویه های مختلف تعبیه شده‌اند همراه دماغه عجیب هواپیما به آن ظاهری داده که به نظر می‌رسد از آینده آمده است اما در طراحی بدنه هواپیما و پنجره‌ها همان طرح‌های قدیمی به کار گرفته شده‌اند. پرداخت نهایی بدنه متالیک و فیبرکربنی GT4 با دست انجام شده و ظاهر متفاوت آن با پره‌های انتهایی کامل شده است.

فضای داخلی جی.تی.4

فضای داخلی این هواپیما هم مانند ظاهر آن پیشرفته است. در این فضا از شیشه‌های لمسی و یک سیستم بصری مصنوعی استفاده شده تا مسافران در هنگام حرکت بتوانند سرگرم باشند. صفحات نمایشی که جمع می‌شوند، میزهای تاشو و ابزارهای سرگرمی که نیاز به پریز یا یو.اس.بی دارند، همگی در اختیار سرنشینان قرار خواهند گرفت تا گذشت زمان را کمتر حس کنند.

بخش هدایت و کنترل جی.تی.4

از این هواپیمای اختصاصی که 495هزار دلار قیمت‌گذاری شده 11 فروند برای خرید در سال جاری باقی‌مانده و 36 فروند نیز سال آینده میلادی تولید خواهد شد.

53273

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • برنا IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    137 2
    دنیا به سمت صرفه جویی اقتصادی پیش میره...و ما هنوز نیسانی تولید میکنیم که در هر 100 کیلومتر حداقل 15 لیتر بنزین میسوزونه....کمی به فکر باشیم...
    • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      39 1
      تازه هنوز وانت پیکان هم تولید میکنیم و شده پر تراژترین وانت ایران
    • بدون نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
      23 1
      اگر مسئولین وزارتخانه ها و مجلس ما .... نمیگذاشتند تولید خودرو در انحصار قراضه سازان پژو 405 و نیسان وانت و پراید باشه. راهش هم اینه که تعرفه ها را پایین بیاورند.
  • مهدی IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    69 1
    آخرین .... تیتری که میشد انتخاب کرد!
  • بدون نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    68 4
    تیتر چه ربطی به خبر داره ؟!!!!
  • بدون نام US ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    86 2
    فقط مردم سر کار بذارین - در آینده ای نزدیک کرایه سواری تهران تا رشت برای هر نفر از مرز 100هزار تومان میگذره بعد این ......!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
      18 1
      فعلا که پراید را دارید به دو برابر قیمت صادراتی ( یعنی ارزش واقعی آن در یک بازار آزاد) میفروشید به مردم.
  • بدون نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    47 3
    ببخشيد چه ربطي داشت اونوقت؟؟؟؟!
  • بدون نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    66 0
    چه ارزان. چیزی حدود 1 ملیارد تومان بدون گمرکی. اعضای پرونده اختلاس به راحتی میتوانند تهیه کنند
  • بدون نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    22 0
    برای نگه داشتنش هم از دریا استفاده میشود......
  • علی IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    26 3
    یادم باشه یکی از این را برای خودم بخرم
  • بدون نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    80 0
    فقط تو مسیر تهران-رشت کار می کنه؟
  • بدون نام IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    61 0
    فعلن که یارانه ها عقب افتاده ! هر موقع دادن حتمن یکی از این هواپیماهای شخصی میخرم چون در راستای صرفه جویی انرژی هدفمندند
  • بدون نام IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    34 3
    موضوع بی ربط بود
  • رضا رشیدی IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    21 2
    بدو بیا پراید ... آی خونه دار .... زنبیل و وردارو بیار... امیدوارم پیشرفت تکنولوژی به کشور ما هم برسه که پراید بشه... تومن
  • بدون نام US ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    27 3
    ببینم شما چرا 20 دلار رو 40 هزار تومن حساب کردین؟یعنی هر دلار 2 هزار تومنه؟!همین کارارو می کنید که دلار هر چقدر بره بالا کسی حرف نمیزنه دیگه.بابا قیمت دلارو الان که 1690 هستش چرا باید 2000 تومن حساب کنید.خلاصه از ما گفتن بود
  • مسعود IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    28 0
    این هوا پیما از مسیر جاده پرواز میکنه؟! که مسیر تهران رشتو 320 کیلومتر حساب کردین؟ حتما اتوبان عوارضم باید بده!
  • مارال IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    15 17
    تيتر با متن خيلي هم ربط دار: اول اين كه رشت بزرگ ترين و زيباترين كلانشهر ايرانه؛ دوم اين كه فاصله تهران تا رشت خيلي نزديكه؛ سوم اين كه شمال ايران يكي از زيباترين مناطق جهانه و رشت، پرجمعيت ترين شهر اين ناحيه؛ پنجم اين كه سخاوت مالي رشتي ها زبانزده عام و خاصه و... پس تيتر، تيتر زيركانه اي بوده!
    • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      8 3
      تو خوبی ؟ رشت و زیبایی ؟ خود شمال زیباست ...
  • بهمن IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    7 0
    سقف ارتفاع پرواز(2400 پا) به هیچ وجه نمی تونه درست باشه یعنی اگه سر راهش کوهی با ارتفاع 1000 متری هم باشه نمی تونه ازبالاش رد بشه حتی سقف پرواز پاراگلایدر از این بیشتره‌!!
  • بدون نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    5 9
    مارال جان از تشبیح زیبایت ممنونم اما دلیل منفیها را نفهمیدم شاید تا کنون شمال را ندیده باشند خوب هرجی نیست انشا..خدا قسمت کنه برای یکبارهم شده سرزمین شمالی ایران خصوصا" رشت را ببینند.
  • علیرضا IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    8 6
    دوستان اهل مطالعه: ایکاش بعضیها قبل تمسخر اول برن تاریخ فرهنگ و هنر و مفاخر علمی شهرشونو ببینن بعدش واسه رشت رو مثه اولین دکترای ادبیات در ایران اولین دکترای زیشت شناسی در ایران و... اولین سالن تئاتر در ایران بنام سالن تئاتر آوادیس حدود 200سال قبل و تاریخ افتتاح شهرداری رشت وپروفسورها رضا و سمیعی و... که در جهان مطرحند و برای ملت ایران افتخار متاسفانه در ایران ناشناس و بزرگان شعر و فرهنگ و هنر مثه: ابتهاج و سوسن تسلیمیها و آیدین آغداشلو ها و انوشیروان روحانیها و و و را بخونید سپس قضاوت کنین آیا به تمسخر گرفتن اقوام ناشی از بدور ماندن از فرهنگ و نداشتن آگاهی نیست؟ بزرگان علم و فرهنگ و هنر از افتخارات ما هستند ما اهل رشت افتخار میکنیم که رشتی هستیم!
  • بدون نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    5 0
    ما تقریبا تا 20 ساله دیگه و با ترفتد و دروغ خودرو پرمصرف تولید میکنیم چون ...
  • سینا از شیراز DE ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    2 2
    سعی کنید در خبررسانی صادق باشید. تیتر باید گویای متن و خلاصه آن باشد نه ابزاری برای فریب خوانندگان. در شرایط فعلی که همه دارن ما را گول میزنن ، توروخدا شما دیگه این کارو نکنین. ممنون
  • samm IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    3 0
    تهران رشت با پراید.بدو ی نفر مونده هاااااااااا بدوو قطار مرگ رفتااااااااااااا
  • مريم CH ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    2 0
    تيتر خبر چه ربطي به موضوع داره!