بعد از انجام این تحقیقات مشخص شد انتخاب شیوه زندگی سالم می‌تواند میزان مرگ و میر را در بیماران دیابتی نزدیک به 15 درصد و بیماران غیر دیابتی نزدیک به 17 درصد کاهش دهد.

محققان در بیستمین کنگره جهانی دیابت که در مونترال برگزار شد شواهد بیش‌تری ارائه کردند که نشان می‌داد رفتارهای سالم می‌تواند میزان مرگ و میر را به طور قابل توجهی در بیماران مبتلا به دیابت کاهش دهد.

دکتر شارون سایده در این باره گفت: تاکنون تحقیقات کمی در مورد تأثیر رفتارهای سالم در به تعویق انداختن مرگ افرادی که به دیابت دچار شده‌اند به انجام رسیده است. ما سعی کردیم در آخرین تحقیقات خود رابطه بین انتخاب شیوه زندگی سالم و کاهش میزان مرگ و میر را در جامعه آمریکا بررسی کنیم.

در این تحقیق نزدیک به هزار و 177 بیمار دیابتی و 15 هزار 217 بیمار غیر دیابتی شرکت داشتند و این تحقیق از سال 1988 تا 1994 به طول انجامید.

بعد از انجام این تحقیقات مشخص شد انتخاب شیوه زندگی سالم می‌تواند میزان مرگ و میر را در بیماران دیابتی نزدیک به 15 درصد و بیماران غیر دیابتی نزدیک به 17 درصد کاهش دهد.

افرادی که از نظر داشتن شیوه سالم برای زندگی جزء 20 درصد اول جمعیت مورد مطالعه بودند نسبت به افرادی که جزء 40 درصد پایین بودند به میزان 58درصد کم‌تر به دلیل بیماری دیابت جان خود را از دست می‌دادند.

پزشکان 5 رفتار را به عنوان سالم‌ترین موارد برای کاهش خطرات بیماری دیابت انتخاب کردند که شامل فعالیت بدنی، سیگار نکشیدن، انتخاب غذاهای سالم، مصرف نکردن مشروبات الکلی و نگهداشتن وزن در حد طبیعی و تلاش برای کاهش وزن اضافی در طول 12 ماه گذشته عنوان کردند.

در بین رفتارهای سالم، ورزش کردن به عنوان مؤثرترین راه برای کاهش عوارض بیماری دیابت مورد توجه قرار گرفت.

تحقیقات نشان می‌دهد ورزش کردن حتی به صورت سبک و متعادل می‌تواند خطر مرگ را هم در بیماران دیابتی و هم در افراد غیر دیابتی به میزان بسیار بالایی کاهش دهد.

در افرادی که به بیماری دیابت دچار نیستند مصرف سیگار و خوردن غذاهای ناسالم می‌تواند خطر مرگ را افزایش دهد، این در حالی است که تأثیر رژیم‌های غذایی روی مرگ و میر بیماران دیابتی به هیچ وجه قابل انکار نیست.

این تحقیقات اطلاعات مفیدی را برای مراکز پزشکی و بهداشتی فراهم کرده است تا توجه ویژه‌ای نسبت به تغییر شیوه نادرست زندگی در افراد سالم داشته باشند و سعی کنند تا آنجا که ممکن است با تشویق کردن افراد به ورزش کردن خطر مرگ و میر را در بین عموم جامعه خصوصاً بیماران دیابتی به کم‌ترین حد برسانند.

ABCNews، 20 اکتبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 20988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =