وزیر خارجه ایران گفت آغازِ پایان پرونده هسته‌ای را در استانبول رقم زدیم.

علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه ایران پس از دیدار و گفت‌وگو با ادوارد نعلبندیان همتای ارمنستانی خود در نشست خبری مشترک با اشاره به موضوع هسته اي کشورمان افزود: امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد بسته شدن این پرونده مصنوعی باشیم.
 
به گزارش خبرآنلاين، در اين کنفرانس خبري خبرنگاري با اشاره به اظهارات سرگئی لاوروف در خصوص طرح گام به گام و همچنین پیام شفاهی روز گذشته وزیر خارجه روسیه به همتای ایرانی خود از صالحی پرسید که آیا پیام لاوروف در خصوص طرح گام به گام بود و آیا این طرح محور مذاکرات بغداد بین ایران و 1+5 خواهد بود؟ که وی در این باره اظهار داشت: این پیام که روز گذشته از سوی سفیر روسیه در تهران تحویل اینجانب شد در برگیرنده روابط دوجانبه است.
در ادامه گزيده اي از پاسخ هاي وزير امور خارجه کشورمان به نقل از فارس مي آيد: 
  • ایران و روسیه در بسیاری از موضوعات بین‌المللی اتفاق نظر دارند و در موضوعات منطقه نیز دارای اشتراک نظر هستیم و همین باعث رایزنی‌های مستمر بین کارشناسان 2 وزارت خارجه ایران و روسیه است. 
  • این پیام را در راستای تقویت روابط دوجانبه و رفع هر گونه مسائل کوچکی که ممکن است وجود داشته باشد، دریافت کردیم. 
  • در خصوص نشست بغداد به اندازه کافی اطلاع رسانی کرده‌ایم. از حالا تا یک ماه دیگر بهتر است نظرات را به این موضوع محصور کنیم که قرار است نقشه راهی برای ادامه کار تا قبل از نشست بغداد توسط باقری معاون جلیلی و اشمید معاون اشتون تهیه شود. اجازه دهید جزئیات مسئله را به بعد از نشست بغداد موکول کنیم. تحلیل‌ها و نظرات زیادی در این زمینه مطرح می‌شود که اظهارنظر در خصوص این تحلیل‌ها و نظرات زودهنگام است. 
  • امیدواریم نشست بغداد موفقیت آمیز باشد. اگر یک قدم در نشست استانبول رو به جلو برداشتیم، انشاءالله در بغداد چندین قدم رو به جلو برخواهیم داشت. 
  • مباحث نشست ایران و آ‌ژانس که قرار است 24 اردیبهشت ماه در وین برگزار شود ادامه مباحثی است که در تهران مطرح شد. تعیین چارچوب کاری که در آن چارچوب اقدامات هر دو طرف روشن بیان و بر اساس آن عمل شود.
/2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین GB ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    127 5
    آقای صالحی.. تو را به دینت این پرونده هسته ای رو ببند و ما رو هم راحت کن.!!
    • مسعود IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
      98 3
      ای گفتی ، حسین جون. اول تکلیف این پرونده رو مشخص کنید. دوم تحریم ها رو رفع کنید. نتیجه اش میشه .کاهش قیمت دلار . اونوقت من بدبخت برم یه خرید کنم. بابا مردیم به خدا.
  • بدون نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    118 4
    تو را بخدا تمامش کنید و به وضع زندگی مردم برسید .
    • علیرضا ع IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
      1 0
      فقط اسرائیلیها دوست دارند پرونده ایران همچنان مفتوح باشد منفی باف ها
  • حامد از اراک IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    41 16
    چه خبر از امارات؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    108 7
    کاش در بغداد پرونده هستی کشورمان به یکجای برسد که برای ملت ایران ایران قابل قبول باشه. دیگه خسته شدیم
  • اکبری US ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    11 1
    آقا بحران ایران و غرب مورد علاقه خیلی از کشورهاست. کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، ترکیه و ... از این تحریم ها بر علیه ایران به هزار نون و نوا رسیدن و ناز هم می کنن. ایکاش روزی می رسید که تحریم ها برداشته می شد و ما شاهد حضور گسترده و مستقل ایران در جهان باشیم.
  • بدون نام IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    9 2
    تو را خدا این پرونده را ببندید... دیگه تحمل این همه تحریم و گرونی را نداریم.
  • خسته IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    13 1
    امیدوارم مسئولین ما سیاستی که ژاپن در مقابل غرب بعد اون فاجعه جنگ جهانی در پیش گرفتن رو الگو قرار بدن. جمعیت جوان کشور تشنه پیشرفت و ارتباط با دنیاست. خواهش می کنم این شوق رو از جوان های این کشور نگیرید. اول جنگ و بعد هم تحریم و تحدید و ... کشور رو در وضعیت خوبی قرار نداده و موقعیتی را به وجود آورده که کشوری کوچکی مثل امارات موضع برابری یا برتری رو در مقابل ایران بزرگ بگیره. خواهش می کنم این جدال ها رو تمام کنید. ما به آرامش و احترام نیاز داریم. (البته شک دارم که نظرم نشون داده شه ولی ... )
  • امیر IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    5 1
    امیدوارم که هرچه زودتر این پرونده بسته بشه!!! به خدا خسته شدیم!!! هر روز ترس از اتفاقات فردا، عدم امنیت شغلی، افزایش بی رویه طلا و دلار، گرانی بیش از حد مواد غذایی و مصرفی و لباسی، افزایش بی رویه نرخ مسکن، افزایش سن ازدواج جوانان و ... اینها همه و همه یا مستقیماً به این پرونده مربوطند یا به واسطه. البته مطمئن هستم با بسته شدن این پرونده، رئیس جمهور باب جدیدی از هدفمندی را باز کرده و باب جدیدی برای مردم بیچاره ایران به ارمغان می آورند!!!
  • بدون نام GB ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    4 5
    دوستان عزیز از نظر بنده این پرونده سالهاست بسته شده البته این یک دعوای بسیار بزرگ و استراتژیک است که حتی می تواند بر اینده منطقه ما و حتی فراتر از ان اثر گذار باشد.راهبری این مسئله هم برای ما و هم برای غرب میتواند بسیار چالش برانگیز باشد و همان طور که دوستان گفتند احتیاج به اعصاب فولادین دارد ولی دوستان بدانید مذاکرات ما با غرب صرفا مسئله هسته ای نیست بلکه به نوعی ترسیم اینده و نقشی که طرفین در اینده این منطقه و حتی فراتر از ان دنبال میکنند است.غرب به دنبال محدود کردن نقش محوری و روز افزون ایران در منطقه است البته ایران هم همین سیاست را دنبال می کند.البته دوستان پیکار ما با غرب مربوط به امروز و دیروز نیست قریب به 2500 سال است که ادامه دارد و البته ادامه خواهد داشت.
    • حسن IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
      0 0
      تحلیل درستی بود اما خیلیا فقط نوک دماغشون رو می بینن!
  • بدون نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    0 0
    صالحی عضه این کارها را نداره