هفته​نامه آسمان در گفت​وگویی با حسن غفوری​فرد به عنوان یک دانشمند هسته​ای و نماینده تهران در مجلس هشتم نوشت:

·         در دورن اصلاحات بود که دنیای غرب به این نتیجه رسید که اگر تحریم و تهدید نکند، جمهوری اسلامی به یکی از قدرت​های هسته ای تبدیل خواهد شد و به همین دلیل تعلیق کامل را خواستار شدند که متاسفانه دولت وقت داوطلبانه همه فعالیت های هسته​ای را تعلیق کرد. اما بعد از آمدن احمدی​نژاد به راس قوه مجریه و البته انتخاب سعید جلیلی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی، نظام با قدرت بیشتری از دستاوردهای هسته​ای خود دفاع کرد و در همان اولین روزها دستور رفع توقیف فعالیت​ها را صادر کرد و به مرور غرب را به این نتیجه رساند که نمی​توانند ما را از داشتن سانتریفوژ محروم کنند.
·         دولت اصلاحات نرمش زیادی در مذاکرات از خود نشان می​داد. این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها گفته بودند که حتما باید در مذاکرات اقتدارو صلابت داشته باشد و سه اصل «عزت، مصلحت و حکمت»را اصول اولیه سیاست معرفی کردند. اما آنها بر خلاف عزت اسلامی تعلیق را پذیرفتند.
·         {در واکنش به اینکه مقام معظم رهبری در مخالفت با تعلیق در دوره اصلاحات واکنش چندانی نشان ندادند} مجلس ششم طوری عمل کرد که مقام معظم رهبری صلاح را در واکنش نشان ندادن می​دیدند. جای خوشحالی است که با تغییر دولت و مجلس، دوباره توانستیم اقتدار و عزت ایران اسلامی خود را به جهانیان نشان بدهیم. مجلس ششمی​ها همیشه در حال چالش و درگیری با خود و دیگران بودند و به همین دلیل نیرو و پتانسیل عمومی صرف رفع اختلافات داخلی می​شد. خوشختانه با به روی کار آمدن دولت احمدی​نژاد و همچنین مجلس​های هفتم و هشتم، آرامش به جامعه بازگشت و البته اقتدارمان هم به همه دنیا معرفی شد.
·         سعید جلیلی به عنوان نماینده دولت احمدی​نژاد به استانبول رفته بود. با این حال به دلیل اهمیت نشست ایشان، جلسه​ای طولانی با رهبری داشتند و در واقع جلیلی سناریوی نوشته شده در دیدار با رهبر را در استانبول پیاده کردند که خب همه را به نتیجه رساند که هرگاه مقام معظم رهبری به شخصه به بحثی ورود کنند، می​توان به سرانجام مثبت و موفقیت​آمیز کار خوش بین بود.
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خلیج فارس IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    9 18
    در عوض زیر بنای پتروشیمی ونفت ایران را 8 سال به توان اصلی رسوندن چون در غیر اینصورت فشار تحریم و اقتصاد دمار از روزگار مردم در می آورد ولی به هر حال نمره آقای احمدی نژاد و دولتش نسبت به قبلی 20 به 18 است لطفا انصاف رعایت شود....
  • امیر IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    9 5
    مقام معظم رهبري در يازدهم آبان 1382 كمتر از دو هفته پس از مذاكرات سعدآباد طي سخناني در جمع كارگزاران نظام به صراحت از اين مذاكرات حمايت كرده و بيانيه سعدآباد را «درايت و تدبير» و يك «حركت درست سياسي» خواندند. ايشان در آن بيانات صراحتاً فرمودند: «كاري كه مسوولان كردند، كار درستي بود. با تدبير و بدون پذيرش تسليم و قبول حرف زور انجام شد تا توطئه يي كه از طرف امريكايي ها و صهيونيست ها عليه جمهوري اسلامي طراحي شده بود، شكسته شود.» حضرت آيت الله خامنه يي در بخش ديگري از سخنان شان تصريح كردند: «آنچه كه تاكنون مسوولان محترم، چه آقاي دكتر روحاني و چه آقاي رئيس جمهور و مسوولان ديگر كه حقيقتاً زحمت كشيدند: اين است كه با دقت و ملاحظه جوانب كار كرده اندكه كاري برخلاف مباني و اصول انجام نگيرد»
  • امیر IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    5 6
    حضرت آيت الله خامنه يي مدظله در تاريخ 29/7/84 نيز در خطبه هاي نماز جمعه تهران تاكيد كردند كه مذاكرات هسته يي از آغاز با «حكمت و مشورت» دنبال شده و تصميمات انجام گرفته همگي بر اساس فكر جمعي بوده و هيچ گاه يك تصميم فردي نبوده است. «كارى كه در كشور در اين زمينه - چه در چالش بين‌المللىِ مربوط به كار هسته‌يى، چه در خود كار هسته‌يى - دارد انجام مى‌گيرد، كارى است كه با حكمت و مشورت دارد انجام مى‌گيرد؛ اين را ملت ايران بدانند. گاهى اظهار نگرانى مى‌شود كه نبادا كارِ غيرمدبرانه‌يى انجام بگيرد؛ نبادا تصميمات فردى گرفته بشود؛ نه، قضيه اين‌جور نيست. خوشبختانه مسؤولان كشور در اين مسأله هم‌رأى و هم‌فكرند؛ كار با مشورت، با تدبير - از اول و در اين دو سال و اندى هم همين‌جور بوده است - و با فكر جمعى انجام گرفته است و پيشرفت كرده‌ايم. بعد از اين هم همين‌جور خواهد بود. افرادى مردم را نترسانند كه ممكن است كار بى‌مشورت باشد، عجولانه باشد؛ نه، نخير؛ كار دارد درست با حكمت و همه جانبه، با توجه به جوانب گوناگون، پيش مى‌رود. مسأله اين است كه ملت ايران حقى دارد و آن حق را مطالبه مى‌كند. اين حرف هم براى مردم دنيا قابل فهم است، هم براى دولت‌ها قابل فهم است»
  • امیر IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    4 4
    رهبر معظم انقلاب در تاريخ 18/7/85 نيز طي سخناني در جمع مسوولان و كارگزاران نظام اسلامي، از روند هسته يي در دو سال نخست دفاع كرده و با اشاره به تصميم دو سال قبل درباره تعليق غني سازي افزودند: اگر آن راه را تجربه نمي كرديم شايد امروز خود را سرزنش مي كرديم كه چرا آن روش را امتحان نكرده ايم اما اكنون با دلي محكم و تسلط كامل به پيش مي رويم و ديگر هيچكس نمي تواند دليل قابل قبولي درباره اشتباه بودن راه هسته اي كشور ارائه كند چرا كه ما آن راه ديگر را تجربه كرده ايم. رهبر انقلاب در همين زمينه افزودند: البته دو سال قبل هم نتيجه آن كار معلوم بود و سندهاي دقيق و روشنگري كه در زمينه رخدادهاي آن روزها ثبت شده است روزي در اختيار افكار عمومي قرار خواهد گرفت اما به هر حال آن تصميم در آن هنگام لازم بود. ايشان در جمعبندي مباحثي كه درباره موضوع هسته اي بيان كردند افزودند: سياست ما روشن است : «پيشرفت، ارائه منطق روشن و پافشاري برحق ملت بدون عقب نشيني» البته هدف ما نيز در موضوع هسته اي كاملاً واضح و انساني است.
  • بدون نام IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    32 0
    اقای نماینده کمی به حافظه ات هم اگر رجوع کنی خواهی فهمید که رفع تعلیق در زمان اقای خاتمی اتفاق افتاد لطفا وقایع را تحریف نکنید
  • سید IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    30 2
    خود رهبری بارها گفته اند آن صلح و تعلیق هم با نظر ایشان بوده و می خواستند با غرب اتمام حجت کنند که شما(غرب) صادق نیستید. بهره برداری سیاسی از اینگونه مسائل که با امنیت ملی گره خورده اند خطایی بسیار بزرگ است و نباید با مسئله هسته ای که قطعا کانون همه تصمیم گیری هایش رهبری است بحث این دولت و آن دولت کرد
  • سینا IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    10 1
    بارها مسئولین نظام اعلام کردند تعلیق تصمیم نظام بود نه اینکه تصمیم دولت اصلاحات . لطفا صداقت داشته باشید.امیدوارم .خبر آنلاین امیدوارم این دفعه نظرمو بذار.
  • بدون نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    3 10
    خدا را شکر بعد از 25 سال دولت و شورای امنیت و رئیس قوه قضائی بر سرکار آمدند که گوش به فرمان و مجری و سرباز خوب ولایت هستند و این است که این امور خوب جلو رفته وما توی دهان دشمنان ایران عزیز می زنیم .. البته ما یقین داریم که رهبر عزیز گام بعدیشان بعد از مسئله بین الملل و هسته ؛ رسیدن به حساب غارتگران بیت المال داخلی و رانت خواران است ....